3 Voorbeelden van slimme Brand Partnerships

16aug 201710:30
  • Online
  • 6377 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • BrandingPartnership

weblog Er wordt veel geschreven over de ontwikkelingen van digitale marketing, mobile first, content strategieën, de inzet van influencers, YouTube, SEO, SEA. Maar er wordt weinig gesproken over de kracht van brand partnerships. Zonde, want in de hevig concurrende en veranderende marketingwereld zijn brand partnerships erg interessante om op te vallen tussen het advertising geweld. Bijvoorbeeld om je merkimago te veranderen, spontane vraag te creëren door vernieuwing of exclusiviteit, awareness of bereik te genereren of kosten te reduceren. Kortom hoogste tijd om een blogserie te wijden aan brand partnerships.

Transfer-gekte: wat is Neymar écht waard?

11aug 201715:49
  • Sponsoring
  • 30193 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSportmarketingVoetbalRechten

weblog Neymar werd afgelopen week de duurste voetballer aller tijden, met een voorsprong van grofweg 100 miljoen euro ten opzichte van de eerdere recordhouders Ronaldo en Pogba. Is de voetbalwereld een piramidespel geworden voor sponsors, adverteerders en clubs?

Procter & Gamble betaalt mee aan transfer Neymar

7aug 201711:50
  • Bureaus
  • 11757 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Online advertisingSportmarketingVoetbal

weblog Schrikbarend dat één van ‘s werelds grootste adverteerders haar budget voor digitaal adverteren gigantisch laat slinken. Is het dan over met digitaal adverteren of geeft Procter & Gamble hier een verkeerd signaal? Ik denk dat ze bij hebben moeten lappen aan de overstap van Neymar naar Paris Saint-Germain, omdat hij anders niet meer met Gillette zou scheren.

Google ziet link tussen Nederland en FIFA17

29jun 201712:45
  • Sponsoring
  • 13808 x gelezen
  • Link
  • Kevin Loos
  • SportOnline gamingSponsoringActivatie

weblog De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van marketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune. Ditmaal over FIFA17, Usain Bolt en Google.

Overal eSports, ook bij Red Bull

2jun 201712:05
  • Sponsoring
  • 32723 x gelezen
  • Link
  • Kevin Loos
  • Online gamingPartnershipSportActivatie

weblog De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van marketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune. Deze maand onder meer Red Bull en Formule 1.

Niet de zender, maar de content

29mei 201716:22
  • Media
  • 9760 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • JournalistiekTelevisieContent

weblog Tom Dumoulin is de eerste Nederlander in 37 jaar die een grote wielerronde op zijn naam schrijft en de eerste Nederlander ooit die de Giro wint. En dan wint hij ook nog eens van meervoudig rondewinnaars Quintana en Nibali. Hoeveel geschiedenis kun je schrijven? Eurosport schrijft net zo hard geschiedenis. Het kocht dit jaar de rechten van Italiaanse wielerwedstrijden en liet Sporza en NOS met lege handen.

'Iedereen moet iets met eSports!' #HoeDan

11mei 201714:45
  • Sponsoring
  • 22481 x gelezen
  • Link
  • Kevin Loos
  • TrendsOnline gamingSport

weblog En het marketing-toverwoord van 2017 is... eSports. Als u als marketeer niks met eSports doet, hoort u er tegenwoordig niet meer bij. Wilt u jongeren bereiken? Stap dan in eSports! U wilt de millennial aan uw merk binden? Probeer dan eens iets met eSports. Uw stadionpubliek vergrijst? Contracteer dan een FIFA17-speler! De vervolgvraag is dan wel: #HoeDan? Op die vraag hebben veel marketeers geen antwoord.

De merkwaarde van de Johan Cruijff Arena

5mei 201709:14
  • Sponsoring
  • 37904 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenSponsoringVoetbal

weblog De Amsterdam Arena gaat de Johan Cruijff Arena heten, maar da’s logisch. Natuurlijk moet het stadion van Ajax worden vernoemd naar de mythische nummer 14, die qua imago de landsgrenzen ver overstijgt. Toch ging er aan deze intentieverklaring tussen Ajax, Arena en Amsterdam veel getouwtrek vooraf. Da’s ook logisch, zeggen sponsor-experts. Er spelen immers veel belangen. Al is het sterk de vraag of al die bobo’s het grootste belang wel echt inzien: de gevoelswaarde van het merk Cruijff.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen