Olympische sneak-preview van Holland Heineken House

  • Sponsoring
  • 2 nov 2017 17:04
  • 38456 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingOlympische SpelenActivatieSportmarketing

'LaKai Sandpine is de perfecte plek om een onvergetelijke Olympische ervaring te geven aan de vele Oranjefans, sporters van TeamNL, hun familie en vrienden, NOC*NSF, sportbonden en media', zegt Yvonne de Liefde, projectleider Holland Heineken House. 'Het huis ligt op 10 minuten reisafstand van de schaatslocaties, is modern en heeft alle faciliteiten die nodig zijn om mooie successen te vieren. Want dat blijft de basis van het Holland Heineken House; het is dé plek waar sporters en Oranjefans samenkomen om de Nederlandse sportprestaties te eren.'

Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF: 'De sporters van TeamNL zien het Holland Heineken House nu al 25 jaar als een geweldige plek waar zij samenkomen met (internationale) fans en familie. Natuurlijk kijken zij vooral uit naar het mooiste moment dat zij zich kunnen wensen in het Holland Heineken House: de huldiging na het winnen van een medaille.'

IJs inspiratie voor design

Iedere editie probeert Heineken in samenwerking met NOC*NSF een design te ontwerpen dat als podium dient om TeamNL te eren en de sport te vieren. Yvonne de Liefde: 'IJs is typisch Nederlands en is ook onlosmakelijk verbonden met oranjesucces tijdens de Spelen; hier zijn we als land ook erg trots op. Daarom is voor de komende editie gezocht naar een combinatie hiervan. Het resultaat is een ijsthema dat door het hele huis te zien zal zijn. De textuur van het ijs leent zich perfect voor het design van het komende Holland Heineken House in Zuid-Korea.'

Het LaKai Sandpine resort ligt pal aan het Gyeongpo-strand in de stad Gangneung. Het Holland Heineken House bevindt zich in de Convention Hall van het resort. Het huis beslaat zo’n 1.700 m² en biedt plek voor onder meer een fanzone, sportersruimte en een perscentrum. De locatie is voorzien van horeca-faciliteiten en is bovendien goed bereikbaar dankzij de centrale ligging. Het 'HHH' opent zijn deuren van vrijdag 9 februari tot en met zondag 25 februari 2018 en is dagelijks open van 15.00 tot 01.00 uur.

De organisatie verwacht dagelijks zo’n 700 gasten. Voor de sport- en Oranje-fans die naar Zuid-Korea afreizen en het huis willen bezoeken, is ook de kaartverkoop inmiddels van start gegaan. 

Documentaire 25 jaar Holland Heineken House

Woensdag is ook bekendgemaakt dat er een documentaire-serie wordt geproduceerd die begin 2018 wordt uitgezonden. De driedelige documentaireserie ‘Holland bouwt een huis’ neemt de kijker mee en laat de geschiedenis tot leven komen in een reis langs sport, emotie en ondernemerskracht. Samen met diverse betrokkenen en Nederlandse topsporters als Pieter van den Hoogenband, Gianni Romme en Marit Bouwmeester worden diverse Olympische steden bezocht.

Daarnaast is te zien hoe typisch Nederlandse eigenschappen als standvastigheid, ondernemerschap en nuchterheid de gemeenschappelijke deler blijken voor de onstuitbare groei van het Nederlandse sportsucces en het Holland Heineken House. De documentaire is een initiatief van Heineken en is tot stand gekomen in samenwerking met NOC*NSF en wordt geproduceerd door New AMS Film Company, onder regie van Wouter Stoter.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken