Keynote Sponsorcongres cmo Aart-Jan van Triest: purpose van FrieslandCampina is nourishing by nature

13sep 201712:11
  • Sponsoring
  • 12171 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws CMO Aart-Jan van Triest van FrieslandCampina spreekt op het Sponsorcongres op 26 september a.s. over de kersverse sponsoring van Team LottoNL-Jumbo voor 3 jaar. Naast hem ook presentaties van klimaatactiviste Bernice Notenboom, eredivisieclub ADO, wielerploeg Earth, het Fries Museum, Robeco Summernights, Nationale Opera & Ballet, Wijzer Werven en anderen.

Van Triest: ‘Met Vifit Sport ontwikkelen we sportvoeding gebaseerd op eiwitten uit zuivel, die bijdragen aan een verantwoorde levensstijl, een belangrijke pijler onder onze strategie. De sporters van Team LottoNL-Jumbo laten zien hoe belangrijk goede voeding is om een topprestatie te kunnen leveren. Deze overeenkomst zien we als de start van een langdurige samenwerking. We gaan duurzaam aan een topteam bouwen waarin talenten zich kunnen ontwikkelen tot winnaars.’

Aart-Jan van Triest heeft ruim 25 jaar ervaring in Fast Moving Consumer Foods & Drinks. Hij begon zijn loopbaan bij Unilever en heeft vervolgens bij een joint venture van The Coca Cola Company en bij Nestlé gewerkt voordat hij bij FrieslandCampina in dienst trad. Sinds enkele jaren is hij Chief Marketing Officer. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de marketing van de FrieslandCampina-merken in de categorieën Infant Nutrition, Specialised Nutrition for Adults, Dairy Based Beverages en Yoghurts/Deserts, als ook Kaas.

Waaruit blijkt dat FrieslandCampina een missie heeft met een purpose?

‘De purpose van FrieslandCampina is nourishing by nature. Wij willen een bedrijf zijn dat staat voor goede voeding en die beschikbaar maken voor de wereld. We willen dit doen op een manier dat we onze eigenaren (onze Leden Melkveehouders) in staat stellen om een inkomen te genereren zowel vandaag, maar ook in de toekomst. Tenslotte willen we dit doen op een manier die tot een duurzame voedselketen leidt.’

Waarom kiest het bedrijf voor sponsoring van de wielersport?

‘Sponsoring in de wielersport is voor ons een manier om de marketingdoelstellingen ten aanzien van de lancering van Vifit Sport te bereiken.’

Wat zijn de belangrijkste doelstellingen wat betreft sponsoring?

‘Via de sponsoring proberen we de naamsbekendheid van Vifit Sport in de doelgroep (actieve sporters) te verhogen, maar ook om merkaspiratie te creëren. Daarnaast is het voor ons een platform om zowel fysiek als in digitale vorm in contact te komen met actieve sporters. Om zo de boodschap dat Vifit Sport bijdraagt tot spierherstel na het sporten, voor het voetlicht te krijgen.’

Wanneer is de sponsoring geslaagd?

‘Als we onze marketingdoelstellingen hebben bereikt, maar ook als we het gedrag van mensen hebben beïnvloed om na het sporten sportvoeding te gebruiken die bijdraagt tot spierherstel.’

Waarom moeten mensen komen luisteren naar jouw verhaal?

‘In mijn verhaal geef ik inzicht in het waarom van sportvoeding bij FrieslandCampina, wat de uitdagingen zijn om dit tot een succes te brengen en hoe sportsponsoring hierin een bijdrage levert.’

Het Sponsorcongres is op 26 september a.s. Klik hier voor kaarten.

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen