ING steunt G-voetbal via Facebook Live

3aug 201710:07
  • Sponsoring
  • 19639 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VideoSocial mediaSponsoringVoetbal

nieuws Op de Coaches Betaald Voetbal G-voetbaldag heeft ING onder meer coach Paul Bosvelt en voetballers met een beperking uitgedaagd om deel te nemen aan voetbal-challenges. De uitdagingen werden beloond met een donatiebedrag voor het G-voetbal. Via Facebook Live werd in totaal 25.000 euro opgehaald. ING kan dankzij dit bedrag samen met de KNVB vijf tot tien clubs helpen een G-voetbalafdeling op te starten.

Bij elke geslaagde challenge werd de subsidiepot gevuld met €2.500. Met vijf gelukte challenges bracht dit €12.500 op. Kijkers konden via Facebook Live het eindbedrag verdubbelen door de video live te liken. Het eindbedrag van €25.000 werd gedoneerd door het ING Nederland fonds.

Momenteel zijn er slechts 5.000 leden en hebben 350 clubs een G-voetbalafdeling. Dit jaar heeft ING ruim 20 clubs verder geholpen met een subsidie om te starten met voetbal voor personen met een beperking. “Het aantal aanvragen is hoog. Na het eerste half jaar van 2017 is de subsidiepot leeg om voetbalverenigingen te helpen G-voetbal op te zetten. Terwijl we nog eens ruim 20 clubs op de wachtlijst hebben staan. Een signaal waar we iets mee wilden doen, we zijn er immers om de clubs en het G-voetbal vooruit te helpen. We zijn dus erg blij met de donatie van het ING Nederland fonds”, aldus Steven Sedee, manager Sportsponsoring ING Nederland. 

Speciale competities 

ING, de KNVB en Fonds Gehandicaptensport zetten zich in voor G-voetballers en de clubs. De organisaties stimuleren amateurverenigingen om G-voetbal op te zetten en het de aandacht te geven die het verdient. Want iedereen zou de weg naar de velden gemakkelijk moeten kunnen vinden. Ook voetballiefhebbers met een lichamelijke en/of een verstandelijke beperking die aanpassingen nodig hebben bij de plaatselijke voetbalclub. Bijvoorbeeld met extra begeleiding of passend voetbalaanbod, zodat iedereen op zijn of haar eigen niveau kan voetballen. Voor deze voetballiefhebbers heeft de KNVB competities met aangepast voetbal, het G-voetbal. Speciale competities zodat écht iedereen kan voetballen.

ING is een bank die voorop wil lopen. Steven Sedee: “Dat betekent dat we continu werken aan vernieuwing. Zowel in onze dagelijkse dienstverlening als binnen onze sponsoractivaties en in onze communicatie. De actie via livestreaming is daar een voorbeeld van. We zijn een van de eerste bedrijven die Facebook Live op zo’n manier gebruikt”. Andere voorbeelden zijn het YouTubekanaal ING Only Football en de worldlens Snapchat die voor Amsterdam Pride wordt ingezet.




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen