KNSB en 100% NL geven startschot in Ochtendshow

28sep 201710:17
  • Sponsoring
  • 15374 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingRadioMediaSport

nieuws In De Ochtendshow met Lars is vandaag het startschot gegeven voor een tweejarige samenwerking tussen 100% NL en de KNSB. Het radiostation wordt mediapartner van de schaatsbond en verbindt zich aan de schaats- en skatesport tot en met 2019. De focus van de samenwerking ligt op het langebaanschaatsen, 'IJstijd!', marathonschaatsen, inline-skaten en natuurijs. Zo zal het radiostation met Nederlandse muziek zichtbaar aanwezig zijn bij alle nationale toernooien in Thialf.

Sponsorbudget Ajax groeit naar 29 miljoen euro

27sep 201711:20
  • Sponsoring
  • 13033 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringZakelijkVoetbal

nieuws Voetbalclub Ajax presteert sportief matig, maar kan wel bogen op goede jaarcijfers. De club realiseerde een netto winst van 49,5 miljoen euro, op een omzet van 118,2 miljoen euro. Ook het sponsorbudget groeit mee (+2,4 miljoen euro). De sponsoring-omzet is met 29,1 miljoen euro ruimschoots meer dan de concurrenten PSV en Feyenoord.

Sponsorcongres: Red Bull en Team Earth doen het anders

26sep 201714:19
  • Sponsoring
  • 10097 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Sponsorcongres

nieuws Veel sponsoring verloopt via vaste patronen, maar sommige partijen durven het net even anders te doen. Op het Sponsorcongres springen twee partijen er uit qua lef: Red Bull en de crowdfunded wielerploeg Team Earth. Wat durven zij anders te doen?

Sponsorcongres: 'Kies voor purpose, niet voor ROI'

26sep 201709:46
  • Sponsoring
  • 9661 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MaatschappijSponsoringSponsorcongresMarketing

nieuws Het Sponsorcongres vindt vandaag plaats bij Lute in Muiden. Als organisator doet MarketingTribune verslag van deze bijeenkomst die in het teken staat van 'purpose'. Sponsoring is immers meer dan alleen logo's plakken en louter Return on Investment nastreven. Iets terugdoen voor de samenleving hoort er ook steeds meer bij. Daarover spreekt onder meer klimaatjournalist Bernice Notenboom.

Ticketmaster nieuwe partner Topsport Amsterdam

26sep 201700:00
  • Sponsoring
  • 11992 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VerkoopEvenementSponsorshipSport

nieuws Het bedrijf Ticketmaster is partner geworden van Topsport Amsterdam. Ticketmaster is al meer dan dertig jaar een toonaangevende ticketing-partner met lokale teams over de hele wereld. Per jaar verkopen zij alleen al in Nederland meer dan vier miljoen tickets voor zowel grote event-organisatoren als kleinere poppodia, maar ook sporttoernooien en exposities.

Jupiler stopt als naamgevend sponsor Jupiler League

25sep 201710:33
  • Sponsoring
  • 9478 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • SponsoringSponsorship

nieuws Het Belgische biermerk Jupiler stopt na 12 jaar met de sponsoring van de Jupiler League ofwel de Coöperatie Eerste Divisie (CED) in Nederland. Op 1 juli 2018 loopt het contract af. De CED kijkt terug op een succesvol partnership. Tegelijk ontstaan volgens de CED met de beëindiging nieuwe kansen voor een andere sponsorstrategie die meer de focus legt op maatschappelijke en regionale relevantie. Marc Boele, algemeen directeur en bestuurder van de CED in Zeist over de nieuwe sponsoruitdaging: ‘De nieuwe sponsors moeten waarde hebben voor de clubs, maar ook heel nadrukkelijk voor de maatschappij.’ Het hele interview leest u in de volgende editie van MarketingTribune op dinsdag 10 oktober.

Zorg van de Zaak langer hoofdsponsor van FC Utrecht

25sep 201709:38
  • Sponsoring
  • 9508 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SamenwerkingMaatschappijSponsorshipVoetbal

nieuws Zorg van de Zaak, een netwerk van bedrijven op het gebied van bedrijfszorg, leefstijlzorg en medische zorg en FC Utrecht hebben hun sponsorovereenkomst opengebroken en verlengd tot medio 2020. Zorg van de Zaak is ook de komende drie seizoenen hoofd- en shirtsponsor van de club uit de Domstad.

Hagelslagstunt EasyJet en NBTC om Nederland te promoten

22sep 201713:25
  • Sponsoring
  • 18869 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Partnership

nieuws Met een lange termijn samenwerking willen EasyJet en NBTC Holland Marketing het bezoeken van Nederland onder Britten promoten. In 2016 reisden meer dan 2 miljoen mensen vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen