NOC*NSF en Zilveren Kruis mikken samen op vitaliteit

16okt 201713:23
  • Sponsoring
  • 10277 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • SportMaatschappijOlympische SpelenSponsorship

nieuws NOC*NSF en Zilveren Kruis gaan een nieuw partnership aan. De kennis en expertise van de sportkoepel wordt ingezet om samen met Zilveren Kruis de vitaliteit en gezondheid van werkend Nederland te vergroten. Beide partijen geloven erin dat werkgevers veel kunnen leren van de topsport.

PR-drama AkzoNobel rond ontslag zeiltopper Tienpont

16okt 201711:46
  • Sponsoring
  • 10416 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringMerkenSportmarketing

nieuws Een sponsordrama voltrekt zich tijdens de Volvo Ocean Race. Of beter gezegd: nog voordat de belangrijkste zeilrace ter wereld van start is gegaan. Team AkzoNobel heeft vlak voor de proloog de befaamde schipper Simeon Tienpont ontslagen wegens contractbreuk, maar weigert dit nader toe te lichten. Tienpont ontkent. Deze PR-fail is uitermate schadelijk voor sponsor AkzoNobel.

Tweede seizoen eDivisie start met vijf partners

12okt 201716:10
  • Sponsoring
  • 25218 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Online gamingVoetbalPartnershipeSports

nieuws Het tweede seizoen van de eDivisie gaat deze donderdag officieel van start. De eSports-competitie van de Eredivisie heeft vijf partners aan zich weten te binden. Naast een uitbreiding van de samenwerking met Fox Sports heeft de Eredivisie CV ook KPN, MediaMarkt, PayPal en 538 aan de Nederlandse FIFA18-competitie verbonden. Met deze partners wil de eDivisie nog steviger eSports op de kaart zetten.

Musea verdienen 31 miljoen euro aan sponsoring

12okt 201713:14
  • Sponsoring
  • 16054 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringKunst & CultuurOnderzoek

nieuws Het gaat relatief weer goed met de Nederlandse museumsector, de eigen inkomsten stijgen, de werkgelegenheid groeit en musea werken steeds meer samen met het onderwijs. Toch is de sector nog niet geheel toekomstbestendig, mede door teruglopende overheidssubsidies. Dat blijkt uit de Museumcijfers 2016. Dit jaarlijkse onderzoek van de Museumvereniging onder 420 aangesloten musea, toont trends in de sector.

Vifit Sport sponsor van Pro Triathlon Team

12okt 201711:01
  • Sponsoring
  • 13593 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsorshipSportmarketingFoodSport

nieuws Vanaf volgend jaar wordt Vifit Sport, het sportvoedingsmerk van FrieslandCampina, de nieuwe naamgevende partner van het Pro Triathlon Team. Dit is voorafgaande aan de Ironman World Championships in Kona, Hawaii, bekendgemaakt. Tegelijkertijd is meegedeeld dat de Zwitserse fietsenfabrikant BMC zijn partnerschap verlengt. De naam 'BMC Vifit Sport Pro Triathlon Team' wordt van kracht met ingang van volgend jaar. Vifit Sport zal als partner het team ook op het gebied van voeding ondersteunen.

Elfstedentocht-winnaar Henk Angenent presenteert schaatsploeg Ormer ICT

11okt 201710:55
  • Sponsoring
  • 12564 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkSponsoringSport

nieuws Elfstedentocht-winnaar Henk Angenent heeft op dinsdag 10 oktober het ‘Ormer ICT schaatsteam’ officieel gepresenteerd. Het ambitieuze schaatsteam bestaat uit vijf toptalenten met medaillekansen in het marathonschaatsen. De presentatie vond plaats in het hoofdkantoor van Ormer ICT in Schiedam.

Erik van Engelen weg bij Eneco

11okt 201710:33
  • B2b
  • 9387 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingSponsorRingPersonalia

nieuws Erik van Engelen (1968) verlaat Eneco per 1 januari 2018. Hij werkt sinds 2009 voor Eneco en heeft bij dit bedrijf diverse (marketing)functies vervuld. Sinds 2014 was hij directeur van de business unit Consumenten.

Shell promoot wetenschap op Generation Discover Festival

5okt 201712:26
  • Sponsoring
  • 20436 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • InnovatieSponsoringMaatschappij

nieuws Op het Malieveld in Den Haag is woensdag de tweede editie van het Generation Discover Festival geopend. Tijdens dit vijfdaagse evenement willen hoofdsponsor Shell en andere partners (zoals Arcadis en Gemeente Den Haag) jongeren spelenderwijs kennis laten maken met wetenschap en technologie.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen