Slimme sponsorlessen van Samsung

17aug 201711:03
  • Sponsoring
  • 1040 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSponsorRingInnovatieRio2016

nieuws De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 3: de uitdaging van Samsung bij de Olympische sponsoring van Dorian van Rijsselberghe. Hoe riskant was Rio?

Damesvolleybal en ICT: een natuurlijke verbinding

17aug 201709:34
  • Sponsoring
  • 1041 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • SportSponsoring

nieuws ICT-dienstverlener ilionx is sinds januari 2016 hoofdsponsor van het nationale damesvolleybalteam. Er is een partnership voor vier jaar aangegaan. Informatietechnologie en damesvolleybal; een niet geheel voor de hand liggende combinatie wellicht, hoewel Wiebe de Boer (sinds 2003 algemeen directeur van ilionx) daar anders over denkt. ICT mag gezien worden en is allang niet meer het terrein van en voor louter stoffige mannen. Het is vooral ‘leuk’, en de combinatie met damesvolleybal moet gaan bijdragen aan dat gedachtegoed.

Evi van Lanschot nieuwe sponsor van beachvolleybalsters Meppelink en Van Gestel

17aug 201700:03
  • Sponsoring
  • 4607 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingEndorsementBrandingSponsorshipSport

nieuws Evi van Lanschot is de nieuwe sponsor van het beachvolleybalteam bestaande uit Madelein Meppelink en Sophie van Gestel. Samen gaan zij van 16 augustus tot en met 20 augustus 2017 naar het EK Beachvolleybal in Letland. De sponsorovereenkomst is officieel begin deze maand gestart en loopt tot en met de Olympische Spelen in 2020. Het Evi-logo was eind juli al te zien op de kleding tijdens het WK in Wenen. Hier leverden de dames een knappe prestatie door de knock-out-fase te halen.

Keynote Frank van Eijk (MeMo2) op Sponsorcongres over Zeepkistenrace van Red Bull

16aug 201713:26
  • Sponsoring
  • 9083 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws De spraakmakende case Red Bull Zeepkistenrace staat centraal in de presentatie van keynote-spreker Frank van Eijk, commercial director bij onderzoek- en adviesbureau MeMo². De case dient volgens Van Eijk als voorbeeld hoe je met de sponsoring van een lokaal event de doelgroep kunt activeren en met de ondersteuning van de juiste middelen kunt zorgen voor merkeffecten onder een breder publiek.

Eredivisie steeds beter door vrouwen bekeken

16aug 201712:07
  • Sponsoring
  • 7733 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • BereikTelevisieOnderzoekVoetbalDoelgroep

nieuws Nederland was drie weken in de ban van het EK vrouwenvoetbal. De kijkcijferhit van deze sportzomer werd door meer dan 5 miljoen Nederlanders gevolgd op televisie. Hoewel de Eredivisie Vrouwen nog niet kan rekenen op dezelfde aandacht als het 'mannenvoetbal', blijkt uit onderzoek dat de Eredivisie ieder jaar op meer vrouwelijke kijkers kan rekenen.

'Ziggo zet nieuwe standaard in gamer-experience'

16aug 201712:02
  • Sponsoring
  • 19960 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online gamingSportmarketingInterviewMarketing

nieuws Race-fans kunnen zich op 15 augustus een Formule 1-coureur wanen tijdens de Ziggo eBattle F1, eenmalig op het circuit van Zandvoort. De selectie liefhebbers kwalificeerde zich op het Ziggo eCircuit in Hoog Catharijne. Mart Roumen, projectleider namens Ziggo, legt uit hoe het mediabedrijf massaal raceliefhebbers, gamers én millennials aan zich weet te binden. 'Jongeren krijgen door de eBattle een positiever beeld van Ziggo.'

3 Voorbeelden van slimme Brand Partnerships

16aug 201710:30
  • Online
  • 6368 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • BrandingPartnership

weblog Er wordt veel geschreven over de ontwikkelingen van digitale marketing, mobile first, content strategieën, de inzet van influencers, YouTube, SEO, SEA. Maar er wordt weinig gesproken over de kracht van brand partnerships. Zonde, want in de hevig concurrende en veranderende marketingwereld zijn brand partnerships erg interessante om op te vallen tussen het advertising geweld. Bijvoorbeeld om je merkimago te veranderen, spontane vraag te creëren door vernieuwing of exclusiviteit, awareness of bereik te genereren of kosten te reduceren. Kortom hoogste tijd om een blogserie te wijden aan brand partnerships.

Veronica verhuist Jupiler League naar zaterdag

16aug 201700:01
  • Media
  • 7477 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikDoelgroepRechtenTelevisieVoetbal

nieuws De samenvattingen van de Jupiler League wedstrijden verhuizen het komende seizoen van vrijdagavond laat naar zaterdag om 18:00 uur. Hiermee wil tv-zender Veronica een breder publiek aanspreken. De wedstrijden zelf zullen wel gewoon op vrijdag gespeeld blijven worden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen