Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Rik Riezebos: 'Wat kunnen packaging designers leren van Byron Sharp?'

21sep 201710:17
  • Design
  • 1709 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Packaging

nieuws Geen marketeer of bureau kan er de laatste jaren omheen: het managementboek 'How Brands Grow' van Byron Sharp. Toch valt er zeker iets op diens populaire theorie af te dingen, vindt brandingspecialist Rik Riezebos (Eurib, Brand Capital). Op een bijeenkomst van BNO NEXTpack beantwoordde hij de vraag: wat kunnen packaging designers leren van Sharp?

Gedurfde sponsorlessen van Dance4Life

7sep 201708:03
  • Sponsoring
  • 12182 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PartnershipFondsenwervingMaatschappijSponsorRing

nieuws De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 6: het 'out-of-the-box' durven denken van Dance4Life.

[Interview] Steam: 'Why is belangrijker dan wervingsvraag'

1sep 201712:06
  • Bureaus
  • 33519 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StorytellingStrategieInterviewCampagnesHR

nieuws Arbeidscommunicatie is een vak apart. Specialist Steam weet daar alles van. Bij de allerlaatste editie van de Magneten (voordat ze opgingen in de Esprix) won dit bureau liefst vier van de zes prijzen: twee keer politie, twee keer Defensie. Dit voorjaar viel Steam ook bij de Esprix in de prijzen. 'Ons vak wordt steeds meer corporate.'

Inzending open voor uitgebreide Epica Awards 2017

1sep 201711:20
  • Bureaus
  • 25507 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieCampagnesAwardReclame

nieuws De Epica Awards 2017 zijn uitgebreid: er zijn twee nieuwe categorieën (waaronder videoclips) en een bredere jury. Bureaus en adverteerders kunnen vanaf nu insturen voor deze door vakjournalisten toegekende reclameprijs.

Sponsorlessen van Van Lanschot en Van Gogh

31aug 201716:20
  • Sponsoring
  • 23205 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsorshipKunst & CultuurSponsorRing

nieuws De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig repareren. Succes én fouten stonden centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de zesdelige serie Sponsorlessen. Vandaag deel 5: de samenwerking tussen Van Lanschot Bankiers en het Van Gogh Museum.

VEA viert 100-jarig bestaan in Tuschinski, maar schrapt campagne '8 miljoen gesprekken'

31aug 201716:04
  • Bureaus
  • 38799 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • FilmReclameCampagnes

nieuws De VEA viert dit jaar zijn honderdste verjaardag. Ter ere van dit jubileum wordt de door videobureau Big Shots geproduceerde documentaire 'De kunst van het verleiden' op 10 oktober vertoond in het Amsterdamse filmtheater Tuschinski. Ook zou in september de campagne '8 miljoen gesprekken' van start gaan, maar die is ineens stopgezet. Waarom?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen