Gaat blockchain de contentmarketingwereld veranderen?

24nov 201711:25
  • Content
  • 5874 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

nieuws Willen de klanten ons nog wel? Als ik de adviezen lees over de essentie van een klantgerichte strategie, dan denk ik: wil ik dit nog wel lezen?. Bedrijven of merken die zich nu gaan afvragen hoe ze meer klantgericht kunnen worden, verdienen geen klanten. Klantgericht werken moet bij iedereen in de haarvaten zitten.

Bereiksonderzoek doe je samen!

23nov 201711:17
  • Media
  • 8730 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • BereikOnderzoekMediaCrossmedia

weblog Een uitverkocht Dauphine was de plaats van handeling voor de jaarlijkse MWG-update van de mediabereiksonderzoeken, die onder toeziend oog van Jasper Bronner werd gepresenteerd door de verschillende bewoners van het Mediahuis. Bronner schetste voorafgaand een aantal trends die invloed hebben op de hedendaagse praktijk van het mediabereiksonderzoek, zoals de verschuiving van mediabuying naar audience buying.

GDPR: Het einde van webanalyses?!

20nov 201710:25
  • Online
  • 7279 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Geen tag

weblog De GDPR (Europese General Data Protection Regulation) treedt in werking op 25 mei 2018, wat door sommige doemdenkers gezien wordt als het einde van webanalyses. Tegenstanders klagen dat de verordening te streng is en de boetes te hoog. Er zijn ook mensen die stellen dat de privacywetgeving helemaal niet veranderd, maar dat het allemaal slechts een formaliteit is en webanalisten zich nergens druk over hoeven te maken. Wat gaat er veranderen als de GDPR in werking treedt, en zijn deze veranderingen nodig?

Hoe deep learning marketeers helpt hun klanten beter te begrijpen

17nov 201709:20
  • Online
  • 16037 x gelezen
  • Link
  • Cyril Westerhof
  • AlgoritmeMarketingautomation

weblog Deep learning is een veelbelovend onderdeel van kunstmatige intelligentie, dat het functioneren van het menselijk brein nabootst op het gebied van dataverwerking en het creëren van besluitvormingspatronen. Dat klinkt als een science-fiction-scenario, maar deep learning is inmiddels toepasbaar in verschillende industrieën: waaronder marketing. Deep learning-algoritmes zijn namelijk zo slim, dat ze het besluitvormingspatroon van je klant kunnen begrijpen. Daarmee stellen ze marketeers in staat nauwkeurige voorspellingen te doen over klantbehoefte en -waarde. Hoe je je ROI ermee kunt vergroten? Dat staat hieronder beschreven.

Gepimpt Cannes Lions klaar voor de toekomst?

16nov 201716:10
  • Bureaus
  • 26038 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EvenementAwardReclameCannes

weblog Hoera, Cannes Lions wordt korter, goedkoper en overzichtelijker, met minder dezelfde winnaars! Goed dat de organisatie van het grootste reclamefestival ter wereld luistert naar kritiek, maar wat gaan al deze veranderingen in de praktijk betekenen voor het reclamevak? Wordt Cannes er beter van?

De U&A is dood!

14nov 201709:25
  • Online
  • 7141 x gelezen
  • Link
  • Etienne Zervaas
  • StrategieTrends

weblog Een boute uitspraak wellicht, ‘de U&A is dood’, maar door versnelling en intensivering van competitie in categorieën kunnen we niet meer zoveel tijd en resource investeren om die monumentale marketingbeslissing te kunnen nemen. We kunnen nu modulair en iteratief exploreren, met als doel en focus het marketingresultaat!

'Echte creativiteit is niet vervangbaar door data'

13nov 201711:36
  • Online
  • 11872 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • SalesMarketingBig dataCreatie

weblog De marketeer bevindt zich steeds vaker in een spagaat en moet zijn rol opnieuw uitvinden. Is er sprake van science versus art? En wat is er nodig om succesvol en daarmee relevant te blijven? James Keating is Hoofd Marketing EMEA bij Dropbox en ziet dat binnen het vakgebied in toenemende mate een focus ligt op de analytische kant van het marketingvak. Hij is fervent voorstander van een goede balans tussen wat Dropbox: the art and the science noemt. Echte creativiteit is vooralsnog niet vervangbaar door data.'

Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan

9nov 201711:18
  • Online
  • 7490 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social mediaStrategie

weblog De rol van de marketeer is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Waar voorheen een onderbuikgevoel voldoende was, wordt tegenwoordig alles onderbouwd met data. Nieuwe media en technieken vliegen ons om de oren, waardoor het marketingplan bij de meeste bedrijven al tot het verleden behoort. Grote verschillen zijn zichtbaar binnen de B2C en B2B marketing, wat wel werkt voor consumenten werkt niet of anders bij organisaties. Karen Kaitjily van QNH Consulting laat haar licht schijnen op de marketeer van de toekomst en deelt drie belangrijke learnings over de inzet van social media voor de zakelijke markt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing