Facebook checkt controversiële reclame handmatig

9okt 201711:14
  • Online
  • 8535 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social Media

nieuws Facebook laat advertenties door eigen werknemers nakijken als ze over etniciteit, religie, politiek of sociale problemen gaan. Dit soort reclames werd voorheen altijd via een algoritme gecontroleerd en online gezet. Omdat het meer werk kost, waarschuwt Facebook adverteerders dat het iets langer kan duren voordat zulke reclames online komen.

Facebook kwam de laatste maanden in het nieuws omdat een organisatie van Russische afkomst tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen vorig jaar voor 100.000 dollar aan advertenties inkocht. Deze reclames hadden onder meer wapengebruik en racisme tot onderwerp. De invloed van deze mogelijk Russische inmenging wordt onderzocht.

Of voor de nieuwe werkwijze extra werknemers worden aangetrokken, en of de maatregel permanent is, heeft het sociale medium nog niet bekendgemaakt.

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing