[online start-up] Jars voor een relaxed avondje stappen

[online start-up] Jars voor een relaxed avondje stappen
  • Online
  • 28 sep 2015 @ 14:00
  • 11484 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Online betalen

Betaalapp Jars helpt irritaties voorkomen over wie de rekening betaalt in de kroeg - of beter gezegd wie juist niet. Een ‘Jar’ is een potje, met geld in dit geval. De app is ontwikkeld door Marijn Geels, Hicham Sabir en Martijn Jansen, die als ex-studenten de nodige ervaring hebben opgedaan op dit gebied. Hoe het werkt? Je bent met vier man uit eten geweest en jij betaalt de rekening van € 120,-. Dan vink je in de app de drie vrienden in kwestie aan en krijg je meteen € 30,- per persoon terugbetaald. Er bestonden al wel sites voor deze ‘problematiek’, maar dat zijn meer administratieve sites.

De gebruiker kan in de app zijn eigen ‘potje’ vullen via iDeal. Daarna nodig je je vrienden uit en machtig je hen geld uit jouw potje te pakken. Je kunt ook geld voorschieten en weer terugpakken als je er te lang op moet wachten. Deze transactie hoeft niet goedgekeurd te worden, maar kan wel geannuleerd worden. Mocht er onverhoopt niet voldoende geld in een potje aanwezig zijn, dan blijft die transactie ‘pending’ en ontvangt de schuldenaar om de dag via de app een betalingsherinnering. Jars is goedgekeurd door De Nederlandsche Bank. Eén van de voorwaarden is dan wel dat een potje niet meer dan € 150,- mag bevatten. De gratis app is beschikbaar voor iPhone en Android.

MarketingTribune sprak met Martijn Jansen: ‘We hebben nu 500 gebruikers, vooral studenten in Eindhoven. We proberen eerst een grote groep gebruikers in Eindhoven te creëren en te leren hoe we onze marketing het meest effectief kunnen aanpakken. We richten onze aandacht binnenkort op andere studentensteden.’

Europese ambities
Gevraagd naar hun ambities zegt Martijn: ‘Jars moet het het P2P-betalingssysteem [peer tot peer, red.] worden in Europa. We starten in oktober met een pilot om vanuit Jars te betalen bij een aantal cafe’s. Tijdens de pilot willen we vooral veel leren wat interessant is voor deze klanten. Vanuit deze inzichten gaan we ons verdienmodel verder ontwikkelen.’

Het team achter Jars is aanwezig op studentenevenementen om hun product te promoten en sinds kort heeft Jars overeenkomsten met een aantal studie- en sportverenigingen om de app binnen die verenigingen te promoten.

Hicham Sabir (29, app development) staat boven in het midden. Rechts van hem staat Martijn Jansen (32, business development). Marijn Geels (32 , product design) in het vest.

www.jarsapp.com

Ook met je online startup in deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl.

Eerdere online startups in deze serie:

25. Daalder

24. Klets

23. Watermelon

22. Bannerwise

21. Ensie.nl

20. Deukweg.nl

19. Yellowbag

18. H5mag

17. Revolve

16. Contany.nl

15. SeoTextTool.com

14. Fitmo.com

13. Nouncy

12. Trakkies

11. FlatTire

10. StuComm

9. Elkeplek.nl

8. Laatsteplekken.nl

7. United Wardrobe breidt uit naar België

6. Joopp

5. Fastrr

4. StartMonday

3. Spencer

2. Booking for Charity

1. United Wardrobe


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken