Paradepaardje Coolblue XXL op Amsterdamse ZuidAs moet claim klantreisbureau verstevigen

24nov 201711:56
  • Online
  • 5409 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • InnovatieWinkelenE-commerce

nieuws Met de nieuwe Coolblue XXL vestiging aan de Amsterdamse ZuidAs wil de online retailer de klanttevredenheid verder omhoog stuwen door persoonlijke service te bieden bij de aanschaf van producten die daarom vragen, zo stelde ceo Pieter Zwart vanochtend tijdens de opening. Met de lancering van deze negende fysieke vestiging in Nederland – en met Den Haag zeer binnenkort in het verschiet – ontwikkelt de van oudsher online player zich langzaam maar zeker ook tot een retailer met een serieuze positie in het fysieke winkellandschap. Hoewel Zwart bezweert dat deze ambitie zijn begrenzingen kent. ‘We gaan de komende jaren wellicht naar 20 á 25 winkels, maar het zullen er geen 60 worden.’

[onderzoek] ST - GfK Consumentenonderzoek 2017: 70% van de jongeren shopt mobiel & andere winkeltrends

24nov 201711:53
  • Food-en-retail
  • 7261 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • WebwinkelCrossmediaOnderzoek

nieuws Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste half jaar van 2017 gemiddeld € 757,- uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten1 online uitgegeven. De komende vijf jaar verwacht de Nederlandse consument alleen maar meer online te gaan besteden. Opvallend is dat hij hiervoor vaker zijn mobiel zal gebruiken, en dat hij vaker over de grenzen bij buitenlandse webshops gaat kopen. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder een representatieve steekproef van ruim 5.000 Nederlanders.

John de Mol presenteert Talpa Network

24nov 201711:30
  • Media
  • 8455 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • CrossmediaTelevisieMedia

nieuws Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis in gaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde. In een afgeladen De La Mar Theater aan het Leidseplein in Amsterdam opende John de Mol zelf de Talpa presentatie met een voordracht, iets wat hij alleen bij hoge uitzondering doet.

Onderzoek DDMA: Conversie optimalisatie was belangrijkste marketingdoel 2017

23nov 201717:39
  • Online
  • 5257 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekMarketing

nieuws Nederlandse organisaties gebruiken data in marketing vooral voor conversie-optimalisatie. De belangrijkste opbrengst van hun investeringen in data is klanttevredenheid. Toch worden beslissingen bij bijna de helft van organisaties nog steeds genomen op basis van onderbuikgevoel (46%) en niet op grond van feiten (46%). Dat blijkt uit het Data Driven Marketing Onderzoek van DDMA, dat dit jaar voor de tweede keer is gehouden.

[Interview] Muren van kluisjes zijn facilitator voor het flexibele werken

23nov 201711:02
  • Online
  • 6428 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Producten en dienstenInterview

nieuws Martijn van Schaveren en Luke van der Wardt willen met hun ‘muren van kluisjes’ postkamers ontlasten en flexibel werken faciliteren. Dat hieraan behoefte is, bewijzen zij met hun groeiende onderneming My Pick Up Point. ‘We leveren een B2B-dienst en willen vooral gezien worden door facilitair managers van grote bedrijven en vastgoedpartijen, die grote gebouwen bezitten of beheren. We hebben tot nu toe het meeste profijt gehad aan het oudste en meeste effectieve kanaal: mond op mondreclame. Tevreden klanten zijn gewoon de beste ambassadeurs.’

[marketingscience] AVG van risico naar kans

23nov 201708:31
  • Online
  • 4214 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Privacy

nieuws Door de in werking treding van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Nederlandse naam voor de iets bekendere term General Data Protection Regulation (GDPR), verwachten we de komende maanden een stormvloed aan nieuwe toestemmingsverzoeken van marketeers voor het gebruik van onze gegevens. Door de AVG moeten ze hier veel transparanter en duidelijker over communiceren. Het is daarom interessant te weten welke factoren bijdragen aan de mate waarin consumenten toestemming willen geven.

SAN opent aanmelding voor New Kids on the Block

22nov 201711:18
  • Bureaus
  • 11689 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • DigitaalPromotieReclameAwardCreatie

nieuws De New Kids on the Block komen er weer aan. SAN, B&BA en Fonk maken in januari een selectie van circa dertig jonge bureaus (digital, marketing, reclame, media, design, pr enzovoort) die het afgelopen jaar met kop en schouders boven de andere initiatieven uitstaken. Bureaus kunnen zich aanmelden tot 16 januari.

Interview Martijn Groot: 'De basis van onze marketingstrategie is customer happiness'

22nov 201709:15
  • Online
  • 8331 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Producten en dienstenStrategieE-commerceInterview

nieuws Het is de missie van CCO van Recharge.com Martijn Groot om wereldwijd marktleider te worden voor het online opwaarderen van telefoons met call credits en data. Daarnaast onderzoekt het serieus de mogelijkheden om tegoeden op je telefoon ook te kunnen gebruiken voor andere diensten. ‘Het is mijn verantwoordelijkheid om ons label te begeleiden in de groei naar een sterk en wereldwijd merk met een groot aantal trouwe gebruikers.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing