[boxtoernooi] Beursgang HelloFresh goed voor 318 miljoen euro - 'Marketing is alles'

2nov 201711:44
  • Food-en-retail
  • 13475 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Maaltijdbezorger HelloFresh gaat vandaag in Frankfurt naar de beurs voor 10,25 euro per aandeel, waarmee in theorie 318 miljoen euro wordt opgehaald, maar in praktijk ten hoogste 277 miljoen. Van de aandelen die HelloFresh uitgeeft, is 19 procent vrij verhandelbaar. 53 procent is in handen van investeringsmaatschappij Rocket Internet. Marketing is alles, zo zie je als je de omzet van de maaltijdbezorgers in Nederland afzet tegen de reclamekosten.

Platform voor e-coaching WOOSH5 boekt spectaculaire resultaten

1nov 201713:17
  • B2b
  • 9737 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en diensten

nieuws In een tijd van digitalisering én een groeiend aantal burn-outs heeft de start-up WOOSH5 uit Breda een gat in de markt gevonden. De wetenschappelijk onderlegde methode helpt mensen via een online platform balans te vinden in een jachtig bestaan. Het wist in een pilot de work-life balance score van deelnemers van onder meer Heineken, KLM en Movares - met gemiddeld 25 procent Nu er proof of concept is bij grote bedrijven in Nederland, richt de start-up zich op crowdfunding voor uitbreiding naar de Verenigde Staten.

Thuiswinkel.org komt in geweer tegen frauduleuze webshops

1nov 201712:19
  • Online
  • 12620 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceCampagnes

nieuws Met de enorme groei van de Nederlandse e-commercemarkt stijgt ook het aantal malafide partijen dat hier misbruik van wil maken. Daardoor worden steeds meer Nederlandse consumenten de dupe van oplichting of misleiding. Om die reden lanceert Thuiswinkel.org vandaag in samenwerking met Grey Amsterdam de campagne 'Voorkom een online shoppingfail' waarin consumenten bewust worden gemaakt van de risico’s van online shoppen en hoe zij deze met het Thuiswinkel Waarborg kunnen vermijden.

Marketeers opgelet: Virtual Reality is over een jaar mainstream

1nov 201711:51
  • Online
  • 8644 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • InnovatieStrategieBig dataVirtual Reality

weblog Technologie en marketing moeten eigenlijk hand in hand gaan. Er wordt al een tijd lang gesproken over Virtual Reality en de mogelijkheden van deze technologie op het gebied van gaming, films en amusementsparken. Onlangs is er zelfs een Virtual Reality-app geïntroduceerd waarin je Rembrandt de Nachtwacht ziet schilderen. Echter, Virtual Reality (VR) heeft de potentie om veel meer te zijn dan alleen een tool voor de entertainmentindustrie. Het kan juist een nuttige technologie zijn die marketeers veel oplevert. Om de tool optimaal te benutten moeten marketeers verder gaan dan alleen de implementatie en het creatief gebruik ervan. Om echt waarde uit deze technologie te halen, moeten ze data met VR genereren en deze analyseren om nieuwe winstgevende strategieën te ontwikkelen.

Huib Maaskant creatief directeur bij Goud Uberconnected

1nov 201711:11
  • Bureaus
  • 10395 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • E-marketingDigitaalPersonaliaCreatie

nieuws Goud Uberconnected heeft Huib Maaskant aangetrokken als creatief directeur. Hij wordt tevens creatief eindverantwoordelijk voor de zusterbureaus Icemedia (digital & mobile) en Redmint (shopper marketing). Maaskant stond aan de wieg va digitaal bureau Qi en ook de SpinAwards.

[interview] 7 vragen aan Mary Hoogerbrugge over Effie 2017

1nov 201710:58
  • Food-en-retail
  • 9852 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingOnderzoekAward

nieuws Mary Hoogerbrugge is merkspecialist bij bureau De Positioneerders uit Breukelen, met als aandachtsgebieden merkpositionering, strategie en effectiviteit. Daarnaast is zij prominent lid van de Hoofdjury van de Effie en voorzitter van de Effie Stuurgroep. Op 31 oktober zijn die 's avonds uitgereikt in het Concertgebouw Amsterdam, met twee Gouden Effies voor food cases (Dorito's en Wakker Dier). We spreken Mary over de Effie-oogst 2017.

Dankzij deze nieuwe trends is digital signage krachtiger dan ooit

1nov 201710:31
  • Food-en-retail
  • 8727 x gelezen
  • Link
  • Wim van der Stelt
  • WinkelenMarketingcommunicatie

weblog Digital signage, ook wel narrowcasting of beeldschermcommunicatie, wordt door veel retailers en horeca-ondernemers nog altijd als ingewikkeld en duur beschouwd. Dat is anno 2017 gelukkig niet meer het geval. Met de voortgang van de techniek wordt het gemakkelijker inzetbaar en komen de prijzen omlaag. Digital signage is dus voor meer mensen toegankelijk dan ooit. En dat is een mooi moment om eens te kijken naar de laatste trends op dit gebied.

The Others introduceert vernieuwde VVV Cadeaukaart

1nov 201710:12
  • Bureaus
  • 7660 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online betalenWinkelenCommercialsCampagnes

nieuws Na 42 jaar wordt de papieren VVV-cadeaubon vervangen door een plastic kaart die met een zelf te kiezen bedrag te laden is en ook online kan worden ingewisseld. De vernieuwde VVV Cadeaukaart biedt van alle cadeaubonnen in Nederland het grootste cadeau-aanbod in winkels én webshops. VVV Cadeaukaart heeft The Others Creativity geselecteerd om deze kaart te voorzien van een nieuwe identiteit en campagne.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing