BNNVARA maakt totaalbereik inzichtelijk met BIKL

10nov 201710:08
  • Media
  • 19126 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CrossmediaKijkcijfersBereikTelevisie

nieuws BNNVARA lanceert BIKL, een rapportage met de Bereik-, Impact, Kijk- en Luistercijfers van de eigen omroep. Op BIKL zijn de bereikcijfers te vinden van BNNVARA-titels op alle meetbare kanalen; radio, tv, websites, Facebook, Youtube, Twitter en Instagram. De rapportage is intern ontwikkeld om voorbij de kijk- en luistercijfers te kijken waarop programma’s nu vooral worden beoordeeld.

[interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl

10nov 201700:02
  • Food-en-retail
  • 10891 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFoodInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Check de eerdere 117 gesprekken hieronder. Als nummer 118 interviewt de redactie Food&Retail Jacinta Bokma en Joyce Pherai, contentmakers van de nieuwe duurzame foodsite CookingToday. Bokma ziet een nieuw type zich voedende mens opstaan, die bediend wordt door CookingToday. 'De Gezonde Bourgondiër noem ik het zelf, de consument die gezond, bewust -ook in prijs- wil genieten, met aandacht voor de ander, de dieren en de planeet.' We spreken de twee ondernemende dames.

IAB Nederland: 'Sector moet snel en adequaat reageren op GDPR Profiling Guidelines'

9nov 201714:42
  • Online
  • 6442 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Privacy

nieuws De Artikel 29 Werkgroep, het samenwerkingsverband van alle EU-toezichthouders, heeft recent twee nieuwe concept documenten gepubliceerd met uitleg over de Europese General Data Protection Regulation (GDPR). Vooral de richtlijnen op het gebied van profiling kunnen volgens IAB Nederland duidelijker. IAB-voorzitter Nathalie Peters: ‘De profilering-guidelines zoals die nu door de werkgroep gepubliceerd, zijn onrealistisch en voer voor discussie en toekomstige jurisprudentie.’

Digitaal verzekeringslabel nowGo lanceert eerste campagne

9nov 201714:30
  • Online
  • 8918 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DigitaalCampagnes

nieuws Digitaal label nowGo van verzekeraar Vivat lanceert zijn eerste campagne. De campagne is in samenwerking met RLVNT gemaakt. Hieruit is zowel een positionering, missie, visie, naamgeving, huisstijl, creatieve strategie als communicatieconcept ontwikkeld. Als eerste uit de reeks is de commercial voor de autoverzekering nu online te zien.

[Marketingtech 2017] 3 eerste take-aways

9nov 201713:10
  • Online
  • 8968 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Evenement

nieuws De customer journey- oftewel klantreis, is een brand actueel onderwerp. 'De customer journey wordt meer en meer de backbone van marketing', zo zei hoofdredacteur van MarketingTribune Sjaak Hoogkamer tijdens de opening van het Marketing & technology congres op 9 November in Amersfoort. Toch zijn er voor veel bedrijven nog open vragen omtrent dit onderwerp, wat te merken is aan hoe verschillend de kwaliteit van klantenreizen in Nederland is. Het event speelt hierop in: Hoe kun je je klant op creatieve wijze bedienen en houden? Hoe kun je hierbij je merk sterk en geloofwaardig positioneren?

Creative Technology Agency Elastique neemt software development bureau Aneto over

9nov 201712:10
  • B2b
  • 9867 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Digitaal

nieuws Creative Technology Agency Elastique, dat apps en websites ontwikkelde voor diverse NPO-programma’s, Radboud UMC en Centraal Beheer Achmea, neemt software development bureau Aneto over. Hiermee wil Elastique een breder scala aan technische oplossingen bieden. De combinatie van Elastique, Aneto en het in-house concept development agency Wetteloos, gaat het naar eigen zeggen voor organisaties mogelijk maken zelf aan het roer te staan van hun noodzakelijke digitale transformatie. Welk bedrag er met de overname is gemoeid maken de partijen niet bekend.

Wenneker Group lanceert online content bureau Explained

9nov 201711:35
  • Content
  • 8606 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Big dataDigitaalContentOnline

nieuws Internationaal productiehuis Wenneker Group opent vandaag officieel de deuren van haar nieuwste online content bureau Explained. Het is het meest recentelijk toegevoegde label van het moederbedrijf, waar momenteel productiehuizen Wenneker.be, Wenneker.Ams en NOSH Food Films onder vallen.

Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan

9nov 201711:18
  • Online
  • 7062 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social mediaStrategie

weblog De rol van de marketeer is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Waar voorheen een onderbuikgevoel voldoende was, wordt tegenwoordig alles onderbouwd met data. Nieuwe media en technieken vliegen ons om de oren, waardoor het marketingplan bij de meeste bedrijven al tot het verleden behoort. Grote verschillen zijn zichtbaar binnen de B2C en B2B marketing, wat wel werkt voor consumenten werkt niet of anders bij organisaties. Karen Kaitjily van QNH Consulting laat haar licht schijnen op de marketeer van de toekomst en deelt drie belangrijke learnings over de inzet van social media voor de zakelijke markt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing