Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Facebook introduceert vijf emoji's naast like

25feb 201612:51
  • Online
  • 10175 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social Media

nieuws Naast de like-optie van Facebook zijn er vijf emoji’s toegevoegd die het ‘hele emotiespectrum’ bedienen. Zo kunnen gebruikers ook aangeven dat ze een bericht verbluffend, verdrietig, grappig boosmakend of een hartje waard vinden. De negatieve boze emoji is een novum bij het sociale medium dat altijd een positief platform pretendeerde te zijn. Een niet leuk optie wordt vooralsnog dan ook niet bijgevoegd.

Google steunt kindernieuwsdienst ANP en WizeNoze

25feb 201610:00
  • Online
  • 10420 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InnovatieNieuwsmedia

nieuws Het ANP en WizeNoze gaan een digitale nieuwsdienst voor kinderen opzetten. Google heeft besloten dit project te steunen met geld uit een speciaal fonds dat het bedrijf heeft opgezet voor innovatieve mediaprojecten, het zogeheten Digital News Initiative.

Champions League-hoogtepunten direct via Twitter

23feb 201615:00
  • Online
  • 10725 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social MediaProducten en diensten

nieuws Heineken, Twitter en SBS6 zorgen ervoor dat Twitteraars videofragmenten van opmerkelijke UEFA Champions League-momenten binnen een minuut kunnen bekijken of terugkijken. Het gaat om clips uit de wedstrijden die live te zien zijn bij SBS6, SBS6.nl en NU.nl. Deze video’s worden op Twitter door SBS6 (@sbs6) getweet en door UEFA Champions League-hoofdsponsor Heineken via Twitter Amplify ondersteund zodat een zo groot mogelijke groep bereikt wordt.

Grassrootscampagne over levenseinde: 'Zullen we over de dood praten?'

23feb 201611:02
  • Online
  • 10105 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • CampagnesSocial MediaInteractie

nieuws Vele organisaties in de gezondheidszorg willen het gesprek over het levenseinde stimuleren. Meer openheid over de dood bevordert gesprekken tussen artsen en patiënten over de gewenste behandeling, kan helpen crisissen in de laatste levensfase te voorkomen en zorgt voor rust omdat partners van elkaar weten wat ze rondom donatie, reanimatie of de uitvaart willen. Daarom start op 7 maart de grassroots-campagne ‘Zullen we over de dood praten?’ Het is een initiatief van Bureau MORBidee (een reclamebureau voor de dood), waaraan meer dan honderd mensen deelnemen.

KLM restylet smartphone en tablet app

23feb 201610:44
  • Online
  • 7490 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • AppsSmartphoneProducten en diensten

nieuws KLM lanceert een vernieuwde app voor smartphone, tablet en smartwatch op iOS en Android. Van een vlucht boeken tot online inchecken, de vernieuwde app biedt deze diensten nu via elk gewenst device. Ook kunnen reizigers de offline boardingpass openen om deze vervolgens bij de gate te laten scannen. KLM houdt de reiziger via de app up-to-date met alle relevante vluchtgegevens.

Bedrijven die big data inzetten groeien 25 procent harder

22feb 201611:42
  • Online
  • 11309 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Big dataEvenement

nieuws Niet alleen groeien deze bedrijven sneller, maar dat doen ze ook efficiënter: zij hebben namelijk 6 procent meer marge op die groei dan vergelijkbare bedrijven die nog niet de weg naar big data hebben gevonden. In dit artikel worden de highlights van het Data Driven Commerce Event besproken, een nieuw event dat donderdag 18 februari plaatsvond in De Fabrique in Utrecht. Uitspraken als “we hebben genoeg data in onze organisatie, maar er is geen samenhang” en “we weten niet precies hoe de customer journey in elkaar zit” deden vaak de ronde. Data driven werken is daarom essentieel voor het succes van retailers.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing