Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Media-app VPRO breidt uit met persoonlijke bot

1mrt 201709:54
  • Online
  • 11295 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaApps

nieuws De VPRO lanceerde een jaar geleden Koos, de gratis media-app met elke dag vijf tips om te kijken, lezen of luisteren. 365 dagen later beschikt Koos over een archief met 1825 tips. Wie zin heeft in een tip op maat, kan voortaan te rade gaan bij de bot waarmee Koos nu is verrijkt. Op basis van persoonlijke vragen dist Koos de Bot een passende tip op uit het archief.

OBI4wan en Buzzcapture bundelen krachten

28feb 201710:34
  • Online
  • 11380 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnlineSocial media

nieuws Het Amsterdamse reputatie analyse bureau Buzzcapture wordt overgenomen door OBI4wan. Beide merken bieden SaaS oplossingen voor social media monitoring en webcare. OBI4wan en Buzzcapture werken voor merken zoals ING, DHL, VICE Media, Warchild, bol.com, Boskalis, Schiphol, Univé, NS en McDonald's. De twee openen een kantoor in Berlijn voor één internationaal totaalaanbod voor media monitoring, webcare en reputatiemanagement.

Google stopt met betaalde Site Search-dienst

23feb 201711:39
  • Online
  • 13415 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenZoekmachine

nieuws Google stopt met zijn betaalde dienst Site Search. De dienst werd in 2008 in het leven geroepen door de zoekmachinegigant en is bedoeld voor blogs en websites die een zoekfunctie willen integreren. Site Search wordt opgevolgd door een gratis alternatief gebaseerd Op Googles Custom Search Engine met advertenties.

Bol.com en Kobo lanceren onbeperkt leesabonnement

22feb 201711:16
  • Online
  • 22656 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DigitaalE-commerceProducten en diensten

nieuws eReading service Kobo lanceert samen met Bol.com een all you can read-abonnement. Met de dienst ‘Kobo Plus’ kunnen leden tegen 9,99 euro alles lezen uit het assortiment dan 40.000 boeken bevat. Tegen het einde van het jaar moet dit verdubbeld zijn. Kobo en Bol.com treden hiermee in de voetsporen van Bliyoo, de online dienst van Bruna.

Snapchat nog onder de radar van Nederlandse adverteerder

21feb 201711:07
  • Online
  • 11304 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekAdvertisingSocial Media

nieuws Adverteerders en mediabureaus op de Nederlandse markt tonen steeds meer interesse in Snapchat, maar blijven terughoudend. Het bureau MeMo² gaat daarom actief Snapchat data voor de Nederlandse markt delen. Zo weet het bureau te melden dat Snapchat maandelijks 70 procent van de jongeren tussen de 12 en 24 jaar bereikt.

Adverteerders geven 25 procent meer budget uit aan zoekmachinemarketing

20feb 201717:04
  • Online
  • 11111 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekAdvertising

nieuws Adverteerders uit de reis-, retail- en financiële sector hebben in 2016 samen 25 procent meer aan zoekmachinemarketing uitgegeven dan in het jaar daarvoor. De uitgaven aan mobiele advertenties zijn bijna verdubbeld (92 procent), terwijl die aan advertenties op tablets op alle fronten (CPC en Ad Spend) met gemiddeld 3 procent zijn gedaald. Daarnaast heeft deze groep van adverteerders in 2016 hun uitgaven voor Google Product Listing Ads verdubbeld (99 procent). Dit en meer blijkt uit de derde Nederlandse Search Studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van brancheverenigingen IAB Nederland en DDMA.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing