Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Yvonne de Jager nieuwe directeur IAB Nederland

14mrt 201711:38
  • Online
  • 14736 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DigitaalBig data

nieuws Yvonne de Jager is per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. Met een geschiedenis bij onder meer G+J Media, Marktplaats Zakelijk en Microsoft heeft De Jager een brede digitale achtergrond en is daarmee 'de perfecte kandidaat' om de dagelijkse leiding van de branchevereniging voor marketing innovatie en digitaal adverteren op zich te nemen. De Jager heeft zich gecommitteerd voor een periode van minimaal twee jaar en neemt de rol over van Jeroen Verkroost, die als interim-directeur de functie een jaar heeft bekleed.

E-mail Benchmark 2017: mobiel wint van desktop

13mrt 201708:25
  • Online
  • 28849 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MobileMarketingE-mailmarketingOnderzoek

nieuws e-Village publiceert de 14e editie (2017) van de E-mail Benchmark, het grootste periodieke e-mailonderzoek in de Nederlandse markt. Ook dit jaar laat de E-mail Benchmark weer een paar opvallende uitkomsten zien. Zo wordt e-mail eindelijk meer op mobiel (54,22%) dan op desktop (45,78%) geopend, is het belangrijkste doel om e-mailmarketing in te zetten het genereren van traffic naar de website (75%) en is Marketing Automation zowel de grootste trend als de grootste uitdaging voor de Nederlandse marketeer.

TUI en a friend of mine lanceren Travellr app

10mrt 201712:40
  • Online
  • 24231 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenApps

nieuws Reisorganisatie TUI en digitaal bureau a friend of mine Travellr lanceren een app waarmee vakantiegangers snel hun favoriete vakantiebestemming kunnen vinden.Met deze app swipet hij door echte Instagramfoto’s van duizenden vakantiegangers in de hele wereld. Aan de hand van hun foto’s beoordeelt hij vervolgens de vakantiebestemmingen. Daarnaast is het mogelijk om binnen de app aan te geven hoe lang je van plan bent weg te gaan en wat je budget is. Een algoritme onthoudt alle gegevens waarmee een match van drie TUI vakantiebestemmingen wordt gemaakt.

Nederlandse fashionmerken zijn koning omnichannel

9mrt 201715:50
  • Online
  • 19991 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • KlantSocial MediaWebwinkel

nieuws Nederlandse fashionmerken scoren het hoogst op het gebied van omnichannel-toepassingen. Dat blijkt uit een benchmarkonderzoek van e-commercespecialist Divante. Divante onderzocht in hoeverre grote fashionmerken in Duitsland, Nederland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk gebruikmaken van omnichannel-oplossingen in hun e-commercestrategie. De merken zijn geanalyseerd op basis van verschillende criteria, zoals bezorging op dezelfde dag, responsive webdesign, in-store retourbeleid van online aankopen en hun mobiele applicatie. Nederland wordt op de hielen gezeten door het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. Hoewel Duitsland jarenlang een voorbeeld was voor e-commercebedrijven, staat het land nu op de laatste plaats.

[Analyse] 'Voorkom verspilling van marketingbudget met een cross-device-strategie'

9mrt 201710:48
  • Online
  • 12535 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnlineMultichannelCrossmedia

nieuws Het aandeel mobiele online transacties neemt al een aantal jaar sterk toe. Inmiddels gebeurt 39 procent van de online aankopen in Nederland vanaf een mobiel device. Bij maar liefst 44 procent van de online aankopen in ons land zijn bovendien meerdere devices betrokken. Gregory Gazagne, executive vice-president EMEA van Criteo, adviseert bedrijven daarom een cross-device-strategie op te stellen. 'Alleen zo kan je een compleet beeld krijgen van de klant en zijn customer journey.'

[TK17] Politieke partijen falen op social media

9mrt 201708:50
  • Online
  • 6726 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social MediaOnderzoek

nieuws Nederlandse politieke partijen zijn nog steeds klassiek gericht op zenden en niet op communiceren. Het is eenrichtingsverkeer in plaats van wederzijdse conversatie. Op slechts 13% van de aan de 8 grootste politieke partijen gerichte berichten wordt gereageerd. En dan duurt het gemiddeld nog bijna 4.5 uur voordat die berichten worden beantwoord. Het CDA doet het relatief het best. ChristenUnie, PVV en SP reageren op geen enkel bericht. Dit blijkt uit het onderzoek Digital Dialogues Pulse Politieke Partijen (#DDP04 Politieke Partijen).


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing