Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

We leven in de Google Matrix

24jan 201400:01
  • Online
  • 22888 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MaatschappijZoekmachine

nieuws ‘Mensen zijn de batterijen die de machine voeden’ stelt Sander Duivestein van Sogeti in zijn blog op Marketingfacts van 20 januari. Lees verder hoe hij tot die conclusie komt.

Nieuw internetplatform voor talentontwikkeling

23jan 201411:51
  • Online
  • 14589 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online

nieuws WeTalent Connect is een nieuw ‘competentieplatform waar het individu de regie heeft’. Vanaf nu kunnen werkenden, werkzoekenden en vooral ook starters op de arbeidsmarkt zelf hun talenten ontdekken, activeren en verder ontwikkelen, aldus het persbericht.

Ikea nu ook op Pinterest

23jan 201411:11
  • Online
  • 17541 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Naast Facebook, Twitter, Google+ en YouTube is Ikea Nederland nu ook actief op Pinterest. Op het nieuwe Pinterest-account kunnen bezoekers zich laten inspireren en nieuwe woonideeën ontdekken, aldus het persbericht. Het woonwarenhuis voegt hiermee een nieuwe dimensie toe aan zijn social media-strategie.

‘Klant wil actieve rol in klantenservice’

23jan 201400:01
  • Online
  • 19610 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekE-commerce

nieuws De consument verwacht volledige openheid van retailers en vindt het niet raar om actief ervaringen uit te wisselen en andere gebruikers te helpen. Hij wil dan wel dat retailers actief inspelen op deze informatie. Klantenservice is in 2020 geen afdeling voor klachtenafhandeling achteraf, maar het hart van een bedrijf dat zorgt voor de match tussen klant en product, extra verkopen en een hogere klantloyaliteit. Tot die conclusies komt de expertgroep Customer Care van Shopping2020.

Marketeers 2014: meer investeren in dialoog

22jan 201409:11
  • Online
  • 16050 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InteractieSocial media

nieuws Ruim de helft van de marketeers (54%) zal in 2014 meer gaan investeren in hun marketingstrategie. Ook het budget voor dialoogmarketing kent bij 65% van de organisaties een stijgende lijn in 2014. Waarbij 71% van de organisaties dit jaar vooral meer gaat investeren in social marketing (in vergelijking met 2013). Dit zijn enkele resultaten uit de ‘DM Barometer Special: De marketeer in 2014’ die in het teken staat van de verwachtingen voor het vakgebied dialoogmarketing in 2014. Het onderzoeksrapport is een vervolg op eerdere edities (2010, 2011 en 2013), waardoor mogelijke trends en ontwikkelingen inzichtelijk worden gemaakt. De DM Barometer is onder meer een initiatief van DDMA en NIMA.

'Deze tijd vraagt om ondernemers met een razendsnel reactievermogen'

22jan 201409:00
  • Online
  • 16473 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceOnderzoek

nieuws Wat zijn de succesvolle businessmodellen in 2020? Met die vraag ging de expertgroep Business Models van Shopping 2020 aan de slag. Na bestudering van vier basismodellen luidt de conclusie: bedrijven zijn altijd in beweging door de juiste combinatie van businessmodellen toe te passen. ‘Met behoud van je missie steeds reageren op de snel veranderende omstandigheden, daar gaat het om in de komende jaren’, vertelt voorzitter van de expertgroep Joost Steins Bisschop van Jungle Minds in het persbericht. Hij benadrukt dat het tempo waarmee nieuwkomers de markt binnentreden ongekend hoog is.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing