Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Taggen en betalen maar

30jan 201409:00
  • Algemeen
  • 18822 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online betalenE-commerce

magazine Je luistert ’s ochtends radio en hoort een commercial waarin testritten met de nieuwste BMW worden aangeboden. Je besluit om de reclamespot te taggen via je mobiele telefoon met je PowaTag-app, je vult je beveiligingscode in en reserveert een testrit. Dezelfde middag nog maak je die testrit. Het is een voorbeeld van de werking van de betalingsfacilitator Powa. Dit bedrijf timmert stevig aan de weg in de VS en wil nu penetreren in de Europese markt. De Vlaamse vice president Business Development Benelux Igor Corvers ‘leeft uit zijn wagen’ om de nieuwe en snelle betalingswijze aan de man te brengen.

‘Nieuwe oudere winkelt in 2020 massaal online’

30jan 201408:46
  • Online
  • 17194 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekE-commerce

nieuws Gebruiken ouderen internet op dit moment vooral om in contact te blijven met familie en bekenden, in 2020 gaan ze ook massaal online kopen. Retailers moeten rekening houden met dit veranderende winkelgedrag van de groeiende groep 50-plussers. Tot die conclusies komt de expertgroep Shopper Behavior van Shopping2020 in zijn eindrapport.

Jongeren blijven Facebook trouw

30jan 201406:00
  • Online
  • 15992 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaOnderzoek

nieuws Ondanks signalen die het tegendeel lijken aan te geven, is het gebruik van Facebook het afgelopen jaar gestegen. Er zijn 8,9 miljoen Nederlanders van 15 jaar en ouder die gebruik maken van Facebook. Vorig jaar waren dit er 7,9 miljoen; dat betekent een stijging van 13 procent. Het dagelijks gebruik van Facebook is eveneens gestegen ten opzichte van 2013 (+ 22 procent), terwijl er juist minder Nederlanders dagelijks gebruik maken van Twitter (- 6 procent) en LinkedIn (- 25 procent). Dit zijn enkele conclusies uit het Nationale Social Media Onderzoek 2014, toegelicht door Danny Oosterveer op Marketingfacts.

Tien interessante onderzoeken van afgelopen week

29jan 201408:00
  • Online
  • 23078 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MobileStrategieSocial mediaZoekmachineOnderzoek

nieuws Danny Oosterveer van Marketingfacts heeft weer tien interessante onderzoeken van afgelopen week op een rij gezet. Deze week onder meer aandacht voor de Aziatische app-markt, de plannen van de Nederlandse marketeers voor 2014 en de stand van zaken met betrekking tot Universal Analytics.

Klarna's aanval op Ideal

28jan 201410:05
  • Algemeen
  • 17925 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online betalenE-commerce

magazine De webwinkelende consument zweert in Nederland nog steeds bij Ideal. Meer dan de helft van de webaankopen wordt verricht via het populaire betalingssysteem. Aanbieder van achteraf betalen Klarna wil deze status quo doorbreken door grote webwinkels voor zich te winnen en daarna de consument te veroveren. Countrymanager Henrik Nilsmo (30) verhaalt over e-winkelen met het gevoel alsof je in een fysieke winkel staat, technologie als uitgangspunt, expansie, het belang van voortdurende innovatie en de aanval op de gevestigde orde.

Elsevier test apps

28jan 201409:00
  • Online
  • 14518 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Mobile

nieuws De redactie van Elsevier testte honderden apps en recenseerde de 445 leukste, mooiste en nuttigste, onderverdeeld in 31 categorieën: van fotografie tot sport, van reizen tot gezondheid en van nieuws tot uitgaan.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing