Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Apple koploper in Nederlandse zakelijke smartphonemarkt

11apr 201714:27
  • Online
  • 11732 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Zakelijk

nieuws Van de zakelijke smartphones is 43 procent een Apple iPhone, daarmee staat Apple op nummer één van meest gebruikte zakelijke smartphones in Nederland. Samsung neemt ruim een derde deel in beslag. Microsoft sluit de top drie met bijna 9 procent. BlackBerry is zo goed als verdwenen op de Nederlandse zakelijke markt. HTC ziet haar aandeel verder dalen naar slechts 1 procent. Dit blijkt uit analyse van circa 1.500 interviews die Computer Profile de afgelopen zes maanden heeft gehouden met IT-verantwoordelijken van Nederlandse bedrijfsvestigingen met 50 of meer werknemers over mobiele telefonie.

[Verslag SAP Hybris Live] Altijd op zoek naar de overtreffende trap om de customer experience te verbeteren

10apr 201711:20
  • Online
  • 13810 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Evenement

nieuws Er zit geen plafond aan het verbeteren van de customer experience”, woorden die nog nagalmen van het eerste wereldwijde digitale event van SAP Hybris Live: de Digital Summit. Een on site event in Den Bosch en een videostreaming naar de summit brachten digitale en live experiences samen. Ruim 100 marketingprofessionals aanwezig op locatie en 60.000 digitale kijkers wereldwijd keken naar visies, best practices en presentaties van thought leaders over hoe organisaties kunnen excelleren op vlak van customer experience en hoe zij relevant blijven in het digitale tijdperk.

Dit zijn de 50 meest inspirerende vrouwen in technologie in Nederland van 2017

7apr 201716:45
  • Online
  • 27915 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Geen tag

nieuws Inspiring Fifty maakt de namen bekend van de 50 meest inspirerende vrouwen in technologie in Nederland. De gerenommeerde juryleden hebben de bijdrage van deze vrouwen in technologie erkend en, nog belangrijker, hun potentie om de volgende generatie vrouwen en meisjes te inspireren en daarmee een rolmodel te zijn voor anderen.

Dienstverlening via social media beperkt zich tot ambtenarentijden

7apr 201710:53
  • Online
  • 16324 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • KlantenserviceSocial media

nieuws In 49% van de gevallen wordt er ’s avonds door bedrijven en organisaties niet gereageerd op berichten, die via social media door consumenten aan hen worden toegezonden. En dat terwijl die consumenten juist dan vaak actief zijn. Dit is een van de opmerkelijke conclusies uit het voor de vierde keer door Goud Uberconnected uitgevoerde Digital Dialogues Pulse-onderzoek (#DDP04). Uit het onderzoek blijkt eveneens, dat dienstverleners opnieuw het beste scoren als het gaat om webcare. Fast movers presteren nog steeds zwaar ondermaats.

Smartphone het instrument voor aankopen in media&entertainment, telecom en fashion

6apr 201716:37
  • Online
  • 13410 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekTrendsE-commerceMobiel betalen

nieuws Online winkelen via de smartphone neemt in 2016 verder toe in populariteit. Het aantal online aankopen waarbij gebruik wordt gemaakt van de smartphone, groeit met maar liefst 68% ten opzichte van 2015. iDEAL versterkt haar aandeel binnen dit segment: bijna de helft van deze aankopen wordt inmiddels via iDEAL betaald (van 39% naar 47%). De smartphone wordt relatief veel gebruikt voor het kopen van media & entertainment (13%), telecom (11%) en fashion (10%). Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, het onderzoek naar online betaalmethoden in Nederland dat wordt uitgevoerd door GfK, in samenwerking met iDEAL en Thuiswinkel.org.

Online advertentiemarkt in 2016 opnieuw explosief gegroeid

6apr 201712:40
  • Online
  • 10433 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnlineDigitaalOnderzoek

nieuws De online advertentiemarkt is in 2016 met 11,3% explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Digital advertising liet hiermee traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich. De toename in digitale advertentie-uitgaven vindt plaats over de hele breedte van de markt. Zowel display- als search advertising groeiden met dubbele cijfers in 2016. Opvallende nieuwkomer is native advertising, dat van 39 miljoen euro naar 51 miljoen euro is gestegen. Een groei van maar liefst 31%. Dat blijkt uit de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor marketinginnovatie en digitaal adverteren.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing