Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
Redactie Online Marketing

SNS grijpt Koningsvrijmarkt aan om tips voor 'TN'ers' te lanceren
De onderhandeltips voor de vrijmarkt zijn de aftrap van het nieuwe digital format “Tips voor TN’ers” (Typische Nederlanders). Hier vinden mensen tips over financiële onderwerpen zoals Prinsjesdag, vakantiegeld of de belastingaangifte. Ook nu speelt Bart de hoofdrol.
Thuisbezorgd.nl kiest het ruime sop voor Koningsdag
Koningsdag staat voor de deur. Daarom is Thuisbezorgd.nl alvast de verkleedkast ingedoken; de Total View Veerpont van de eten-bestelsite vaart nu rond met een grote kroon.
Cortina zet WhatsApp challenge Spot the C in om jongeren te bereiken
Cortina zet de zogeheten WhatsApp challenge ‘Spot the C’ in. Voor elke gefotografeerde Cortina-fiets ontvangen de teams een punt, Cortina e-bikes tellen dubbel. Het winnende team gaat er op 14 mei met vijf nieuwe Cortina e-bikes vandoor.
Winnaars CustomerFirst Awards 2018 bekend
Professionals in klantcontact en customer experience vielen vanavond in de prijzen tijdens de uitreiking van de CustomerFirst Awards in het Beatrix Theater in Utrecht. De organisatie – Stichting NCCA, SAMR Marktvinders en CustomerFirst – reikte in totaal vier vakprijzen en meerdere publieksprijzen uit.
Havana Harbor benoemt Coen Doolaard als CSD
Coen Doolaard was onder andere werkzaam bij MediaMonks als Head of Mobile en Business Director voor het Midden-Oosten, waar hij veel ervaring heeft opgedaan met digitale campagnes en platformen.
Multichannel Conference: 'Machine learning is de grootste innovatie'
Dag twee van Multichannel Conference is op het moment van schrijven in volle gang. Professionals in marketing, e-commerce en klantcontact weten hun weg naar DeFabrique te Utrecht te vinden. Wat viel ons tot nu toe op?
Dominique Hermans nieuwe algemeen directeur Randstad Nederland
Dominique Hermans is benoemd tot algemeen directeur van Randstad Nederland. Zij volgt Reiant Mulder op. Werner Klaassen volgt Dominique Hermans op als algemeen directeur van Tempo-Team.
Elastique & Greenberry ontwikkelen nieuwe treinapp
Eurail and Interrail hebben de Nederlandse digital agencies Elastique en Greenberry uitgekozen als digitale partners voor de ontwikkeling van een nieuwe app. Eurail en Interrail laten elk jaar bijna 600.000 reizigers Europa ontdekken per trein.
Hillenaar introduceert special op busstation Arnhem
Hillenaar Outdoor introduceert een eyecatcher op de Nederlandse out-of-home markt. Het bedrijf exploiteert per direct 52 Abri panelen op busstation Arnhem. ‘Deze zijn uitsluitend in zijn geheel te boeken en lenen zich uitstekend voor spectaculars’, zegt CEO Jeroen Hillenaar.
Leukemiepatiënt Akar start wervingscampagne #Geefhetstokjedoor
De licht verstandelijk gehandicapte leukemiepatiënt Akar grijpt zijn levensbedreigende situatie aan om patiënten in Nederland een grotere kans te bieden op succesvolle behandeling. Dit doet Akar door de online campagne #GeefHetStokjeDoor.
Muziek-app gelanceerd voor autistische kinderen
Jaap en Aaltje van Zweden van Stichting Papageno en het KPN Mooiste Contact Fonds lanceerden gisteren een speciale muziek-app voor autistische kinderen: TEAM Papageno. De twee goede doelen willen met deze digitale toevoeging kinderen met autisme met elkaar in contact brengen en zo uit hun isolement halen.
1 op de 3 Nederlanders zegt niet over de juiste digitale vaardigheden te beschikken
Meer dan 81 procent van de werkende Nederlanders is van mening dat digitale vaardigheden onontbeerlijk zijn voor hun werk. Toch zegt één op de drie Nederlandse werknemers hier niet in voldoende mate over te beschikken om ook in de toekomst succesvol te zijn.
srprs.me trapt ludiek af met nieuwe huisstijl en website
Bij 40 mensen werd gisteravond in het Ink District in Amsterdam het nieuwe logo van srprs.me getatoeëerd. Hiermee wilde het de nieuwe huisstijl en het keuzeproces onder de aandacht brengen.
Fietsvergelijkers.nl slaat een brug tussen online en vakhandel
Voor het meest gebruikte vervoermiddel in Nederland kan de consument nergens terecht voor een overzichtelijke vergelijking op het gebied van service en prijs. Daarom richtten de ondernemers Gijs Maljaars, Jan Hoekstra en Job Paauw de website Fietsvergelijkers.nl op.
Ikea en Bol bieden beste winkelervaring
Ikea en bol.com bieden de beste winkelervaring. Dit blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2018 van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.515 ondervraagden.
Vandebron viert verjaardag met YouTubemarathon
Energiebedrijf Vandebron bestaat dit weekend vier jaar. In het kader van deze mijlpaal gaat het energiebedrijf 24 uur lang live om zijn klanten persoonlijk te bedanken. De livestream is via YouTube te volgen.
SMEG ontwikkelt online videoformats met C2B
Het dure Italiaanse merk voor keukenapparatuur SMEG staat vooral bekend om zijn koelkasten en wint in Nederland aan populairiteit. Daarom is het volgens social marketingbureau C2B het goede moment om met snackable video’s de apparaten online meer aandacht te geven.
Simpel kiest voor RLVNT om sim-only marktaandeel te verhogen
Simpel heeft gekozen voor verlenging van de samenwerking met RLVNT als online marketingbureau en strategisch partner voor de digital marketingactiviteiten. De komende jaren zal Simpel samen met RLVNT haar positie in het telecomlandschap verder gaan uitbouwen, waarbij de focus nog sterker gelegd zal worden op versnelde groei van het sim-only marktaandeel.
GroupM benoemt Vincent Siegelaar als Head of Digital Trading
Vincent Siegelaar is afgelopen maand gestart als Head of Digital Trading en wordt verantwoordelijk voor alle publisher contracten die GroupM Trading namens de groep sluit.
Nieuwe merkcampagne: Wie slim kiest, kiest mobiel.nl
In de merkcampagne komt de mobiele jungle letterlijk tot leven. Op tv, radio, out of home en online wordt het nieuwe verhaal van Mobiel.nl verteld.
Facebook haalt de datariem aan
Facebook sleutelt aan een wijze om adverteerders te verplichten om toestemming te zoeken voor het gebruik van persoonlijke gegevens voor het gericht sturen van advertenties. De zogeheten Custom Audiences.
&C lanceert nieuwe videoserie: Koen op de Latten
Koen Kardashian is terug. In 'Koen op de Latten' reist hij af naar het beeldige Löwen Chalets in Oostenrijk. Natuurlijk drinkt Koen liever sámen champagne dan alleen, dus heeft hij zes gasten uitgenodigd met wie hij op avontuur gaat.
Mediaxplain wint pitch Baderie
Marketing- en mediabureau Mediaxplain gaat vanaf heden aan de slag voor Baderie. Tijdens een bureaupitch wist Mediaxplain Baderie te overtuigen met een doelgerichte en volledig geïntegreerde mediastrategie voor het aankomende jaar.
Interpolis gaat uitgebluste millenial revitaliseren
Eén op de vijf millennials ervaart ernstige mentale klachten. Daarom start Interpolis een meerjarig programma, waarbij het doel is om in 2020 het aantal millennials dat kampt met burn-out gerelateerde klachten, terug te dringen met 20 procent.
Aantal shoppingtrips met smartphone stijgt spectaculair
Het aantal online aankopen dat gedaan wordt met een smartphone is in 2017 met 72% gestegen ten opzichte van een jaar eerder, naar 25,7 miljoen. Hiermee heeft de smartphone een aandeel van 13% van de 202 miljoen online aankopen die in 2017 zijn gedaan (in 2016 was dit nog 9%).
Zieltogend Blokker integreert met zijn online organisatie
Blokker Holding integreert met zijn online organisatie Nextail. Hiermee kan het naar eigen zeggen zijn omnichannelaanpak versterken en de online groei een verdere impuls geven. De winkelketen bevindt zich al jaren in een race naar de bodem.
C&A lanceert nieuwe online shop voor elf extra landen
C&A versterkt haar focus op e-commerce door in maart haar nieuwe online EU shop te lanceren. Met dit nieuwe platform kan C&A het bereik van zijn e-commerce activiteiten meer dan verdubbelen, van negen naar twintig landen.
Genomineerden CustomerFirst Vakprijzen 2018
De genomineerden voor de CustomerFirst Vakprijzen 2018 zijn bekend. Tijdens de feestelijke gala-avond in Utrecht op donderdag 19 april wordt onthuld welke professionals in klantcontact en customer experience in de vier verschillende categorieën een award in ontvangst mogen nemen.
Walter Kraus en Tim Geenen in bestuur IAB Nederland
Tijdens de algemene ledenvergadering zijn Walter Kraus (director bol.com Retail Media Groep) en Tim Geenen (CEO & founder Faktor) benoemd tot nieuwe bestuursleden van IAB Nederland. Daarnaast zijn twee nieuwe taskforces opgericht: Data & Techniek en Digital Out of Home (DOOH).
Politici gebruiken potentieel van social media nauwelijks
Uit onderzoek van platform The Best Social Media onder de 30.000 Instagramvolgers blijkt dat 15 procent van deze groep een politicus, en slechts 13 procent een politieke partij volgt op social media.
Specsavers lanceert EyeDate app
Specsavers zet de eerste stappen op de Nederlandse datingmarkt met 'EyeDate’. In de mobiele app van de oogzorgspecialist kies je puur op basis van iemands ogen je mogelijke nieuwe liefde.
Nederlandse bedrijfsleven laat kansen liggen op social media
De consument wil op social media de dialoog met het Nederlandse bedrijfsleven aangaan. Echter, deze roep om interactie bleef in 2017 bijna altijd onbeantwoord. Daarentegen zenden bedrijven zonder eerst te luisteren. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit de eerste Dutch Engagement Benchmark.
Bouwbedrijven nog niet tevreden over eigen marketingstrategie
Marketeers bij bouwtoeleveranciers geven zichzelf een matige 6,8 voor hun eigen marketingstrategie. Dat blijkt uit het onderzoek dat RVS Marketing hield in het najaar van 2017 onder 40 marketingmanagers. Met name meer kwaliteit voor online marketing, marketing automation en contentmarketing staan hoog op de agenda.
PauwR en Flow.ai bieden chatbotpropositie
Digital marketingbureau PauwR en chatbot-expert Flow.ai gaan samenwerken om adverteerders nog beter te ondersteunen op het gebied van chatbots. PauwR verzorgt de content van de chatbot, terwijl Flow.ai de onderliggende techniek ervan levert.
Wie winnen de prijzen op 29 maart?
De genomineerden voor de Shopping Awards Publieksprijzen XL en de Shopping Awards Vakprijzen zijn bekend. Tijdens het Shopping Awards Gala, op 29 maart in Huis ter Duin, wordt duidelijk welke bedrijven de onderscheidingen in de wacht slepen. Voor het eerst wordt een overall award voor de ‘Beste Winkel van Nederland’ uitgereikt.
Samsung opent Galaxy Experience Studio op Utrecht CS
Ter ere van de Galaxy S9 en S9+ heeft Samsung een Galaxy Experience Studio op Utrecht Centraal geopend. In de studio kunnen voorbijgangers alle nieuwe mogelijkheden van de nieuwe smartphone ontdekken.
Nederlandse CMO worstelt met snelheid digitale transformatie
De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s) worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie. Dit blijkt uit het vandaag gepresenteerde ‘Report on Marketing Innovation’ waarvoor Deloitte, in opdracht van IAB Nederland, 25 toonaangevende CMO’s heeft ondervraagd.
Persoonlijke informatie delen in ruil voor betere winkelervaring
Van de online shoppers heeft 87 procent geen problemen met het delen van persoonlijke informatie in ruil voor een betere online winkelervaring. Dat blijkt uit het jaarlijkse ‘Reimagining Commerce’ onderzoek van Episerver onder 4000 consumenten in de VS, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Scandinavië.
ROOM wil concurrentie aan met grote verhuurders
Een nieuwe platform genaamd ROOM voor studentenhuisvesting wil de concurrentie aangaan met de grote, commerciële partijen en daarmee eerlijke prijzen voor kamers aanbieden. Met een initieel aanbod van 17.000 studentenwoningen is het met de lancering begin dit jaar een van de grootste aanbieders in deze sector.
Eerste winnaars Shopping Awards 2018 bekend!
In de WesterUnie te Amsterdam zijn de eerste Shopping Awards 2018 uitgereikt. Otrium nam vanmiddag de Beste Starter Award in ontvangst. De online outlet voor modemerken bleef de webwinkels Beerwulf (speciaalbier) en Twickto (duurzaam constructiespeelgoed) voor.
Verkeersplein en Gemeente Amsterdam lanceren Verkeer VR app
Verkeersplein Amsterdam en Gemeente Amsterdam lanceren op vrijdag 9 maart de virtual reality applicatie 'Verkeersplein' tijdens de opening van de Week van het Verkeer. Een initiatief van reclamebureau Don’t Say Nothing, in samenwerking met Capitola.
Facebook lanceert trip consideration
Facebook kondigt vandaag uitbreiding aan van de reisadvertenties. Met trip consideration helpt Facebook reisadverteerders mensen te bereiken die een intentie hebben getoond om te reizen, maar nog geen bestemming hebben bepaald.
Coolblue CEO Pieter Zwart in Raad van Advies Stichting FutureNL
Pieter Zwart, CEO en oprichter van Coolblue, treedt per 1 maart 2018 toe tot de Raad van Advies van Stichting FutureNL. Stichting FutureNL gelooft dat alle Nederlandse kinderen nu digitale vaardigheden moeten ontwikkelen om later maximaal in een digitale wereld te kunnen functioneren.
- AlgemeenNieuws NMD2018 Bas Brinkman van BinckBankNieuws Micael Dahlén keynote speaker Nima...Nieuws NMD 2018 Interview Joep Langen van...Nieuws Winnaars CustomerFirst Awards 2018...Nieuws NMD 2018 Van het Leger tot het Leger...Nieuws [New creative hub 6] Brand New Telly...
- Business-to-BusinessNieuws Onderzoek: 60% millennials bezorgd...Nieuws Tuinmeubelshop opent 10e vestigingNieuws Eventbrite neemt Ticketea overNieuws Salesforce World Tour: van Girls Day...Nieuws Recap Multichannel Conference 2018Nieuws Dominique Hermans nieuwe algemeen...
- BureausNieuws MediaMonks en DDB grote winnaars bij...Nieuws SNS grijpt Koningsvrijmarkt aan om...Nieuws Divimove opent kantoor in Amsterdam Nieuws MediaMonks wint acht Webby AwardsNieuws Tom Sibma en Diederik Mulder winnen...Nieuws Peijnenburg en Snelle Jelle kiezen...
- ContentmarketingNieuws Lukas Foks over XmpleNieuws Content Rally met Mark van der WerffNieuws Persgroep en EndemolShine aan de...Weblog Heb je al een content detox planNieuws LVB en VodafoneZiggo breiden...Nieuws Kinetic lanceert Out of Home handboek
- DesignNieuws Redesign Arla Biologisch door...Nieuws KauwgomschoenNieuws winner Zilveren Lamp voor Studio de...Weblog Pretty in pin 3Nieuws Nieuw gezicht NPO1 NPO2 en NPO3Nieuws Testing Hypotheticals wint Lexus...
- Food en RetailNieuws [video report Cityguys 7] Alles over...Nieuws [interview] JuiceBrothers keten...Weblog Hoe data een groeiende invloed...Nieuws Blokker ceo Meijer treedt terugNieuws De Vergulde Hand anno 1554 vernieuwt...Nieuws AH Oosterhout doet proef met rustig...
- MediaNieuws Jubileumeditie LHOMO over status...Nieuws Luistercijfers: nieuw dieptepunt...Nieuws Volvo tovert Amsterdam om tot...Weblog Complex radiolandschap biedt juist...Nieuws Tina strikt vlog-tweeling Lisa en LenaWeblog Buitenreclame dankzij digitale...
- Online MarketingNieuws marketingscience E commerce Belgie...Nieuws Thuisbezorgd.nl kiest het ruime sop...Nieuws Boatsters blijft concurrentie voor...Nieuws Cortina zet WhatsApp challenge Spot...Nieuws Interview Het gaat erom dat je echte...Nieuws Interview CultureRoad verrijkt...
- SponsoringNieuws Arriva en ING hoofdpartners van...Nieuws Max Verstappen in commercial voor...Nieuws Janneke Staarink verruilt IFFR voor...Nieuws Verstappen, Ricciardo en Coulthard...Nieuws Roompot blijft hoofdsponsor...Nieuws Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsLeukemiepatiënt Akar start...14612x
- NieuwsHavana Harbor benoemt Coen...14414x
- NieuwsMultichannel Conference: Machine...13502x
- NieuwsIedereen weet straks dat Philips...13047x
- Nieuws1 op de 3 Nederlanders zegt niet...12898x
- NieuwsHillenaar introduceert special...12621x
Vacatures
- Enthousiaste Projectmanager Events...
- (Recruitment) Marketeer (Utrecht)
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Senior Marketing Analyst...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Vacature plaatsenAlle vacatures »
Laatste Nieuws
- marketingscience E commerce Belgie... 26-04-2018
- Thuisbezorgd.nl kiest het ruime sop... 25-04-2018
- Boatsters blijft concurrentie voor... 25-04-2018
- Cortina zet WhatsApp challenge Spot... 24-04-2018
- Interview Het gaat erom dat je echte... 23-04-2018
- Interview CultureRoad verrijkt... 23-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event
- Toon alle events »