Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Chocomel lanceert consumentenactivatie via WhatsApp

11jun 201510:41
  • Online
  • 12730 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaCampagnes

nieuws Facebookgebruikers worden hierin opgeroepen om Chocomel aan hun WhatsApp vriendengroep toe te voegen om zo met elkaar kans te maken op een door henzelf gecreëerde festivalbeleving op het Zwarte Cross festival. Van hun festivalervaring op 25, 26 en 27 juli zal een videoverslag worden gemaakt. Deze activatie is onderdeel van de social jaarstrategie van Chocomel die MEC Social voor het FrieslandCampina merk heeft ontwikkeld.

Tourspot voor Nederlandse Tourliefhebber

11jun 201509:52
  • Online
  • 8894 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenWebsite

nieuws De Tour de France komt naar Utrecht. Om bezoekers te helpen bij het vinden van de beste plek langs de route is Tourspot ontwikkeld. Met Tourspot kunnen bezoekers aangeven waar zij gaan staan tijdens de Tour de France én zien waar hun Facebookvrienden de Tour de France kijken. eFocus heeft daarvoor in samenwerking met ŠKODA Nederland een speciale website ontwikkeld.

'Regie over merk ligt in andermans handen'

10jun 201514:30
  • Online
  • 10249 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MerkenTrends

nieuws ‘U bent geen eigenaar meer van uw merk. U bent manager’, spiegelde consultant Ken Hughes de zaal vanochtend voor op de Global E-commerce Summit. Boodschap: besef dat de macht in handen is van het digitaal grootgebrachte publiek. Faciliteer dat publiek met deelbare ervaringen.

Scoupy zet in op Cashback propositie

10jun 201511:27
  • Online
  • 10467 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MarketingMobile

nieuws Scoupy heeft begin dit jaar de dienst Cashback geïntroduceerd, ofwel het geld-terug-principe. Een principe dat binnen de FMCG marketing al zo oud is als de weg naar Rome, maar nu is aangepast naar de mogelijkheden van de smartphone. Dankzij online activatie wordt offline aankoop gestimuleerd. Zo zijn er na drie campagnes meer dan 200.000 supermarktaankopen met Cashback verwerkt via Scoupy.

Facebook is gouddelver voor marketeer die de wetten kent

9jun 201518:47
  • Online
  • 13008 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MobileEvenementInspiratie

nieuws Merken kunnen vanwege het bereik van Facebook niet onder het vriendennetwerk uit. Zelfs Apple is om en adverteert voor Apple Music via FB. De cijfers spreken dan ook voor zichzelf, in Nederland zijn volgens de laatste meting ongeveer 9.5 miljoen gebruikers van het netwerk, wereldwijd komt de teller uit op ruim 860 miljoen. Toch leent lang niet iedere campagne zich voor het sociale netwerk, en is het raadzaam om de do's en don'ts te kennen voor de campagnes die wel geschikt zijn. Daarom moet je als marketeer de FB-wetten kennen, zo hielden verschillende experts hun gehoor vandaag voor tijdens het Congres Facebookmarketing in het MediaPlaza in Utrecht.

Festive brengt festivalaanbod Benelux in kaart

9jun 201512:29
  • Online
  • 5614 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Geen tag

nieuws Festive is de eerste app die het festivalaanbod in de Benelux volledig in kaart brengt. Gebruikers kunnen alle festivalinfo en features nu ook offline op hun smartphone meedragen. Festive is bedacht door twee jonge festivalgangers, die zich met de app ook op de Amerikaanse markt richten.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing