Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Mobiel betalen in de schoolkantine

15jun 201513:30
  • Online
  • 12955 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenInnovatieMobile

nieuws Betalen met je smartphone in de schoolkantine is vanaf vandaag mogelijk op het Veurs Lyceum in Leidschendam. Het is daarmee de eerste school waar je met je smartphone kunt betalen. Op andere wijze betalen blijft ook mogelijk.

Widespace: een swipe zegt meer dan een click

15jun 201509:30
  • Online
  • 7963 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Mobile

nieuws Volgens onderzoek van mobile advertising-bureau Widespace blijkt dat een mobiele advertentie met een swipe-formaat door 28 procent meer smartphone-gebruikers onthouden wordt dan een mobiele advertentie met een statisch takeover-formaat. Widespace verzamelde deze inzichten via zijn Brand Impact Surveys; mobiele enquêtes onder 100 miljoen unieke smartphone-gebruikers per maand. Volgens het onderzoek ligt de relevantie van swipe-advertenties tot wel 100 procent hoger dan de relevantie van statische advertenties, omdat de adverteerder hierbij lang niet zoveel gegevens over gebruikersvoorkeuren kan aflezen als bij swipe-advertenties. Bovendien zoeken gebruikers bijna 4,5 keer vaker naar meer informatie door te swipen binnen een banner dan door verder te klikken naar een andere website.

'Apple profiteert van verschuiving van desktop naar mobiel'

15jun 201500:15
  • Online
  • 8438 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Mobile

nieuws Volgens de Adobe Digital Index - onderzoek naar trends in browsen en videoconsumptie via desktop en mobile in EMEA - kende Safari, de internetbrowser van Apple, over het afgelopen jaar de grootste groei in gebruik (23%). Daarnaast worden er bij tablets per bezoeker meer online video’s gekeken; een markt waarin de iPad van Apple leidend is. De browseroorlog is in EMEA echter nog niet voorbij. Voor marketeers is data over browsergebruik zeer belangrijk. Niet alleen om website-optimalisatiestrategieën toe te passen, maar ook omdat het mogelijkheden biedt om consumenten te targetten. Volgens de Adobe Digital Index zal het browsen op de smartphone in de EMEA-regio blijven toenemen. Naar verwachting wordt er eind 2017 meer gebruik gemaakt van browsers via mobiele devices dan via desktops.

Coolblue scoort bij Social Media Awards

12jun 201511:24
  • Online
  • 8079 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • AwardsSocial media

nieuws Coolblue werd gisteravond de grote winnaar van de Social Media Awards. De online retailer won drie awards. Het werd geprezen om zijn beste grap en de beste reactie op consumenten en andere bedrijven. Daarnaast werd het verkozen tot meest favoriete merk op social media. Ook BN’ers vielen in de prijzen, zo won Jochem Myer een award voor 'Beste BN'er op social media’ en werd Yolanthe Sneijder Cabau ‘beloond’ voor het sturen van het slechtste bericht.

KaartWereld.nl introduceert groei&bloei kaarten

12jun 201507:55
  • Online
  • 6265 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en diensten

nieuws De online kaartenservice KaartWereld.nl biedt een nieuw soort wenskaart aan, de zogeheten groei&bloei kaart. De wenskaart bevat speciaal groeipapier waar zaden van wilde bloemen in verwerkt zijn. Het groeipapier groeit na het planten uit tot wilde bloemen. KaartWereld.nl is hiermee de eerste grote online kaartenservice die dit type wenskaarten aanbiedt.

Actuele vakinformatie over social media

11jun 201519:50
  • Online
  • 10972 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaZakelijkProducten en diensten

nieuws Social media spelen binnen bedrijven een steeds grotere rol. De ontwikkelingen gaan razendsnel en zijn moeilijk bij te benen. Peter Sjoerdsma en Herman Couwenbergh onderkenden naar eigen zeggen dat probleem en ontwikkelden ExpertUpdate Social Media. Dit abonnementsplatform met vakgerichte informatie over de belangrijkste socialmedia-platformen startte op 8 juni.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing