Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Nederlander zet eerste digitale klaslokaal op in vluchtelingenkamp Kenia

22jun 201507:35
  • Online
  • 8228 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Maatschappij

nieuws Vodafone Foundation en de UNHCR kondigden op Wereld Vluchtelingendag aan dat de eerste twee Instant Classrooms worden ingezet om kinderen en jongvolwassenen in vluchtelingenkampen toegang te geven tot onderwijs. Deze digitale klaslokalen worden vandaag opgezet in het Kakuma-vluchtelingenkamp in Kenia. De Nederlandse Vodafone-medewerker Jeroen Aanraad zal hierbij assisteren. De Vodafone Foundation Instant Classroom is speciaal gemaakt voor plekken waar geen, of slechte toegang is tot elektriciteit en internet.

[onderzoek] Aanschafintentie smartwatch neemt af

19jun 201500:01
  • Online
  • 21806 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MobileSocial mediaWearables

nieuws Het aantal bezitters van tablets en smartphones blijft jaarlijks met enkele procenten groeien. Inmiddels heeft 65% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder een tablet in bezit (8,6 miljoen). Door het stabiele aantal bezitters van een vaste computer (60%), zijn er nu meer tabletbezitters (65%) dan desktopbezitters. Van de Nederlanders heeft 80% (10,6 miljoen) een smartphone. Jongeren zonder smartphone bestaan echter nauwelijks nog; 96% van hen is in het bezit van een dergelijk toestel.

[infographic] Webcarewinnaars top-100 adverteerders

18jun 201513:49
  • Online
  • 18916 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Webcare

nieuws Uit het tweede Digital Dialogues Pulse-onderzoek (#DDP02) onder de Nederlandse top-100 adverteerders, uitgevoerd door ReturnSocial, blijkt dat deze slecht reageren op klantenberichten via social media. Via Facebook en Twitter werden er ruim 1.400 berichten uitgestuurd. Op deze berichten reageerden de topadverteerders bij Facebook in 20% van de gevallen niet en bij Twitter zelfs 63%. Gemiddeld duurde het bijna 3 uur voordat er een reactie kwam. De FMCG-branche nam er 8,5 uur de tijd voor, terwijl de bankensector binnen 21 minuten een bericht oppakte. Daarnaast is het opvallend dat de gemiddelde score voor schrijfkwaliteit erg hoog was, namelijk een 9,1. Toch bleek de meegestuurde content in veel gevallen niet relevant te zijn. Onder andere Coolblue, SNS Bank, Staatsloterij en Univé scoorden het best in het onderzoek. Zij hebben de dan ook #DDP02-award in ontvangst mogen nemen.

Coolblue opent nieuw magazijn

18jun 201513:16
  • Online
  • 10300 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerce

nieuws Anderhalf jaar na opening van een magazijn van 13.342 m2, heeft Coolblue een nieuw magazijn van 22.000m2 geopend. Het nieuwe magazijn staat in Tilburg en is drie voetbalvelden groot. Genoeg ruimte voor bijvoorbeeld 12.500 wasmachines.

‘Shell, KLM en ABN AMRO meest invloedrijke merken op LinkedIn’

18jun 201512:24
  • Online
  • 11620 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws LinkedIn maakt vandaag bekend welke bedrijven behoren tot de top-10 meest invloedrijke merken onder zijn 364 miljoen leden wereldwijd. LinkedIn baseert de ranglijst op de LinkedIn’s Content Marketing Score, een score die bepaald wordt door het meten van de unieke engagement van een merk, gedeeld door de publieksgroep van het merk. Deze tool biedt marketeers inzicht in wat hun content doet ten opzichte van de content van de concurrentie.

United Wardrobe beste jonge ondernemers volgens Sprout

18jun 201510:40
  • Online
  • 7396 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerce

nieuws Sjuul Berden (23), Thijs Verheul (23) en Joep Domen (21) van online start up United Wardrobe zijn door Sprout uitgeroepen tot beste jonge ondernemers van het jaar. De publieksprijs ging naar werkplatform JAM.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing