Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

[onderzoek] Grootste irritaties bij internetadvertenties

17nov 201508:33
  • Online
  • 6830 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online advertising

nieuws IAB Nederland publiceert vandaag het eerste onderzoeksrapport dat de sector volledig inzicht geeft in de motieven en grootste irritaties van consumenten omtrent reclame op internet. Cijfers en conclusies waar het bedrijfsleven zijn (online) strategieën mee kan bepalen. Zo komt uit de twee onderzoeken, uitgevoerd door Mediabrands Marketing Sciences, naar voren dat de Nederlandse consument zich vooral aan internetadvertenties ergert omdat het er simpelweg ‘te veel zijn’ (73%) en de advertenties zorgen voor een te trage performance (42%). 36% installeert een adblocker om te ontkomen aan retargeting . De grootste ergernis vormen advertenties die niet kunnen worden weggeklikt (59%), de website helemaal afdekken (54%) en met geluid starten (41%).

Walibi en Mr. Polska samen in Snapchat-campagne

16nov 201508:24
  • Online
  • 5594 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Er komt een nieuwe achtbaan in Walibi en de marketingafdeling van Walibi heeft Mr. Polska is gevraagd om een soundtrack te produceren die in alle communicatie rondom de ride gebruikt gaat worden. Het pretpark richt zich op de doelgroep ‘teenagers & young adults’ en via een Snapchat-campagne worden nu ‘sneak peeks’ gedeeld.

WNF luidt de noodklok in Aarde op 1

13nov 201510:50
  • Online
  • 13260 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Campagnes

nieuws Het Wereld Natuur Fonds (WNF) geeft de kijker in zijn nieuwe campagne Aarde op 1 een duidelijke keuze; geven we de aarde op of geven we de aarde door? Daarmee breekt het met de traditie waar het WNF in staat, namelijk juist laten zien hoe mooi de aarde en de natuur zijn. Dat is volgens verantwoordelijk campagneleider Ellen Hendrix noodzakelijk omdat de urgentie van bijvoorbeeld stroperij, ontbossing, afname van zee-ijs en overbevissing onomkeerbare vormen aannemen. Een grote campagne die start op maandag 16 november via Twitter wordt gelanceerd door astronaut en ambassadeur van het WNF André Kuipers en wordt afgesloten met een ‘wervelende televisieshow’ op AVROTROS op woensdag 16 december moet deze boodschap op indringende wijze overbrengen.

Tele2 wordt 4G only

12nov 201515:36
  • Online
  • 11434 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenStrategie

nieuws Tele2 lanceert vandaag zijn eerste mobiele 4G propositie. Met verschillende databundels, waarvan de grootste bundel 24GB is, wil Tele2 bereiken dat de Nederlandse consumenten het internet helemaal leeg kunnen trekken. Het kostenvoordeel van het eigen 4G netwerk geeft Tele2 de mogelijkheid om deze databundels tegen voor Nederland ongewoon lage prijzen aan te bieden. Tele2 wil de eerste ‘4G only’ operator van de wereld worden, door nu al data via 4G aan te bieden en vanaf volgend jaar ook bellen via 4G, waardoor de oude 2G/3G technologie uiteindelijk overbodig wordt.

Nieuwe tool voor dynamic marketing

11nov 201517:20
  • Online
  • 12189 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WinkelenProducten en dienstenVerdienmodellen

nieuws Als een retailer zijn omzet wil verhogen: is het dan winstgevender om meer verkeer te genereren door de prijzen te verlagen of door zijn online marketingbiedingen te verhogen? De nieuwe e-commerce software Omnia beantwoordt deze vraag met geïntegreerde software die dynamic pricing koppelt aan dynamic marketing, gebaseerd op de omnichannel winst in plaats van op de online omzet. De e-commerce bedrijven Connective Power, ADPS en Commerce Squared hebben de dynamische tool gemaakt.

Betaalapp voor in de horeca

11nov 201511:04
  • Online
  • 10802 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InnovatieApps

nieuws De Nederlandse startup Tabster introduceert een geheel nieuwe manier van betalen in de horeca. Klanten hoeven geen portemonnee meer op zak te hebben, maar kunnen hun rekening openen, delen en betalen via de app. Hun creditcard of IBAN is hieraan gekoppeld. Het bedrijf speelt hiermee in op de trend dat betalen steeds handiger en sneller moet kunnen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing