Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Big data-analyse van tweets kan kansen voor toerisme onthullen

17aug 201709:52
  • Online
  • 1255 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekSocial mediaBig data

nieuws Door de informatie in tweets slim te combineren kun je duidelijk maken hoe grote groepen bezoekers de stad gebruiken en wat de opkomende toeristische ‘hotspots’ zijn. Dat ontdekte Tobias Brandt van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) na analyse van 600.000 in San Francisco verstuurde tweets. Zijn aanpak kan nuttig zijn voor steden die hun toeristische sector willen stimuleren en voor bedrijven die daaraan willen verdienen.

Rebranding Moneyou gericht op millennials

16aug 201716:03
  • Online
  • 4553 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebsiteDigital design

nieuws Moneyou voert een rebranding door. Na vijftien jaar neemt de online financiële dienstverlener afscheid van zijn huidige look en vervangt die door een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe tone-of-voice. Onderdeel van de rebranding is een verbeterde mobile first website waarop klanten terechtkunnen voor informatie over, en het beheren van hun producten Sparen, Lenen en Hypotheken. Daarnaast introduceert Moneyou binnenkort de nieuwe app, zodat alle bankzaken zonder gedoe vanaf elk device geregeld kunnen worden. De rebranding is gericht op millennials, de doelgroep van Moneyou.

[Onderzoek] Investering in marketing automation verbetert B2B-marketing prestatie

16aug 201711:57
  • B2b
  • 4676 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Lead basedOnderzoekMarketingautomation

nieuws Act-On Software heeft vandaag samen met Econsultancy een vergelijkend onderzoek gepubliceerd over de staat van B2B marketing automation in Noord Amerika en Europa. Meer dan 350 B2B marketeers in Noord Amerika en Europa werden ondervraagd over marketing automation. De studie onthult een verband tussen investering in marketing automation en business prestatie. Het is 24 procent waarschijnlijker dat marktleiders marketing automation gebruiken en bijna twee derde van deze organisaties gebruikt marketing automation technologie, in vergelijking tot 50 procent mainstream bedrijven.

[Case] Nissan houdt namaak auto-onderdelen van de weg door online merkbescherming

14aug 201712:15
  • Online
  • 20208 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online

nieuws De wereldwijde auto-industrie verliest jaarlijks bijna 45 miljard dollar aan namaak onderdelen. Hierbij gaat het om kleine én grote onderdelen, van riemspanners tot carrosserieonderdelen en wielen. Klantveiligheid staat op nummer één in de auto-industrie. Het smokkelen van vervalste onderdelen in business to business (B2B), marktplaatsen en illegale online marktplaatsen zijn een groot probleem. Vervalste onderdelen ondermijnen de integriteit van legitieme distributiekanalen, hebben een negatief effect op de klanttevredenheid en uiteindelijk ook op de merkreputatie. Dit kan resulteren in stijgende klantenservice- en garantiekosten. Nissan is een van de autofabrikanten die kampt met dit probleem. Hoe hebben zij dit aangepakt?

AI-gedreven beeldherkenning als goudmijn voor de marketeer

10aug 201711:43
  • Online
  • 7477 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenMarketingautomation

nieuws Salesforce introduceert Einstein Vision for Social Studio, waarmee marketeers in de social media-omgeving van Marketing Cloud gebruik kunnen maken van AI-gedreven beeldherkenning. Hierdoor kunnen marketeers automatisch foto’s waar hun product of dienst op staat opsporen, identificeren en eventueel opvolgen met een actie. Met het inzicht dat ze verkrijgen door het monitoren van beeld, krijgen marketeers de mogelijkheid om consumenten te bereiken, zelfs wanneer hun product of dienst niet met naam en toenaam genoemd wordt.

Laggard TCA lanceert nieuwe app

10aug 201711:01
  • Online
  • 6919 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Apps

nieuws Taxicentrale Amsterdam lanceert zijn nieuwe app die te vinden is in de Apple App Store. De app stelt mensen in staat om de dichtstbijzijnde taxi te bestellen of te reserveren, maar ook een keuze te maken uit een normale taxi, een busje, ‘groene’ taxi of Schiphol-taxi. Betalen kan via de app, maar ook nog steeds cash of met pin bij de chauffeur. De Android-versie is over een paar weken beschikbaar. TCA loopt met deze nieuwe dienst ver achter op andere taxidiensten zoals Uber en Abel.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing