Meisterplayer integreert Yospace voor omzeilen ad blockers

18aug 201711:15
  • Online
  • 13022 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenContentVideo

nieuws Meisterplayer heeft Yospace SDK op server-side geïntegreerd. De Yospace-integratie biedt digitale uitgevers die Meisterplayer gebruiken de mogelijkheid om advertenties naadloos in video content toe te voegen die ad-blockers op gebruikersapparatuur omzeilt.

[Interview] Gian Zandonà over solliciteren via social media

17aug 201715:18
  • Media
  • 18035 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • InterviewSocial MediaOnderzoekVideoTrends

nieuws Volgens Monsterboard gebeurt het steeds vaker: mensen vragen informatie over een vacature via WhatsApp of voeren een sollicitatiegesprek via Skype. We spreken met Gian Zandonà, Managing Director van Monster Worldwide, over deze recente ontwikkeling.

Slimme sponsorlessen van Samsung

17aug 201711:03
  • Sponsoring
  • 13574 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSponsorRingInnovatieRio2016

nieuws De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 3: de uitdaging van Samsung bij de Olympische sponsoring van Dorian van Rijsselberghe. Hoe riskant was Rio?

Big data-analyse van tweets kan kansen voor toerisme onthullen

17aug 201709:52
  • Online
  • 6050 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekSocial mediaBig data

nieuws Door de informatie in tweets slim te combineren kun je duidelijk maken hoe grote groepen bezoekers de stad gebruiken en wat de opkomende toeristische ‘hotspots’ zijn. Dat ontdekte Tobias Brandt van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) na analyse van 600.000 in San Francisco verstuurde tweets. Zijn aanpak kan nuttig zijn voor steden die hun toeristische sector willen stimuleren en voor bedrijven die daaraan willen verdienen.

Mercurs opent inschrijving voor 20e editie

17aug 201708:08
  • Media
  • 9884 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTijdschriftenMediaAwardsContent

nieuws De inschrijving voor de Mercurs 2017 is geopend en duurt tot 4 oktober 2017. Dit jaar zijn er elf categorieën, met een nieuwe hoofdprijs: Mercur Magazinemerk van het Jaar. Een samenvoeging van de Mercur Magazine van het Jaar en Mercur Mediamerk van het Jaar, die afgelopen jaar stevig met elkaar concurreerden.

Rondvraag over afschaffen STER: 'Laat publieke omroepen eerst zelf hun straatje opruimen'

16aug 201717:04
  • Media
  • 20641 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPolitiekTelevisieForumReclame

nieuws Waarom schaffen we de STER-reclame niet af op de zenders van de Nederlandse Publieke Omroep? Met dit pleidooi gooide NTR-directeur Paul Römer afgelopen weekend een forse steen in de zomerse mediavijver. Reden voor MarketingTribune om vakgenoten en mediawoordvoerders in de Tweede Kamer te vragen of en hoe dit gefinancierd kan worden: herinvoering van kijk- en luistergeld of door marktpartijen als Ziggo en YouTube te laten betalen voor NPO-content? Onze rondvraag bevat reacties van onder meer Frank Volmer (STER), Jan Slagter (Omroep MAX) en veel politieke partijen.

Rebranding Moneyou gericht op millennials

16aug 201716:03
  • Online
  • 7677 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebsiteDigital design

nieuws Moneyou voert een rebranding door. Na vijftien jaar neemt de online financiële dienstverlener afscheid van zijn huidige look en vervangt die door een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe tone-of-voice. Onderdeel van de rebranding is een verbeterde mobile first website waarop klanten terechtkunnen voor informatie over, en het beheren van hun producten Sparen, Lenen en Hypotheken. Daarnaast introduceert Moneyou binnenkort de nieuwe app, zodat alle bankzaken zonder gedoe vanaf elk device geregeld kunnen worden. De rebranding is gericht op millennials, de doelgroep van Moneyou.

'Ziggo zet nieuwe standaard in gamer-experience'

16aug 201712:02
  • Sponsoring
  • 25573 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online gamingSportmarketingInterviewMarketing

nieuws Race-fans kunnen zich op 15 augustus een Formule 1-coureur wanen tijdens de Ziggo eBattle F1, eenmalig op het circuit van Zandvoort. De selectie liefhebbers kwalificeerde zich op het Ziggo eCircuit in Hoog Catharijne. Mart Roumen, projectleider namens Ziggo, legt uit hoe het mediabedrijf massaal raceliefhebbers, gamers én millennials aan zich weet te binden. 'Jongeren krijgen door de eBattle een positiever beeld van Ziggo.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing