NOS houdt samenvattingen Eredivisie tot 2022

- Media
- 19 mrt 2018 @ 08:09
- 27011 x gelezen
- Link
- Redactie Media
- MediaTelevisieVoetbalKijkcijfers
- 19 mrt 2018 @ 08:09
- 27011 x gelezen
- Redactie Media
De samenvattingen van de Eredivisie zijn ook de komende vier seizoenen bij de NOS te zien. De verbintenis met de Eredivisie Media & Marketing (EMM), die loopt tot medio 2019, is met drie seizoenen verlengd tot en met het seizoen 2021/’22. 'Het bord op schoot blijft.'
De nieuwe deal houdt in dat de samenvattingen van de Eredivisie de komende jaren op dezelfde, vertrouwde wijze bij de NOS te zien zijn. Zowel op de televisie als online. Hetzelfde geldt voor de live-verslaggeving op de radio bij NOS Langs de Lijn.
'De NOS doet al meer dan 50 jaar verslag van de Eredivisie', zegt Geert Hofman, waarnemend algemeen directeur van de NOS. 'Tot grote tevredenheid van onze twaalfde man: de kijkers van Studio Sport en de luisteraars van Langs de Lijn. Dat we dit kunnen blijven doen, is een blijk van waardering voor de manier waarop wij de Eredivisie voor een breed publiek toegankelijk maken. Voor ons en voor de Publieke Omroep als geheel. Het bord op schoot blijft.'
'Dit is echt topnieuws', reageert Maarten Nooter, hoofdredacteur NOS Sport. 'De Eredivisie is de belangrijkste competitie voor de voetballiefhebber in dit land. Niet altijd het beste voetbal, wel de beste verhalen en de meeste beleving. De Eredivisie is week in week uit het gesprek van de dag. Wij volgen dat op die typische NOS-manier en dat we dat nog jaren kunnen blijven doen, is heel goed nieuws.'
Ziggo en NOS
De directie van EMM, bestaande uit Frank Rutten en Marco de Ruiter, is blij met de continuering van de samenwerking met de NOS. 'Al tien jaar is het onze missie om zoveel mogelijk mensen het Nederlandse voetbal te laten beleven, samen met alle Eredivisie-clubs en hun helden. Voor alle live-wedstrijden kan men terecht bij Fox Sports Eredivisie en voor de samenvattingen bij onze alom gewaardeerde partner: de NOS. De interesse in het Eredivisievoetbal is onverminderd groot en met dit kwalitatief hoogwaardige en toegankelijke tv-aanbod worden de fans op hun wenken bediend.'
De Eredivisie en de NOS kennen een lange geschiedenis. Op 5 april 1959 was de eerste uitzending van Sport in Beeld, de voorloper van NOS Studio Sport. Hele generaties zaten sindsdien op zondag ‘met het bord op schoot’ voor de televisie voor de samenvattingen van de Eredivisie. De uitzendingen van Studio Sport Eredivisie trekken wekelijks een breed publiek van ruim vier miljoen mensen. De zondagavondeditie van zeven uur is met gemiddeld 2,5 miljoen kijkers het populairst.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsAT5 en NU.nl mogen samenwerken...20717x
- Nieuws[Video] Persgroep positief over...20685x
- NieuwsLibelle, Linda en Donald Duck...18996x
- NieuwsNetflix groeit, Videoland ook18275x
- NieuwsRTL gooit organisatie overhoop...17915x
- NieuwsNU.nl draait opheffen van Nujij...16413x
Vacatures
- Market Development Manager,...
- Enthousiaste Projectmanager Events...
- (Recruitment) Marketeer (Utrecht)
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Senior Marketing Analyst...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
Laatste Nieuws
- Jubileumeditie LHOMO over status... 26-04-2018
- Luistercijfers: nieuw dieptepunt... 25-04-2018
- Volvo tovert Amsterdam om tot... 25-04-2018
- Tina strikt vlog-tweeling Lisa en Lena24-04-2018
- Nederland zit vaker voor tv dan op... 23-04-2018
- FD Mediagroep completeert... 23-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event