Hein van der Wielen leidt Digital Partnerships GroupM

- Media
- 20 mrt 2018 @ 13:11
- 31441 x gelezen
- Link
- Redactie Media
- DigitaalMediabureauStrategieOnline advertising
- 20 mrt 2018 @ 13:11
- 31441 x gelezen
- Redactie Media
GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team. Hij stond ooit aan de wieg van Blue Mango.
Deze specialisten met een bewezen trackrecord zijn afkomstig vanuit de teams in Amsterdam, Eindhoven en Sittard, en vormen samen een nieuw multidisciplinair team op het vlak van data, supply en demand. Het Digital Partnerships Team werkt in nauwe samenwerking met GroupM Trading aan de uitrol van nieuwe waardevolle proposities en voortdurende optimalisatie van mediawaarde en data deals.
Hein van der Wielen is benoemd tot Head of Digital Partnerships en rapporteert direct aan Eric Kramer, CEO GroupM en Country Manager WPP. Van der Wielen was een van de zeven online-specialisten die in 2006 Blue Mango startten, wat sindsdien is uitgegroeid tot Greenhouse Group (thans onder leiding van CEO Marion Koopman). De laatste jaren richtte Van der Wielen zich op de integratie van de digitale media buying activiteiten tussen Greenhouse Group, Bannerconnect en GroupM Trading.
Prijs versus yieldmanagement
Van der Wielen: 'Tijdens pitches focussen klanten zich veelal louter op prijs terwijl binnen uitgevers yieldmanagement een steeds prominentere rol krijgt. In het programmatic tijdperk waarin we nu leven wordt daarbij te veel geleund op de technologie alleen. Vaak wordt daarbij uit het oog verloren dat juist in de samenwerking extra waarde gevonden kan worden. Door specialisten vanuit de klant, bureau maar ook dataproviders en publishers écht te betrekken ontstaan nieuwe manieren van optimalisatie en zelfs nieuwe transparante vormen van media-inkoop.'
Kramer: 'Het eerste grote succes van dit team is de creatie van de GroupM Trusted MarketPlace: een nieuwe manier van programmatic inkoop die de zeer on-transparante programmatic supply chain volledig beheersbaar en gegarandeerd 100% transparant en controleerbaar maakt. Hier profiteren zowel adverteerders als de kwalitatieve lokale publishers van. GroupM realiseert hiermee effectievere campagnes terwijl lokale publishers de kwalitatieve content kunnen blijven maken waarbij onze adverteerders goed zichtbaar zijn en vrij van fraude en verborgen kosten kunnen adverteren.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsAT5 en NU.nl mogen samenwerken...20705x
- Nieuws[Video] Persgroep positief over...20673x
- NieuwsLibelle, Linda en Donald Duck...18984x
- NieuwsNetflix groeit, Videoland ook18266x
- NieuwsRTL gooit organisatie overhoop...17913x
- NieuwsNU.nl draait opheffen van Nujij...16410x
Vacatures
- Market Development Manager,...
- Enthousiaste Projectmanager Events...
- (Recruitment) Marketeer (Utrecht)
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Senior Marketing Analyst...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
Laatste Nieuws
- Jubileumeditie LHOMO over status... 26-04-2018
- Luistercijfers: nieuw dieptepunt... 25-04-2018
- Volvo tovert Amsterdam om tot... 25-04-2018
- Tina strikt vlog-tweeling Lisa en Lena24-04-2018
- Nederland zit vaker voor tv dan op... 23-04-2018
- FD Mediagroep completeert... 23-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event