FD stopt met 'kostbare' nieuwsbrief FD Bites

16okt 201711:30
  • Media
  • 9859 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladuitgeversJournalistiekMediaZakelijkApps

nieuws Het Financieele Dagblad stopt binnen enkele weken met het versturen van de dagelijkse nieuwsbrief FD Bites. De nieuwsbrief kost de uitgever meer geld dan het oplevert. Het FD biedt inmiddels een betaalde app aan met een dagelijkse selectie van artikelen.

Het stopzetten van FD Bites is dinsdag per mail gemeld aan alle abonnees van de nieuwsbrief. Over de beëindiging van de service zegt FD: 'De reden is simpel: FD Bites is gratis voor lezers maar niet voor ons. En kost nu meer geld dan hij oplevert.'

De aandacht van de dagbladuitgever is inmiddels verlegd naar de nieuwe app FD Focus. Lezers ontvangen via deze applicatie dagelijks artikelen over tech, innovatie en wat er speelt in de internationale zakenwereld. Gebruikers betalen voor deze dienst tien euro per maand.

FD Bites, de dagelijkse nieuwsbrief voor ‘professionals on-the-go’, startte in april 2016 als FD Now. Ruim een maand later zat de bèta-fase erop en veranderde de naam. De nieuwsbrief wordt elke werkdag vroeg in de ochtend verstuurd. FD Bites bevat de belangrijkste artikelen uit het FD, aangevuld met artikelen over tech en business uit andere media, zoals Business Insider en The Guardian.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk