NPO, RTL en Vice sluiten pact over diversiteit

24okt 201710:28
  • Media
  • 11084 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TelevisieJournalistiekPolitiekMedia

nieuws NPO, RTL en Vice gaan samenwerken om discriminatie en stereotypering van vrouwen, voor en achter de schermen, te bestrijden. Deze 'Coalitie Beeldvorming in de Media', onder aanvoering van de Nederlandse netwerkorganisatie Women Inc., wil 'een meer evenwichtige representatie van de Nederlandse samenleving in de media'.

Heineken en Edwin Evers klaar voor Winterspelen

24okt 201710:06
  • Media
  • 16764 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MarketingMediaRadioOlympische Spelen

nieuws Nog vier maanden te gaan tot de Olympische Winterspelen, maar sponsors en mediapartners staan al in de startblokken. De ochtendshow ‘Evers Staat Op in Pyeongchang’ van Radio 538 wordt in februari twee weken live uitgezonden vanuit Zuid-Korea. Edwin Evers en zijn team ontvangen topsporters en artiesten in de 538-studio in het Holland Heineken House. Ook sponsor Heineken zelf is bijna klaar: vandaag wordt de crewleden bekend.

Eric Kip voorzitter van totaal vernieuwd MWG-bestuur

24okt 201700:00
  • Media
  • 13414 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentMediabureauStrategieMedia

nieuws Eric Kip, managing director van Exterion Media, is de nieuwe voorzitter van het MWG-bestuur. Hij is de opvolger van Ton Rozenstraten, CCO bij RTL. Kip heeft het beleid aangescherpt onder het motto ‘fresh thinking’. MWG stelt zich ten dienst om media nog meer te verbinden met merken, content en (data)technologie. Daarbij wil MWG zich vooral focussen op de raakvlakken van media met deze drie disciplines.

Roosmarijn Reijmer: 'Mijn werk is muziek aan de man brengen'

23okt 201711:23
  • Media
  • 7312 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaRadio

nieuws 3FM-dj Roosmarijn Reijmer gaat per januari 2018 bij concert- en eventorganisator Friendly Fire aan de slag als hoofd marketing en creatie. In haar nieuwe functie gaat ze zich onder meer richten op de marketing en creatieve ontwikkeling van Best Kept Secret Festival. Vanwaar deze stap?

Fox Sports boekt record met klassieker Feyenoord-Ajax

23okt 201711:21
  • Media
  • 10950 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • KijkcijfersTelevisieVoetbal

nieuws De voetbalklassieker Feyenoord-Ajax trok gisteren een totaal van 986.000 live kijkers op Fox Sports Eredivisie. Het is daarmee de best bekeken wedstrijd ooit op de zender. De Rotterdamse landskampioen leed een pijnlijke thuisnederlaag van 1-4 tegen het opgeleefde Ajax.

Wayne Parker Kent breidt uit naar België

23okt 201710:36
  • Content
  • 9091 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • StrategieContent

nieuws Wayne Parker Kent breidt binnenkort zijn activiteiten uit naar het zuiden. Begin 2018 worden vier Vlaamse varianten van de online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme gelanceerd. Dit maakte het Amsterdamse mediabedrijf zojuist bekend in de nieuwste aflevering van de podcast The Brief.

New Skool Media geeft Paul Emons leiding ONE Business

23okt 201710:23
  • Media
  • 10861 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CrossmediaMediaPersonaliaUitgevers

nieuws Paul Emons start op 20 november als managing director van ONE Business, onderdeel van New Skool Media. Hij zal tevens toetreden tot de directie van New Skool Media. De multimediale uitgever ONE Business is met A-merken als Elsevier Weekblad, Juist en Beleggers Belangen de marktleider in zijn segment.

Disruptie in de filmbranche, innoveer of het doek valt!

20okt 201714:30
  • Media
  • 18615 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Bioscoop

weblog We weten allemaal wat de komst van disruptieve merken als AirBNB en Uber voor de hotel- en taxiwereld heeft betekend. Bedrijven kunnen door de nieuwe concurrenten moeilijk het hoofd boven water houden en de marketingcommunicatieadviseur krabt zich achter de oren hoe de tradionele merken in deze branches nog te adviseren en hun relevantie te bepalen. De merken die nog niet over hun positie in onze veranderde wereld hebben nagedacht, zijn eigenlijk al te laat en bijna ten dode opgeschreven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk