Sanoma maakt inspiratiemagazine voor Plus

26okt 201712:10
  • Content
  • 7048 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentMakers

nieuws Sanoma gaat aan de slag als de nieuwe maker van het inspiratiemagazine van Plus. De keuze voor Sanoma is onder andere gebaseerd op haar vermogen om het magazine tot een onderscheidend magazine te maken.

RTL verbeeldt nieuwe positionering 'En Ontdek'

26okt 201709:40
  • Media
  • 9864 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoStorytellingCampagnesTelevisie

nieuws RTL geeft invulling aan de vorig jaar gelanceerde nieuwe positionering. De pay-off 'En Ontdek' ging al gepaard met een aangepaste huisstijl en brand story vertaald naar een Virtual Reality-movie. In het verlengde hiervan lanceert RTL vandaag een nieuwe video, die zowel via de online kanalen van RTL als tv te zien zal zijn. De video is gemaakt in samenwerking met bureau Natwerk en verbeeldt het gedachtegoed achter het vernieuwde RTL-merk.

Kritiek op FunX vanwege actie #nohomo

25okt 201712:26
  • Media
  • 10996 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioDoelgroepenSocial media

nieuws NPO-radiostation FunX heeft forse kritiek gekregen vanwege een actie op sociale media die gepaard ging met de hashtag 'no homo'. De zender promoot daarmee homohaat, luidt de kritiek. De programmaleiding spreekt van een 'fuck up' en heeft de actie inmiddels offline gehaald.

Sanoma ziet Nederlandse omzet groeien na verkoop SBS

25okt 201710:33
  • Media
  • 8860 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ZakelijkTijdschriftenUitgevers

nieuws Sanoma heeft in het derde kwartaal van 2017 in Nederland en België een groei van de omzet gerealiseerd. De EBIT groeide met 9% naar 15,6 miljoen euro. De winstgevendheid van het portfolio is volgens de uitgever verbeterd door kostenbeheersing en een verdere aanpassing van de organisatie na de verkoop van SBS.

[Luistercijfers] Radio2 ziet marktaandeel met 25,6 procent groeien, nieuw record voor Radio 10

25okt 201707:41
  • Media
  • 9556 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • LuistercijfersRadio

nieuws Radio 2 heeft te maken met hardnekkig aanhoudende meewind. De NPO zender doet het sinds een recordpiek tijdens de jaarwisseling bijzonder goed. In de periode AugSep17 groeide het marktaandeel met 2,2 procentpunt naar 10,8 procent ten opzichte van AugSep16 - een groei van 25,6 procent. Dat blijkt de meest recente cijfers van het Nationaal Luisteronderzoek, uitgevoerd door GfK.

Bindinc: 'Leeftijd van reclame-modellen moet matchen met gevoelsleeftijd doelgroep'

25okt 201707:30
  • Media
  • 9200 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • AdvertisingOnderzoek

nieuws De gevoelsleeftijd van de consument is van invloed op de waardering van de advertentie. Een advertentie is effectiever wanneer de leeftijd van het model in de advertentie overeenkomt met de gevoelsleeftijd van de uiteindelijke doelgroep.

[Kijkcijfers] Kijktijd september stijgt 2,4 procent

24okt 201713:46
  • Media
  • 10320 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • KijkcijfersTelevisie

nieuws In september is de kijktijd met 2,4 procent gestegen. Als we de sportzomer-effecten buiten beschouwing laten, is het maart 2015 geweest waarop de kijktijd voor het laatst is gestegen, dat is 30 maanden geleden.

Google en Facebook stuwen mediabestedingen in Nederland

24okt 201711:13
  • Bureaus
  • 14490 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalBioscoopTelevisieMediaReclame

nieuws De netto mediabestedingen in Nederland zijn in het eerste halfjaar van 2017 met 2,6% gestegen tot 1,9 miljard euro, aldus het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2017 van Nielsen. Die groei is vrijwel volledig toe te schrijven aan online dat met 13% groeide, vrijwel geheel dankzij global players als Google en Facebook. De grootste groei is te zien bij bioscoopreclame. Daar steeg het budget met 19%. Gezien de omvang van dit mediumtype is het effect op totaal zeer gering. De gezamenlijke offline media zagen de inkomsten uit de verkoop van advertentieruimte dan ook dalen met 6,2%.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk