Mediahuis werkt samen met freelancers-platform Jellow

6okt 201708:57
  • Media
  • 19237 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • NieuwsmediaJournalistiek

nieuws Mediahuis en Jellow, een online matchingplatform voor freelancers, hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten. De Belgisch-Nederlandse mediagroep tekent in op een kapitaalsverhoging die de groeiplannen van Jellow in de Nederlandse markt moet gaan versnellen.

[Interview] Lauren van der Heijden (Persgroep) over The Pitch

6okt 201706:15
  • Media
  • 18226 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • NieuwsmediaPitches

nieuws De Persgroep heeft een pitch uitstaan voor adverteerders. Wie de beste campagne instuurt, wint 300.000 euro aan campagnebudget. We spreken met een van de juryleden: Lauren van der Heijden, directeur corporate sales van De Persgroep.

Telegraaf stapt uit Blendle Premium

5okt 201714:22
  • Media
  • 28571 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentVerdienmodellenJournalistiekDagbladuitgevers

nieuws Opnieuw een tegenvaller voor Blendle: na het vertrek van NRC stapt nu ook De Telegraaf deels uit de media-kiosk. De krant van wakker Nederland wil niet meer verbonden zijn aan de dienst Blendle Premium, waarbij lezers voor 10 euro per maand dagelijks twintig stukken mogen lezen.

NTR skipt regenboog-Piet

5okt 201713:33
  • Food-en-retail
  • 16433 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PolitiekEvenementFood

nieuws Een kleine stap voor de publieke omroep, een grote voor marketeers: hoe ziet het aanstaande Sinterklaasfeest er visueel uit? Daarin speelt de NTR een doorslaggevende rol via het Sinterklaas Journaal, dat de beeldvorming domineert. Marketeers en hun bureaus stemmen hier hun retail- en merkcampagnes op af. De roet-Piet speelt in het journaal vanaf half november 2017 de hoofdrol, volgens het laatste nieuws. De ontwikkelingen in Catalonië beïnvloeden de verhaallijn niet.

NU.nl start dagelijkse nieuws-podcast

5okt 201711:50
  • Media
  • 14267 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioAppsJournalistiekNieuwsmedia

nieuws NU.nl is donderdag gestart met de dagelijkse podcast 'Dit wordt het nieuws'. In vijftien minuten praaten de nieuwssite je bij over het belangrijkste nieuws van het moment en de agenda van de dag. Dit wordt het nieuws is de eerste dagelijkse nieuwspodcast in Nederland en is iedere werkdag vanaf 6.00 uur ’s ochtends te vinden op NU.nl en in verschillende podcast-apps.

Jupiler League wil jongvolwassenen bereiken met mediapartner SLAM

5okt 201711:48
  • Sponsoring
  • 16124 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MediaRadioPartnershipVoetbal

nieuws Het meest selectieve radiostation in de leeftijdsgroep 18-34 jaar en de tweede grootste sportcompetitie van Nederland gaan per direct samenwerken. Met het mediapartnership met SLAM in voetbalseizoen 2017-2018 wil de Jupiler League een jong volwassendoelgroep bereiken. Beide partijen kijken uit naar een vol jaar met activaties.

Radio luisteren via DAB+ in twee jaar tijd verdrievoudigd

5okt 201710:28
  • Media
  • 8540 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalBereikOnderzoekRadio

nieuws Hoewel online radioluisteren zich snel ontwikkelt, is FM nog steeds de belangrijkste distributeur van live radioluisteren. Het luisteraandeel van FM bedraagt 52% en houdt daarmee de digitale ‘bronnen’ op afstand. Het gebruik van DAB+ is sinds 2015 verdrievoudigd naar inmiddels 13%. Dit betekent dat er nu ruim twee miljoen mensen wel eens radio luisteren via DAB+. Dit blijkt uit de meest recente versie van het Audio Distributie Onderzoek van de Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Peter Mulder stapt op bij SBS Broadcasting

4okt 201712:09
  • Media
  • 12555 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PersonaliaTelevisieZakelijk

nieuws Peter Mulder heeft besloten zijn taken neer te leggen als Chief Commercial Officer van SBS Broadcasting. Tot aan zijn vertrek blijft hij aan als adviseur voor het structureren van een nieuw te bouwen sales-organisatie, nu SBS als onderdeel functioneert van Talpa Holding.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk