YoungCapital herschrijft 'bullshit' uit vacature-teksten

10okt 201710:15
  • Bureaus
  • 13382 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentCopywritingHRDoelgroep

nieuws YoungCapital bindt de strijd aan met corporate bullshit in vacatureteksten. De recruitmentspecialist voor jong talent lanceert een nieuwe service: de Vacaturefix. Bedrijven kunnen hun vacature gratis laten herschrijven door een gespecialiseerd team copywriters. Met deze service wil YoungCapital bijdragen aan een 'jeukwoordvrije arbeidsmarkt'.

'Verandermanager' van Buma Stemra ligt nu zelf onder vuur

9okt 201717:50
  • Media
  • 18251 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaMuziekZakelijkContent

nieuws Buma Stemra is altijd een dankbaar onderwerp voor kritiek, maar toch blijkt er ook nu weer ruimte voor een nog feller relletje. Lijdend voorwerp is ditmaal directeur Wim van Limpt, die door de Volkskrant keihard wordt aangepakt vanwege zijn exorbitante onkosten. En dat terwijl hij juist schoon schip wilde maken binnen Buma. Er klinkt ook kritiek op deze karaktermoord, maar dat lijkt een achterhoedegevecht: het merk Buma Stemra is wederom besmeurd.

Gouden Freelancer Award voor multimedia-docu VPRO

9okt 201717:48
  • Media
  • 9109 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioJournalistiekCrossmediaAwards

nieuws Een crossmediale winnaar van een journalistieke vakprijs die wordt gedomineerd door print-producties. De freelance journalisten Maartje Duin, Daan Dekker en Jaasir Linger wonnen vrijdag de Gouden Freelancer Award 2016/'17 voor hun VPRO-multimediaproductie ‘Gliphoeve, een vergeten strijd’, over de integratie van Surinaamse Nederlanders in de jaren zeventig in de Amsterdamse Bijlmermeer.

Actie 3FM vraagt aandacht voor zelfmoord

9okt 201710:16
  • Media
  • 10540 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MaatschappijMuziekCampagnesRadio

nieuws Op dit moment draait NPO 3FM regelmatig de track van Logic, Alessia Cara en Khalid met de bijzondere titel: 1-800-273-8255. Het is het Amerikaanse telefoonnummer van de zelfmoordpreventielijn. In Nederland lopen jaarlijks 500.000 mensen per jaar rond met dit soort gedachten. Het is doodsoorzaak nummer 1 onder de 40 jaar. Met name de jonge doelgroep 15-34 is erg moeilijk te bereiken als het om dit onderwerp gaat.

Oproep aan de trendwatcher

6okt 201716:35
  • Media
  • 36839 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • InnovatieTrendsStorytellingEffect

weblog Lange tijd waren trendwatchers perfecte vertalers van onze tijd: optimistisch, een tikkeltje gek en diep verliefd op technologie. Maar nu de tijden veranderen, is het beroep aan erosie onderhevig. Tijd voor de beroepsgroep om het hele verhaal te vertellen.

Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach leiden Stroom

6okt 201711:27
  • Bureaus
  • 22592 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Mediabureau

nieuws Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach hebben de dagelijkse leiding over mediabureau Stroom overgenomen. De afgelopen jaren vormden zij al onderdeel van het managementteam. Oprichters Patrick Veldhuis en Titus Eikelboom blijven tot eind 2017 betrokken bij Stroom en zetten hun carrière verder voort binnen de Candid Group.

Sanoma en RAI meten wat beursbezoekers triggert

6okt 201710:06
  • Media
  • 20728 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • EvenementTijdschriftuitgeversOnderzoek

nieuws Wat ziet en raakt een bezoeker tijdens een event? Dat testen RAI Amsterdam en Sanoma deze week tijdens de vt wonen&designbeurs. Door middel van onder meer eye tracking en galvanic skin response (GSR) wordt onderzocht hoe een event wordt beleefd. De gebruikte onderzoeksmethoden zijn nieuw in beurzenland.

[Interview] Jorrit Kuipers over de samenwerking tussen EEN Media en Kin Community

6okt 201709:11
  • Media
  • 20022 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • Social MediaVloggenBranded content

nieuws Het Amerikaanse digital media- en entertainmentbedrijf Kin Community en EEN Media maakten onlangs een strategisch partnership bekend. We spreken met Jorrit Kuipers, CCO en oprichter van EEN Media.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk