538 Brand Mash-Up: Hardwell-fan rijdt liever Opel dan Audi

20okt 201713:27
  • Media
  • 19842 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementRadio

nieuws Het Amsterdam Dance Event is in volle gang, en dat weet de (slimme) marketeer ook. 538, al 25 jaar een belangrijke speler in de dance-scene, organiseerde gisteren The Brand Mash-Up in The Student Hotel met later op de avond een exclusief dj-optreden (200 man) van David Guetta. Voor de klanten én luisteraars van het radiostation. MarketingTribune was erbij en stelde vragen aan dj Hardwell en Tijmen Bos, commercieel directeur bij Talpa Radio.

ADE: gaat AI de DJ vervangen?

20okt 201710:42
  • Media
  • 15691 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Muziek

weblog Ik ben diep teleurgesteld in het uithoudingsvermogen van de Amsterdam Dance Event-bezoeker. Het is pas dag twee van het vijfdaagse ADE-congres en de zaal is slechts voor twintig procent gevuld. De andere tachtig procent heeft waarschijnlijk te vroeg gepiekt en ligt nog te rotten in de hotelbedden?

Artificial Intelligence ontsluit audiovisuele archieven

20okt 201710:25
  • Media
  • 16870 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Video

weblog Archivering is het vastleggen van gegevens met de bijbehorende context overeenkomstig de normen van de goede, geordende en toegankelijke staat. Hoe zit het met de vele video’s die we dagelijks voorbij zien komen? Worden die allen gearchiveerd volgens deze definitie? Waarschijnlijk niet. Jammer want het is wel mogelijk.

Reclame-industrie voert lobby over nut van reclame

20okt 201710:20
  • Bureaus
  • 34935 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekReclameEffectPromotie

nieuws Reclame is een onmisbaar element van de samenleving en een factor van belang voor de nationale economie. Deze boodschap brengt de Nederlandse reclame-industrie gezamenlijk naar buiten in de campagne 'Het nut van reclame'.

Plaatjespolitie

20okt 201710:12
  • Media
  • 14792 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Verdienmodellen

weblog Onlangs kwam ik uit het bos met mijn hond en passeerde een bord waarop stond dat je in het gebied waar wij liepen de hond aangelijnd moet hebben. Dat wisten we niet. Hadden we ook niet kunnen weten, want waar we het bos ingingen, stond niet zo’n bord. Sterker nog, daar stond helemaal geen bord. Benieuwd wat er gebeurd zou zijn als wij de boswachter van dienst tegen het lijf waren gelopen.

Nieuwe website Telegraaf loopt veel Google-verkeer mis

19okt 201711:06
  • Media
  • 16242 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikDagbladuitgeversWebsiteNieuwsmedia

nieuws SLACHTING OP TELEGRAAF.NL! De grootste krant van Nederland loopt schrikbarend veel online traffic mis door een fout bij de migratie van de vernieuwde website. Honderdduizenden artikelen uit het digitale archief zijn niet meer te vinden in de zoekresultaten van Google. Uitgever TMG laat weten dit probleem te gaan oplossen.

Eurosport sluit Olympische deal met Snapchat

19okt 201700:22
  • Media
  • 19487 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Olympische SpelenTelevisieSocial mediaContent

nieuws Eurosport en Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, gaan een partnership aan voor de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang. Door de samenwerking kunnen Europese Snapchatters de winterspelen meebeleven via Snap’s Discover-platform. De deal biedt kansen voor beide partijen om een jongere generatie sportfans te bereiken, met onder meer ‘behind the scenes’ beelden van spectaculaire sporten als snowboarden, freestyle skiën en ijshockey. Ook exclusieve content van de atleten en influencers zal niet ontbreken.

Mercurs reikt eenmalig Jubileum Mercur uit

18okt 201716:44
  • Media
  • 9159 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • AwardsTijdschriften

nieuws Bij de 20e editie van de Mercurs gaat de organisatie van de Mercurs een eenmalige jubileum award uitreiken: de ‘all time favorite’ van het vak. Inzenden kan niet, maar erop stemmen wel. Bestaande titels die Lancering of Magazine/Mediamerk van het Jaar zijn geworden of de Mercur d’Or/LOF Prijs voor Magazines hebben gewonnen, dingen automatisch mee. Je kunt stemmen vanaf 15 november.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk