Biografie De redactie van marketingtribune.nl/media
Redactie Media

Volvo tovert Amsterdam om tot rijdende showroom
Interessante inzet van Digital Out Of Home: voor de promotie van de nieuwe Volvo XC40 werkten Kinetic, Mindshare en Grey Amsterdam samen met BlowUp Media en JCDecaux. De campagne vond plaats rondom het Museumplein in Amsterdam.
Tina strikt vlog-tweeling Lisa en Lena
Het Duitse duo Lisa & Lena, met meer dan 27 miljoen volgers op Musical.ly, mocht voor een week de scepter zwaaien over weekblad Tina en alle online kanalen. Een unieke samenwerking die zich later dit jaar zal uitbreiden met de verschijning van de populaire tweeling op Tina Festival.
Nederland zit vaker voor tv dan op internet
Meer dan de helft (59%) van de huishoudens in Nederland brengt meer tijd door voor de tv dan op het internet, inclusief streaming. Dat blijkt uit het EY-onderzoek 'Digital Home' onder 2.500 Nederlanders. Toegang tot internet wordt inmiddels gezien als levensbehoefte.
FD Mediagroep completeert mediabureau-team
Hanneke van Rozendaal is gestart als salesmanager mediabureaus bij FD Mediagroep. Ze was eerder client-leader en MT-lid bij MediaCom en interim media-consultant. Met haar komst is het mediabureau-team compleet.
BVA wil eigentijdse netwerkorganisatie zijn
De Bond van Adverteerders (BVA) wil een meer actieve en eigentijdse netwerkorganisatie worden. Tijdens de ALV op 18 april zijn de plannen aan de leden voorgelegd. BVA zal per direct invulling geven aan deze plannen via de nieuwe programmering voor het najaar.
[Video] Persgroep positief over digitale transformatie
De Persgroep heeft het jaar 2017 financieel goed afgesloten met een bescheiden winst. In een video-interview zegt topman Christian van Thillo vooral tevreden te zijn over de digitale transformatie van zijn mediabedrijf.
AT5 en NU.nl mogen samenwerken van CvdM
De samenwerking tussen AT5 en NU.nl is formeel goedgekeurd door het Commissariaat van de Media. De organisaties gaan hun samenwerking als gevolg daarvan nu verder uitbreiden.
Netflix groeit, Videoland ook
Streamingdienst Netflix groeide de afgelopen drie maanden wereldwijd met ruim 7,4 miljoen klanten. Dat is een miljoen meer dan voorspeld. Lokale concurrent Videoland groeide ook, met 40%.
Grootste merkbereik voor Libelle, Linda en Donald Duck
Libelle, Linda en Donald Duck zijn de magazinemerken met het grootste merkbereik. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken, die het bereik van papier en online bundelt.
Sanoma stapt in Buymedia
Sanoma is een nieuwe partner in Buy-media.nl. Bij de lancering in februari hadden BrandDeli, FD Mediagroep, NDC, Persgroep, Talpa, TMG, Ster en RTL Nederland zich al verbonden aan dit online platform.
Printoplage Telegraaf en AD daalt dramatisch
De betaalde oplage van de landelijke kranten is met 5 procent gedaald in 2017 vergeleken met het jaar daarvoor. De Telegraaf en AD zijn de grootste verliezers, zo blijkt uit NOM-cijfers.
NRC Media ziet omzet en winst stijgen
Op financieel gebied was 2017 een goed jaar voor NRC Media Holding. De uitgever zag de omzet met 2,2% stijgen naar € 105,3 miljoen. Opmerkelijk: de inkomsten uit abonnementen stegen met 4,9% ondanks een verdere verschuiving naar digitale (en dus goedkopere) abonnees.
Viacom Benelux trekt meer volwassen kijkers
Viacom Benelux ziet opnieuw zijn marktaandeel in maart met 16% stijgen onder volwassenen bij de merken Comedy Central, MTV en Spike. Alle drie de zenders laten een forse groei in maart zien ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Sharid Alles (FunX) zendermanager 3FM
Sharid Alles start op 1 juli als zendermanager van 3FM. Ze is op dit moment programmaleider van het kleinere NPO-zusje FunX.
Marc Adriani radiodirecteur bij Talpa Radio
Marc Adriani versterkt per 1 juli de directie van Talpa Radio. Hij komt van BNNVARA en volgt Dave Minneboo op die eind vorig jaar bekendmaakte te vertrekken.
Telegraaf maakt branded museum-special Vrouw
De Museumvereniging is een samenwerking aangegaan met TMG om de Nationale Museumweek te promoten bij het brede publiek. Het resultaat is een museum-special van Vrouw, gemaakt door TMG Natives en de reguliere redactie.
NTB en Runner's World lanceren magazine Triathlon
Triathlon wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Om die reden lanceert de Nederlandse Triathlon Bond (NTB) in samenwerking met Runner’s World en Bicycling het magazine Triathlon.
MediaReach ingelijfd door MMD Media
MediaReach, specialist in regionale en selectieve Out of Home-campagnes, is per april overgenomen door MMD Media uit Landsmeer.
Juke verbetert streaming-platform
Juke, de muziekstreamingdienst van Talpa Radio en MediaMarkt, introduceert vandaag vernieuwde versies van de applicatie. Ook is de dienst vanaf nu naast de app ook te gebruiken via de website met een extra groot radio-aanbod.
Gerard Ekdom van NPO naar Talpa
Talpa blijft actief op de transfermarkt. Gerard Ekdom, boegbeeld van NPO Radio 2 en eerder 3FM, verhuist vanaf september met zijn ochtendshow naar Radio 10.
Ngage Media breidt bereik uit in Amsterdam
Ngage Media breidt uit in Amsterdam. Na het verwerven van de proposities in de Kalverpassage heeft de samenwerking met Kroonenberg Groep opnieuw tot resultaat geleid: schermen in Amsterdam Oost.
Hillenaar start influencer-bureau Social Friendz
Outdoor-exploitant Hillenaar vergroot zijn digitale bereik met de lancering van Social Friendz. Dit is een full-service influencer-bureaus dat zich richt op nano- en micro-influencers.
Value Zipper werkt samen met De Buik
Value Zipper verzorgt sinds kort de advertentieverkoop van De Buik, de grootste foodwebsite van Rotterdam. Met deze toevoeging vertegenwoordigt Value Zipper nu veertien media-eigenaren en verstevigt het bedrij zijn positie online en in de foodsector.
Telecompaper verwacht versnelde daling tv-aansluitingen
Het aantal aansluitingen op de Nederlandse tv-markt is in 2017 met 0,1 procent gedaald naar 7,48 miljoen, aldus het kwartaalrapport van Telecompaper. Voor 2018 verwacht het onderzoeksbureau een grotere daling, van 1 procent voor het aantal aansluitingen.
Stone Twins ontwerpt outdoor-campagne Museum Quarter
‘Stop, Look, Listen, Think.’ Met deze outdoor-campagne op reusachtige steigerdoeken roept de ondernemersvereniging van het Amsterdamse Museumkwartier mensen op zich weer te verbinden met hun fysieke omgeving in plaats van hun mobieltje.
Tijmen Bos weg bij Talpa Radio
Tijmen Bos vertrekt per 2 april bij Talpa Radio. Hij was als commercieel directeur verantwoordelijk voor de verkoop van 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. Hiervoor was Bos CEO van Sky Radio Group, dat in oktober 2016 fuseerde met 538 en Radio 10.
OMS en Talpa bundelen sales-power in Talpa Media Solutions
Alle sales- en marketingactiviteiten van het nieuwe mediabedrijf Talpa Network worden per 3 april op één plek samengebracht. Vanuit het Rietlandpark 333 in Amsterdam opereert deze dienst voortaan als Talpa Media Solutions.
Voetbal Inside verhuist van RTL naar Veronica
Alweer een opmerkelijke transfer in tv-land: Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen verruilen deze zomer RTL voor Veronica. Dit is een nieuwe machtsgreep van John de Mol, die net ANP heeft gekocht.
Linda Boks commercieel directeur van Hearst
Linda Boks volgt Rachel Gomez Y Maseland op als commercieel directeur bij Hearst Netherlands. Voorheen was zij media-consultant en lange tijd CEO van mediabureau Zenith Optimedia.
Talpa-imperium uitgebouwd door overname ANP
Het Talpa-imperium groet door. NU.nl was ooit het doelwit van John de Mol, maar uiteindelijk koopt hij ANP. Het mediaconcern neemt het persbureau voor een onbekend bedrag over van de huidige eigenaar Vereniging Veronica.
Human en VPRO lanceren journalistiek platform Trees
Met 'Trees' lanceren Human en VPRO op 5 april een journalistieke zoektocht waarbij journalisten met en voor luisteraars uitzoeken wat hen bezighoudt. De zoektocht is te volgen via een interactieve app en een podcast.
MMD Media beheert digitale schermen BP
BP heeft voor MMD Media gekozen voor de exploitatie van het digital screen-netwerk op zijn tankstations in Nederland. Dit netwerk dat bestaat uit 156 landscape-schermen is vanaf april te boeken bij het mediabedrijf uit Landsmeer.
Fashionchick en TLC komen met nieuw tv-format
Sanoma-titel Fashionchick keert terug op televisie. Vanaf april is 'Your Daily Look' te zien op TLC. De makers brengen influencers en online shopping opnieuw samen in vernieuwd tv-format.
Ronald ter Voert verruilt Emerce voor Ex Machina
Ronald ter Voert, redactiechef van Emerce, start per 1 april als VP Business Development & Marketing bij Ex Machina. Het Amsterdamse techbedrijf is wereldwijd actief op het gebied van multiscreen-strategieën tot interactieve concepten en toepassingen op het snijvlak van mobiel, online en tv.
Jeroen Cnossen uitgever van Vakbladen.com
Vakbladen.com heeft Jeroen Cnossen per 1 april 2018 benoemd als uitgever en lid van de directie. Hij heeft ruime ervaring in de mediabranche.
Hein van der Wielen leidt Digital Partnerships GroupM
GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team. Hij stond ooit aan de wieg van Blue Mango.
VPRO benoemt multimediale hoofdredactie
Anouk Kamminga en Willem van Zeeland treden per 1 juni als hoofdredacteur in dienst van de VPRO. Samen met Stan van Engelen zullen zij de nieuwe driekoppige hoofdredactie Media vormen.
'Targeting op radio heeft sterker effect dan gedacht'
Adverteerders, media- en reclameprofessionals hebben de gewoonte om de effectiviteit van digitale media in merkcampagnes te overschatten en de effectiviteit van traditionele media te onderschatten. Dat blijkt uit het recent gepubliceerde ‘Re-evaluating media’ onderzoek.
NOS houdt samenvattingen Eredivisie tot 2022
De samenvattingen van de Eredivisie zijn ook de komende vier seizoenen bij de NOS te zien. De verbintenis met de Eredivisie Media & Marketing (EMM), die loopt tot medio 2019, is met drie seizoenen verlengd tot en met het seizoen 2021/’22. 'Het bord op schoot blijft.'
YouTubers publiekstrekker op VoetbalFestival van Fox Sports
Jonge voetbalfans komen op zaterdag 7 juli 2018 naar Jaarbeurs Utrecht voor de eerste editie van het Fox Sports & Eredivisie VoetbalFestival. Ze kunnen er onder meer spelers en trainers uit de Eredivisie ontmoeten, maar ook en bekende YouTubers zoals FC Roelie.
Hoofdredacteur van Vriendin en Santé vertrekt
Sandera Krol stopt na zeven jaar als hoofdredacteur van Vriendin en Santé. Daarmee komt er een einde aan haar dienstverband bij Audax Publishing. Het besluit over haar vertrek is 'gezamenlijk en in goed overleg' genomen.
GVB gunt outdoor-exploitatie Amsterdams OV aan JCDecaux
JCDecaux lijkt een grote vis te hebben gevangen: het Amsterdamse OV-bedrijf GVB heeft de buitenreclame-exploitant het exclusieve contract voor reclame-exploitatie op trams, bussen en veerponten toegewezen. Het gaat hier om een voorlopige gunning.
- AlgemeenNieuws Micael Dahlén keynote speaker Nima...Nieuws NMD 2018 Interview Joep Langen van...Nieuws Winnaars CustomerFirst Awards 2018...Nieuws NMD 2018 Van het Leger tot het Leger...Nieuws [New creative hub 6] Brand New Telly...Nieuws [New creative hub 5] UM Studios...
- Business-to-BusinessNieuws Onderzoek: 60% millennials bezorgd...Nieuws Tuinmeubelshop opent 10e vestigingNieuws Eventbrite neemt Ticketea overNieuws Salesforce World Tour: van Girls Day...Nieuws Recap Multichannel Conference 2018Nieuws Dominique Hermans nieuwe algemeen...
- BureausNieuws Paul Kroef: 'Merkkracht Sire breder...Nieuws Schiphol opent mini-reclamebureauNieuws Quince lanceert AR-campagne voor...Nieuws Fresh Air Challenge: veel meer dan...Nieuws Waternet kiest wederom voor Dept Nieuws Bosman en Van de Dood verruilen...
- ContentmarketingNieuws Fatboy en IMA lanceren campagne...Nieuws Content Rally met Mark van der WerffNieuws Persgroep en EndemolShine aan de...Weblog Heb je al een content detox planNieuws LVB en VodafoneZiggo breiden...Nieuws Kinetic lanceert Out of Home handboek
- DesignNieuws Redesign Arla Biologisch door...Nieuws KauwgomschoenNieuws winner Zilveren Lamp voor Studio de...Weblog Pretty in pin 3Nieuws Nieuw gezicht NPO1 NPO2 en NPO3Nieuws Testing Hypotheticals wint Lexus...
- Food en RetailWeblog Hoe data een groeiende invloed...Nieuws Blokker ceo Meijer treedt terugNieuws De Vergulde Hand anno 1554 vernieuwt...Nieuws AH Oosterhout doet proef met rustig...Nieuws Picnic verdubbelt capaciteit met...Nieuws [FIM] Eten, meten en weten
- MediaNieuws Volvo tovert Amsterdam om tot...Weblog Complex radiolandschap biedt juist...Nieuws Tina strikt vlog-tweeling Lisa en LenaWeblog Buitenreclame dankzij digitale...Weblog Outdoor staat buitenspel?Nieuws Nederland zit vaker voor tv dan op...
- Online MarketingNieuws Cortina zet WhatsApp challenge Spot...Nieuws Interview Het gaat erom dat je echte...Nieuws Interview CultureRoad verrijkt...Nieuws Interview Wij koppelen de dataNieuws Havana Harbor benoemt Coen Doolaard...Nieuws Multichannel Conference: Machine...
- SponsoringNieuws Max Verstappen in commercial voor...Nieuws Janneke Staarink verruilt IFFR voor...Nieuws Verstappen, Ricciardo en Coulthard...Nieuws Roompot blijft hoofdsponsor...Nieuws Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratieNieuws Zlatan Ibrahimovic WK-boegbeeld Visa
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsSanoma stapt in Buymedia24879x
- NieuwsNRC Media ziet omzet en winst...21848x
- NieuwsPrintoplage Telegraaf en AD...21692x
- NieuwsAT5 en NU.nl mogen samenwerken...18991x
- Nieuws[Video] Persgroep positief over...18166x
- NieuwsLibelle, Linda en Donald Duck...17783x
Vacatures
- (Recruitment) Marketeer (Utrecht)
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Senior Marketing Analyst...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Vacature plaatsenAlle vacatures »
Laatste Nieuws
- Volvo tovert Amsterdam om tot... 25-04-2018
- Tina strikt vlog-tweeling Lisa en Lena24-04-2018
- Nederland zit vaker voor tv dan op... 23-04-2018
- FD Mediagroep completeert... 23-04-2018
- NU.nl draait opheffen van Nujij terug20-04-2018
- RTL gooit organisatie overhoop voor... 19-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event
- Toon alle events »