Biografie De redactie van marketingtribune.nl/media
Redactie Media

RTL gooit organisatie overhoop voor 'fan-gerichte' groeistrategie
RTL Nederland heeft donderdag een nieuwe groeistrategie gelanceerd. De behoeften en drijfveren van consumenten komen hierbij centraal te staan. Het bedrijf investeert miljoenen in data-analyse.
[Video] Persgroep positief over digitale transformatie
De Persgroep heeft het jaar 2017 financieel goed afgesloten met een bescheiden winst. In een video-interview zegt topman Christian van Thillo vooral tevreden te zijn over de digitale transformatie van zijn mediabedrijf.
AT5 en NU.nl mogen samenwerken van CvdM
De samenwerking tussen AT5 en NU.nl is formeel goedgekeurd door het Commissariaat van de Media. De organisaties gaan hun samenwerking als gevolg daarvan nu verder uitbreiden.
Netflix groeit, Videoland ook
Streamingdienst Netflix groeide de afgelopen drie maanden wereldwijd met ruim 7,4 miljoen klanten. Dat is een miljoen meer dan voorspeld. Lokale concurrent Videoland groeide ook, met 40%.
Grootste merkbereik voor Libelle, Linda en Donald Duck
Libelle, Linda en Donald Duck zijn de magazinemerken met het grootste merkbereik. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken, die het bereik van papier en online bundelt.
Sanoma stapt in Buymedia
Sanoma is een nieuwe partner in Buy-media.nl. Bij de lancering in februari hadden BrandDeli, FD Mediagroep, NDC, Persgroep, Talpa, TMG, Ster en RTL Nederland zich al verbonden aan dit online platform.
Printoplage Telegraaf en AD daalt dramatisch
De betaalde oplage van de landelijke kranten is met 5 procent gedaald in 2017 vergeleken met het jaar daarvoor. De Telegraaf en AD zijn de grootste verliezers, zo blijkt uit NOM-cijfers.
NRC Media ziet omzet en winst stijgen
Op financieel gebied was 2017 een goed jaar voor NRC Media Holding. De uitgever zag de omzet met 2,2% stijgen naar € 105,3 miljoen. Opmerkelijk: de inkomsten uit abonnementen stegen met 4,9% ondanks een verdere verschuiving naar digitale (en dus goedkopere) abonnees.
Viacom Benelux trekt meer volwassen kijkers
Viacom Benelux ziet opnieuw zijn marktaandeel in maart met 16% stijgen onder volwassenen bij de merken Comedy Central, MTV en Spike. Alle drie de zenders laten een forse groei in maart zien ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Sharid Alles (FunX) zendermanager 3FM
Sharid Alles start op 1 juli als zendermanager van 3FM. Ze is op dit moment programmaleider van het kleinere NPO-zusje FunX.
Marc Adriani radiodirecteur bij Talpa Radio
Marc Adriani versterkt per 1 juli de directie van Talpa Radio. Hij komt van BNNVARA en volgt Dave Minneboo op die eind vorig jaar bekendmaakte te vertrekken.
Telegraaf maakt branded museum-special Vrouw
De Museumvereniging is een samenwerking aangegaan met TMG om de Nationale Museumweek te promoten bij het brede publiek. Het resultaat is een museum-special van Vrouw, gemaakt door TMG Natives en de reguliere redactie.
NTB en Runner's World lanceren magazine Triathlon
Triathlon wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Om die reden lanceert de Nederlandse Triathlon Bond (NTB) in samenwerking met Runner’s World en Bicycling het magazine Triathlon.
MediaReach ingelijfd door MMD Media
MediaReach, specialist in regionale en selectieve Out of Home-campagnes, is per april overgenomen door MMD Media uit Landsmeer.
Juke verbetert streaming-platform
Juke, de muziekstreamingdienst van Talpa Radio en MediaMarkt, introduceert vandaag vernieuwde versies van de applicatie. Ook is de dienst vanaf nu naast de app ook te gebruiken via de website met een extra groot radio-aanbod.
Gerard Ekdom van NPO naar Talpa
Talpa blijft actief op de transfermarkt. Gerard Ekdom, boegbeeld van NPO Radio 2 en eerder 3FM, verhuist vanaf september met zijn ochtendshow naar Radio 10.
Ngage Media breidt bereik uit in Amsterdam
Ngage Media breidt uit in Amsterdam. Na het verwerven van de proposities in de Kalverpassage heeft de samenwerking met Kroonenberg Groep opnieuw tot resultaat geleid: schermen in Amsterdam Oost.
Hillenaar start influencer-bureau Social Friendz
Outdoor-exploitant Hillenaar vergroot zijn digitale bereik met de lancering van Social Friendz. Dit is een full-service influencer-bureaus dat zich richt op nano- en micro-influencers.
Value Zipper werkt samen met De Buik
Value Zipper verzorgt sinds kort de advertentieverkoop van De Buik, de grootste foodwebsite van Rotterdam. Met deze toevoeging vertegenwoordigt Value Zipper nu veertien media-eigenaren en verstevigt het bedrij zijn positie online en in de foodsector.
Telecompaper verwacht versnelde daling tv-aansluitingen
Het aantal aansluitingen op de Nederlandse tv-markt is in 2017 met 0,1 procent gedaald naar 7,48 miljoen, aldus het kwartaalrapport van Telecompaper. Voor 2018 verwacht het onderzoeksbureau een grotere daling, van 1 procent voor het aantal aansluitingen.
Stone Twins ontwerpt outdoor-campagne Museum Quarter
‘Stop, Look, Listen, Think.’ Met deze outdoor-campagne op reusachtige steigerdoeken roept de ondernemersvereniging van het Amsterdamse Museumkwartier mensen op zich weer te verbinden met hun fysieke omgeving in plaats van hun mobieltje.
Tijmen Bos weg bij Talpa Radio
Tijmen Bos vertrekt per 2 april bij Talpa Radio. Hij was als commercieel directeur verantwoordelijk voor de verkoop van 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. Hiervoor was Bos CEO van Sky Radio Group, dat in oktober 2016 fuseerde met 538 en Radio 10.
OMS en Talpa bundelen sales-power in Talpa Media Solutions
Alle sales- en marketingactiviteiten van het nieuwe mediabedrijf Talpa Network worden per 3 april op één plek samengebracht. Vanuit het Rietlandpark 333 in Amsterdam opereert deze dienst voortaan als Talpa Media Solutions.
Voetbal Inside verhuist van RTL naar Veronica
Alweer een opmerkelijke transfer in tv-land: Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen verruilen deze zomer RTL voor Veronica. Dit is een nieuwe machtsgreep van John de Mol, die net ANP heeft gekocht.
Linda Boks commercieel directeur van Hearst
Linda Boks volgt Rachel Gomez Y Maseland op als commercieel directeur bij Hearst Netherlands. Voorheen was zij media-consultant en lange tijd CEO van mediabureau Zenith Optimedia.
Talpa-imperium uitgebouwd door overname ANP
Het Talpa-imperium groet door. NU.nl was ooit het doelwit van John de Mol, maar uiteindelijk koopt hij ANP. Het mediaconcern neemt het persbureau voor een onbekend bedrag over van de huidige eigenaar Vereniging Veronica.
Human en VPRO lanceren journalistiek platform Trees
Met 'Trees' lanceren Human en VPRO op 5 april een journalistieke zoektocht waarbij journalisten met en voor luisteraars uitzoeken wat hen bezighoudt. De zoektocht is te volgen via een interactieve app en een podcast.
MMD Media beheert digitale schermen BP
BP heeft voor MMD Media gekozen voor de exploitatie van het digital screen-netwerk op zijn tankstations in Nederland. Dit netwerk dat bestaat uit 156 landscape-schermen is vanaf april te boeken bij het mediabedrijf uit Landsmeer.
Fashionchick en TLC komen met nieuw tv-format
Sanoma-titel Fashionchick keert terug op televisie. Vanaf april is 'Your Daily Look' te zien op TLC. De makers brengen influencers en online shopping opnieuw samen in vernieuwd tv-format.
Ronald ter Voert verruilt Emerce voor Ex Machina
Ronald ter Voert, redactiechef van Emerce, start per 1 april als VP Business Development & Marketing bij Ex Machina. Het Amsterdamse techbedrijf is wereldwijd actief op het gebied van multiscreen-strategieën tot interactieve concepten en toepassingen op het snijvlak van mobiel, online en tv.
Jeroen Cnossen uitgever van Vakbladen.com
Vakbladen.com heeft Jeroen Cnossen per 1 april 2018 benoemd als uitgever en lid van de directie. Hij heeft ruime ervaring in de mediabranche.
Hein van der Wielen leidt Digital Partnerships GroupM
GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team. Hij stond ooit aan de wieg van Blue Mango.
VPRO benoemt multimediale hoofdredactie
Anouk Kamminga en Willem van Zeeland treden per 1 juni als hoofdredacteur in dienst van de VPRO. Samen met Stan van Engelen zullen zij de nieuwe driekoppige hoofdredactie Media vormen.
'Targeting op radio heeft sterker effect dan gedacht'
Adverteerders, media- en reclameprofessionals hebben de gewoonte om de effectiviteit van digitale media in merkcampagnes te overschatten en de effectiviteit van traditionele media te onderschatten. Dat blijkt uit het recent gepubliceerde ‘Re-evaluating media’ onderzoek.
NOS houdt samenvattingen Eredivisie tot 2022
De samenvattingen van de Eredivisie zijn ook de komende vier seizoenen bij de NOS te zien. De verbintenis met de Eredivisie Media & Marketing (EMM), die loopt tot medio 2019, is met drie seizoenen verlengd tot en met het seizoen 2021/’22. 'Het bord op schoot blijft.'
YouTubers publiekstrekker op VoetbalFestival van Fox Sports
Jonge voetbalfans komen op zaterdag 7 juli 2018 naar Jaarbeurs Utrecht voor de eerste editie van het Fox Sports & Eredivisie VoetbalFestival. Ze kunnen er onder meer spelers en trainers uit de Eredivisie ontmoeten, maar ook en bekende YouTubers zoals FC Roelie.
Hoofdredacteur van Vriendin en Santé vertrekt
Sandera Krol stopt na zeven jaar als hoofdredacteur van Vriendin en Santé. Daarmee komt er een einde aan haar dienstverband bij Audax Publishing. Het besluit over haar vertrek is 'gezamenlijk en in goed overleg' genomen.
GVB gunt outdoor-exploitatie Amsterdams OV aan JCDecaux
JCDecaux lijkt een grote vis te hebben gevangen: het Amsterdamse OV-bedrijf GVB heeft de buitenreclame-exploitant het exclusieve contract voor reclame-exploitatie op trams, bussen en veerponten toegewezen. Het gaat hier om een voorlopige gunning.
New Skool Media verkoopt Zeilen aan Gottmer
New Skool Media heeft aangekondigd dat het mediamerk Zeilen zal worden verkocht aan Gottmer Uitgevers Groep. Alle aan de titel verbonden medewerkers zullen meegaan naar de nieuwe eigenaar.
Qmusic stapt in Programmatic FM
Qmusic stapt in addressable advertising. Sinds afgelopen week is het mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic. Iedereen die via een computer, tablet of mobiel naar de zender luistert, kan individueel worden bereikt.
Ziggo staakt analoge televisie
Ziggo stopt met analoge televisie en maakt het eigen tv-aanbod volledig digitaal. De kabelaar levert op het moment al standaard-televisie in digitale kwaliteit aan zijn klanten, maar niet iedereen maakt daar op dit moment gebruik van.
The Gardeners stuurt Elle Bloemen mee met Elle
Speciaal voor Bloemenbureau Holland heeft reclamebureau The Gardeners Elle Bloemen geïnitieerd, een speciale uitgave van het tijdschrift Elle en zustertitel Elle Decoration. Het magazine wordt meegeseald met de complete oplage.
AMMA-jury bekend, deadline nadert
MWG heeft de complete jury bekendgemaakt die samen meer dan honderd inzendingen zal beoordelen. Er zijn tien vakjury's die per categorie onder leiding van een voorzitter de winnaar en genomineerden bepalen. Insturen voor de AMMA kan nog tot vrijdagmiddag 17.00 uur, dus grijp die laatste kans.
- AlgemeenNieuws NMD 2018 Van het Leger tot het Leger...Nieuws [New creative hub 6] Brand New Telly...Nieuws [New creative hub 5] UM Studios...Nieuws [New creative hub 3] Business...Nieuws [New creative hub 2]- Persgroep...Nieuws marketing science 5 succesfactoren...
- Business-to-BusinessNieuws Eventbrite neemt Ticketea overNieuws Salesforce World Tour: van Girls Day...Nieuws Recap Multichannel Conference 2018Nieuws Dominique Hermans nieuwe algemeen...Weblog Startups, begin tijdig met branding!Nieuws [Multichannel Conference] Beltman:...
- BureausNieuws Arag en True Ideas staan op tegen...Nieuws Webcare RAI naar Goud UberconnectedNieuws JongeHonden sluit 24 creatieve teams...Nieuws 'Amstel Bier is niet sexy'Nieuws Paul Kroef (Ara) voorzitter van SireNieuws Nivea waarschuwt voor zonkracht met...
- ContentmarketingNieuws LVB en VodafoneZiggo breiden...Nieuws Kinetic lanceert Out of Home handboekNieuws Hoofdredacteur Vice ontslagen wegens...Weblog Videomarketing is nog lang niet...Nieuws Iens en Coopr slaan handen ineenNieuws Bol.com haakt in op Dotan-gate
- DesignWeblog Pretty in pin 3Nieuws Nieuw gezicht NPO1 NPO2 en NPO3Nieuws Testing Hypotheticals wint Lexus...Nieuws storecheck DierenvoedingNieuws Vier Red Dot Awards voor VanBerloNieuws Nieuwe verpakkingen Toggler door...
- Food en RetailNieuws Primera verkoopt meeste cadeaukaartenNieuws Restaurants balen van kortingsactiesWeblog Nieuw op MarketingTribune: RetailRadarNieuws 'JDcom opent 1000 supermarkten per...Nieuws 'Je voelt dat er bij Bacardi...Nieuws Albert Heijn opent 250m2 supermarkt...
- MediaNieuws RTL gooit organisatie overhoop voor...Nieuws [Video] Persgroep positief over...Nieuws AT5 en NU.nl mogen samenwerken van...Nieuws Netflix groeit, Videoland ookNieuws Libelle, Linda en Donald Duck hebben...Weblog Facebook is te belangrijk om geleid...
- Online MarketingNieuws Havana Harbor benoemt Coen Doolaard...Nieuws Multichannel Conference: Machine...Nieuws Elastique & Greenberry ontwikkelen...Nieuws Hillenaar introduceert special op...Nieuws Leukemiepatiënt Akar start...Nieuws Muziek-app gelanceerd voor...
- SponsoringNieuws Verstappen, Ricciardo en Coulthard...Nieuws Roompot blijft hoofdsponsor...Nieuws Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratieNieuws Zlatan Ibrahimovic WK-boegbeeld VisaNieuws Viktor&Rolf ontwerpen betaalpas voor...Nieuws Simon Lévelt sponsor Van Gogh Museum
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsNTB en Runner's World lanceren...22933x
- NieuwsMediaReach ingelijfd door MMD...22159x
- NieuwsTelegraaf maakt branded...22049x
- NieuwsSanoma stapt in Buymedia21083x
- NieuwsNRC Media ziet omzet en winst...18879x
- NieuwsPrintoplage Telegraaf en AD...18696x
Vacatures
- Head of SEA (Amsterdam)
- Senior Marketing Analyst...
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Manager Channelmanagement FBTO...
- Online Marketeer (Den Haag, Nederland)
- Vacature plaatsenAlle vacatures »
Laatste Nieuws
- RTL gooit organisatie overhoop voor... 19-04-2018
- [Video] Persgroep positief over... 19-04-2018
- AT5 en NU.nl mogen samenwerken van... 18-04-2018
- Netflix groeit, Videoland ook17-04-2018
- Libelle, Linda en Donald Duck hebben... 17-04-2018
- Sanoma stapt in Buymedia13-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event
- Toon alle events »