Redactie Media

Redactie Media

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/media

Recente artikelen van Redactie Media

Netflix in één op de vijf huishoudens

1okt 201510:41
  • Media
  • 15952 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ConsumentenBereikOnderzoekMediaTelevisie

nieuws Netflix heeft ongeveer 1,3 miljoen aansluitingen in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens (17%) heeft een abonnement op Netflix. Deze gebruikers maken intensief gebruik van de streamingdienst. Voor hen is het een belangrijk en veelgebruikt alternatief voor traditioneel tv kijken. Toch blijven consumenten rondkijken naar alternatieven, zoals Popcorn Time. Dit blijkt uit de Smart Electronics Monitor, een marktonderzoek van Multiscope.

Ook CanalDigitaal zendt 24Kitchen nu uit

1okt 201510:05
  • Media
  • 18103 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikTelevisieFoodEntertainment

nieuws Met ingang van 1 oktober is tv-zender 24Kitchen toegevoegd aan het BasisHD-pakket van CanalDigitaal. Hiermee is 24Kitchen bij alle tv-aanbieders door heel Nederland te ontvangen. De populaire foodzender, die 1 oktober precies vier jaar uitzendt in Nederland, is bij CanalDigitaal op kanaal 64 te zien

Decision Makers Panel onderzoekt B2B-mediabereik

1okt 201500:02
  • Media
  • 12893 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaOnderzoekZakelijkStrategieBereik

nieuws Stichting DMS, dat crossmediaal mediabereiksonderzoek uitvoert onder zakelijke beslissers in Nederland, breidt zijn activiteiten verder uit met het Decision Makers Panel. Dit is een community van eindbeslissers in bedrijfsleven en semi-overheid, die hun mening geven over allerlei onderwerpen en ook met elkaar in contact kunnen komen. Voor de opzet en uitvoering van dit nieuwe bereiksonderzoek is gekozen voor onderzoeksbureau DVJ Insights.

Generatie Z kijkt meer online video dan tv

30sep 201511:33
  • Media
  • 21336 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DoelgroepDigitaalTelevisieBereikVideo

nieuws Van de Nederlandse jongeren tussen de 14 en 21 jaar kijkt meer dan 60% dagelijks naar online video. Een derde van deze Generatie Z kijkt zelfs meer dan tien korte videofragmenten per dag. Dit aandeel van online video is hoger dan de 55% die nog altijd dagelijks 'traditioneel' televisie kijkt. Dit blijkt uit een onderzoek onder 500 jongeren in opdracht van mediabureau Stroom.

Consument vertrouwt meer op comments dan op reclame

30sep 201510:39
  • Bureaus
  • 13473 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ReclameConsumentenOnline advertisingOnderzoek

nieuws De meest geloofwaardige vorm van reclame is direct afkomstig van mensen die we kennen. Volgens het vandaag gepubliceerde Nielsen Global Trust in Advertising Report vertrouwt 77% van de online respondenten in Nederland op aanbevelingen van vrienden en familie. Dat is twee procentpunten lager dan in 2013. Het consumentenvertrouwen in reclame is lager, maar stabiel. Vertrouwen in redactionele content neemt af.

Lente Media verspreidt Bijbel-glossy ook in supermarkt

30sep 201509:53
  • Media
  • 18170 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • AppsDoelgroepPrintMarketing

nieuws Er werd al veel over gepreekt en gepraat, maar nu is hij eindelijk tot ons gekomen: de Bijbel-glossy. Initiatiefnemer Lente Media heeft de tekst van het Nieuwe Testament in een fris jasje gegoten, als magazine mét app. Distributie vindt plaats in kiosken en boekhandels, maar ook in de supermarkt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk