Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Nieuwe website Telegraaf loopt veel Google-verkeer mis

19okt 201711:06
  • Media
  • 9819 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikDagbladuitgeversWebsiteNieuwsmedia

nieuws SLACHTING OP TELEGRAAF.NL! De grootste krant van Nederland loopt schrikbarend veel online traffic mis door een fout bij de migratie van de vernieuwde website. Honderdduizenden artikelen uit het digitale archief zijn niet meer te vinden in de zoekresultaten van Google. Uitgever TMG laat weten dit probleem te gaan oplossen.

Team Justlease krijgt KNSB-licentie, maar stopt na Spelen

19okt 201700:00
  • Sponsoring
  • 8716 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkOlympische SpelenSponsoringSport

nieuws Het schaats-avontuur van sponsor Justlease.nl is na de Olympische Winterspelen alweer voorbij. De hoofdsponsor van het team rond Olympisch kampioene Ireen Wüst vindt dan de 'missie volbracht'. De vroege bekendmaking valt goeddeels samen met de toewijzing van KNSB-licenties. Dat was voor Team Justlease uiteraard een formaliteit, dus kan de focus helemaal op de missie naar Pyongyang.

Influencer Yara Michels hoofdredacteur Linda Meiden

17okt 201711:13
  • Media
  • 9080 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PersonaliaJournalistiekTijdschriften

nieuws Linda Meiden, een spin-off van succestitel Linda, heeft een nieuwe hoofdredacteur: Yara Michels. Deze online influencer zit dicht op de doelgroep, maar heeft ook enige journalistieke ervaring opgedaan bij ELLE. Deze benoeming lijkt de muur te slechten tussen traditionele media en social influencers.

PR-drama AkzoNobel rond ontslag zeiltopper Tienpont

16okt 201711:46
  • Sponsoring
  • 8579 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringMerkenSportmarketing

nieuws Een sponsordrama voltrekt zich tijdens de Volvo Ocean Race. Of beter gezegd: nog voordat de belangrijkste zeilrace ter wereld van start is gegaan. Team AkzoNobel heeft vlak voor de proloog de befaamde schipper Simeon Tienpont ontslagen wegens contractbreuk, maar weigert dit nader toe te lichten. Tienpont ontkent. Deze PR-fail is uitermate schadelijk voor sponsor AkzoNobel.

Kerrie Finch over expansie van FinchFactor: 'Grensoverstijgend durven denken'

12okt 201718:08
  • Bureaus
  • 28698 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameInnovatieInterviewPR

nieuws FinchFactor verovert vanuit Amsterdam de wereld. Na Londen opent het PR-bureau ook vestigingen in New York en Los Angeles. Oprichtster Kerrie Finch is een sleutelfiguur in reclameland. Ze wil meer met tech-innovators en bedrijven in entertainment gaan samenwerken. Wat is haar geheime succesformule? 'Ik begon niet ooit met het idee om een imperium op te bouwen.'

Weet VEA ons te verleiden?

12okt 201716:32
  • Bureaus
  • 24648 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • FilmCreatieReclame

weblog Honderd jaar reclame, hoe vat je dat pakkend én volledig samen in een documentaire van pakweg anderhalf uur? Een bomvol Tuschinski beleefde op 10 oktober de première van 'De kunst van het verleiden', de film die het 100-jarig jubileum van brancheorganisatie VEA extra cachet moest geven. Was deze productie van Big Shots een schot in de roos?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk