Pathé opent in december eerste 4DX-zalen

12okt 201710:54
  • Media
  • 9131 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Bioscoop

nieuws In december opent Pathé in Pathé De Munt, Amsterdam en Pathé De Kuip, Rotterdam de eerste twee 4DX-zalen. 4DX brengt de bioscoopervaring naar een nieuw, vierdimensionaal niveau. Bezoekers kijken niet alleen naar een film, maar beleven hem. Twintig effecten, zoals bewegende stoelen, weersimulaties en geuren, lopen synchroon met de actie op het scherm.

Hugo Schneider hoofdredacteur regionale dagbladen TMG

12okt 201710:47
  • Media
  • 7631 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PersonaliaJournalistiekDagbladen

nieuws Hugo Schneider start per direct als hoofdredacteur regionale dagbladen bij TMG. Hij nam deze positie sinds mei 2017 waar en is al ruim twaalf jaar als adjunct-hoofdredacteur betrokken bij de regionale kranten waaronder het Noord-Hollands Dagblad, De Gooi- en Eemlander en Leidsch Dagblad. Daarvoor was hij hoofdredacteur van Haarlems Dagblad.

Another City Trip van Zandbeek herhaalt zich

12okt 201710:45
  • Content
  • 10675 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Content

nieuws Another City Trip, initiatief van contentmarketingbureau Zandbeek en citymarketingorganisatie Eindhoven365, ging vorig jaar van start en gaat dit najaar wegens succes op herhaling. Doel van de campagne is om een stijgend aantal stedentrippers naar Eindhoven te halen.

BNNVARA start strategische samenwerking met FreedomLab

12okt 201710:38
  • Media
  • 6726 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Televisie

nieuws BNNVARA is een strategische samenwerking met FreedomLab gestart. In het project BNNVARA FreedomLab buigen wetenschappers, innovators en experts zich over de vraag hoe de omroep haar rol als maatschappelijke media-organisatie in een veranderend medialandschap op de lange termijn kan blijven waarmaken.

180 Kingsday wint pitch Qatar Airways

12okt 201710:34
  • Bureaus
  • 7672 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesPitches

nieuws Qatar Airways stelt 180 Kingsday aan als creatief bureau na een intensief pitchproces. 180 Kingsday zal de komende maanden zowel aan geïntegreerde campagnes voor Qatar Airways als projecten voor het partnerschap tussen de vliegtuigmaatschappij en FIFA werken. Daaronder vallen ook de bijbehorende evenementen, zoals de FIFA World Cup in Rusland in 2018.

Talpa Radio, 538 en ALDA starten The Beat

12okt 201710:28
  • Media
  • 6177 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Social MediaVideoRadio

nieuws Talpa Radio, 538 en producent, conceptontwikkelaar en promotor ALDA presenteren The Beat, een online EDM-omgeving die bekende en upcoming dj’s dichter bij hun fans brengt. Vanaf 3 november geeft The Beat kijkers wereldwijd een blik achter de schermen van de danceindustrie via een online serie. In The Beat trakteert een team van influencers, YouTubers en 538-dj’s de fans wekelijks op festivalreports, gigs en unieke content.

[stelling] 'De Nederlandse marketeer maakt nog niet voldoende gebruik van het digitaal design-talent in Nederland'

12okt 201710:00
  • Design
  • 9340 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital design

nieuws Dutch Digital Design, het podium voor het beste Nederlandse digitale werk en onderdeel van Dutch Digital Agencies, heeft een zestienkoppige vakjury aangesteld. Doel van de nieuw aangestelde jury is de beste Nederlandse digital design-cases selecteren, die daarna via de verschillende kanalen onder de aandacht worden gebracht in zowel binnen- als buitenland. Aan een deel van de juryleden - een brede vertegenwoordiging vanuit de industrie - legden we bovenstaande stelling voor. Als beeld bij dit artikel een aantal van recente favoriete cases van de juryleden.

Linda: 'Hallo Albert Heijn, enig idee wat Netflix & chill betekent?' - erotische boodschap Allerhande

12okt 201709:06
  • Food-en-retail
  • 8703 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CommunicatieWinkelenKlant

nieuws Bij de Albert Heijn weten ze kennelijk niet wat er bedoeld wordt met de uitdrukking 'Netflix & chill', signaleert Linda-nieuws door de nieuwe Allerhande bladerend (foto). 'Klanten op Facebook wel, en die wijzen Appie er smakelijk op', aldus de Linda-redactie. Bekijk hier de veelbesproken content en de hilarische reactie daarop. Albert Heijn reageerde intussen ook zelf gevat met deze nieuwe sexy maaltijdbox. En wij hebben een nieuwe uitdrukking geleerd.

[column] Roel Stavorinus: Alles voor een glimlach

12okt 201708:00
  • Design
  • 4334 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Visual id

weblog Corporate design en design in het algemeen is op z’n best als het een brug slaat tussen het een en het ander. Tussen een gebruiker en zijn device, tussen een fan en zijn merk, tussen een organisatie en zijn stakeholders. Transavia heeft dat goed begrepen, Coolblue ook en Apple begrijpt dat als geen ander. Er zijn natuurlijk heel veel goede voorbeelden, maar er is ook nog een hoop armoe in de wereld van design en communicatie.

Plus start met pilot duurzaam vervoer voor bezorgservice

11okt 201714:38
  • Food-en-retail
  • 8836 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Met de bakfiets Urban Arrow en een Stint Cargo test Plus nieuwe manieren om op duurzame wijze boodschappen te bezorgen. De pilot is een uitbreiding op de huidige vloot van duurzame transportmiddelen. De vervoersmiddelen worden ingezet voor de reguliere e-commerce service en voor Plus Express, een service waarbij bestellingen van klanten nog dezelfde dag worden bezorgd. Deze stap zet Plus als Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland om de bedrijfsvoering nog verder te verduurzamen.

Lovie Awards: N=5 is bureau van het jaar

11okt 201712:16
  • Bureaus
  • 11769 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameCampagnesAward

nieuws Groot Nederlands succes bij de Lovie Awards: het Amsterdamse bureau N=5 is uitgeroepen tot Agency of the Year. Deze bijzondere bekroning is te danken aan de hoeveelheid eremetaal die het bureau dit jaar in de wacht heeft gesleept: twee keer goud, vier keer zilver, twee keer brons en bovendien vier People' Lovie Awards.

Barbie vraagt aandacht voor gelijke kansen meisjes

11okt 201712:10
  • Bureaus
  • 11180 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • CampagnesMarketingMerkenBranding

nieuws Elk meisje ter wereld moet kunnen dromen en haar ambities kunnen najagen. Een boodschap die vandaag, op Wereldmeisjesdag, centraal staat en aansluit bij de filosofie van de 'You Can Be Anything'-campagne van Barbie. Doel van de campagne is om meisjes en hun moeders te overtuigen van het feit dat zij alles kunnen zijn en alles kunnen worden.

Elfstedentocht-winnaar Henk Angenent presenteert schaatsploeg Ormer ICT

11okt 201710:55
  • Sponsoring
  • 11880 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkSponsoringSport

nieuws Elfstedentocht-winnaar Henk Angenent heeft op dinsdag 10 oktober het ‘Ormer ICT schaatsteam’ officieel gepresenteerd. Het ambitieuze schaatsteam bestaat uit vijf toptalenten met medaillekansen in het marathonschaatsen. De presentatie vond plaats in het hoofdkantoor van Ormer ICT in Schiedam.

Hertog en Marktplaats in finale publieksprijs Radio Advertising Awards

11okt 201710:41
  • Media
  • 9477 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • AwardsReclameRadio

nieuws De radiocommercials van Hertog ijs en Marktplaats zijn door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercials in het tweede kwartaal van 2017. Hiermee zijn zij de eerste twee genomineerden voor de nieuwe publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. De finale is eind juni 2018; tijdens het awards event van het Radio Advies Bureau wordt de publiekswinnaar bekendgemaakt.

Groupe Renault neemt belang in startup Jedlix

11okt 201710:39
  • B2b
  • 8473 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • InnovatieZakelijk

nieuws Groupe Renault, Europees marktleider in elektrische mobiliteit, neemt een belang van 25% in Jedlix. Deze Nederlandse startup van Eneco Group is gespecialiseerd in het slim en duurzaam opladen van elektrische auto’s, ook wel smart charging genoemd.

Erik van Engelen weg bij Eneco

11okt 201710:33
  • B2b
  • 8372 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingSponsorRingPersonalia

nieuws Erik van Engelen (1968) verlaat Eneco per 1 januari 2018. Hij werkt sinds 2009 voor Eneco en heeft bij dit bedrijf diverse (marketing)functies vervuld. Sinds 2014 was hij directeur van de business unit Consumenten.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent