Nieuwe categorieën voor Grand Prix Content Marketing

2aug 201715:17
  • Content
  • 11593 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsContentGrand Prix Content Marketing

nieuws Het vak contentmarketing verandert continu, nieuwe technieken maken weer andere aanpakken mogelijk. Vandaar ook ieder jaar een klein aantal aanpassingen in de categorieën voor de Awards en Bekroningen van de Grand Prix Content Marketing 2017. Inzenden voor de Grand Prix? Kijk dan goed in welke categorie je de meeste kans maakt, voordat je een case inzendt. Let daarbij ook op het onderscheid tussen Awards en Bekroningen.

MPG ontwikkelt Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn

2aug 201714:02
  • Content
  • 6951 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalContent

nieuws Contentmarketingbureau MPG heeft met de ontwikkeling van chatbots een nieuwe stap gezet in het realiseren van 1-op-1 contact met de consument. Onlangs is de Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn gelanceerd via Facebook messenger. MPG is verantwoordelijk voor de strategie, ontwikkeling, implementatie, content en begeleiding.

Awin en affilinet worden affiliate marketing gigant

2aug 201713:50
  • B2b
  • 9803 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Affiliate

nieuws Axel Springer en United Internet zullen Awin en affilinet samenvoegen om één wereldwijd affilate netwerk te vormen. Zodra de transactie is afgerond zal Axel Springer, na goedkeuring van de mededingingsautoriteiten, 80 procent van het bedrijf bezitten en United Internet de overige 20 procent, waardoor affilinet opgenomen wordt in de Awin organisatie. Het hoofdkantoor van het bedrijf zal gevestigd zijn in Berlijn en geleid worden door Awin CEO Mark Walters.

Dutch Media Week: media in al haar facetten

2aug 201713:27
  • Media
  • 9896 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • TelevisieRadio

nieuws Hilversum Mediastad staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement waarbij media in al hun facetten centraal staan. De week omvat ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties.

Marketing in agile organisaties

2aug 201713:06
  • B2b
  • 9206 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Agile marketing

weblog Agile marketing. Het woord vliegt je steeds vaker om de oren in de marketingwereld. Zelfsturende teams, multidisciplinaire teams, het verdwijnen van managementlagen – is er nog wel een rol voor de marketingmanager? En wat betekent agile marketing nou precies voor een marketingafdeling?

Comedy Central beleeft beste maand ooit in Nederland

2aug 201713:01
  • Media
  • 12525 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikDoelgroepKijkcijfersTelevisie

nieuws Viacom-zender Comedy Central heeft in juli zijn beste maand ooit gerealiseerd. De zender steeg naar een marktaandeel van 4% in de doelgroep 20-49 jaar. Een stijging van 19% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Viacom Benelux wist afgelopen maand zijn positie te claimen in de gewilde millennial-doelgroep. Dat is mede te danken aan goed bekeken finales van Ex on the Beach (MTV) en Ink Master (Spike). Het mediabedrijf zag zijn marktaandeel onder millennials ten opzichte van vorig jaar met 23% stijgen naar 10,8%.

Digitaal abonnement VI PRO maakt prima start

2aug 201712:33
  • Media
  • 14572 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekVoetbalDigitaalOnlineVerdienmodellen

nieuws Voetbal International is positief over de eind april gestarte nieuwe website en app, waar ook de nieuwe digitale abonnee-omgeving VI PRO bij hoort. Dit online abonnement verwelkomde eind juli zijn 2.500e lid. 'Een vliegende start', aldus uitgever Weekbladpers Groep.

TamTam geeft ASN Bank nieuw digitaal gezicht

2aug 201711:52
  • Online
  • 7184 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DigitaalWebsiteStrategie

nieuws Een volledig responsive website met een frisse uitstraling. Dat zijn de kenmerken van de nieuwe site die TamTam (part of Dept) voor ASN Bank heeft ontworpen. Met de nieuwe site wil de bank een bredere doelgroep aanspreken, die kiest voor duurzaamheid én het gemak van een moderne bank. De duurzame boodschap heeft een prominente plaats gekregen op de homepage.

Specsavers boekt omzetrecord en luidt noodklok

2aug 201711:13
  • Food-en-retail
  • 9058 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Producten en dienstenWinkelen

nieuws Specsavers heeft in Nederland zijn boekjaar afgesloten met een recordomzet van ruim 135 miljoen euro. Hiermee realiseert het een stijging van ruim 6 procent ten opzichte van het boekjaar 2015-2016 (127 miljoen euro). In alle productcategorieën (brillen, hoortoestellen en contactlenzen) noteert Specsavers Nederland een groei in verkoopvolumes en behaalt het een top 2-positie in zowel de optiek- als de audicienbranche. Tegelijkertijd luidt algemeen directeur Remko Berkel de noodklok over de ‘wildgroei’ aan off- en online brillenverkopers.

Bart van Wanrooij managing director van MOVE

2aug 201710:54
  • Bureaus
  • 8070 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategieReclamePersonalia

nieuws MOVE wordt vanaf vandaag geleid door de voormalig Creative Director van MSLGroup (Publicis Groupe), Bart van Wanrooij. Bart wordt verantwoordelijk voor de aansturing van het energieke team van MOVE en gaat vorm geven aan de verdere groei van de organisatie in Nederland. Ook de vaste klantenkring van MOVE waaronder Heineken, Adobe, Nintendo, Google en Nestlé, kan nu profiteren van zijn strategische denkkracht.

ING op Pride Amsterdam: 'Kleur het leven'

1aug 201715:22
  • Content
  • 9649 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentSocial media

nieuws ING geeft vervolg aan de 'Kleur het leven'-campagne tijdens de Pride Amsterdam, die deze week van start is gegaan. Speciaal voor de Pride ontwikkelde ING in samenwerking met Snapchat een Pride worldlens en een filter. Met deze worldlens kunnen gebruikers van Snapchat hun werkelijke wereld omtoveren in een combinatie van een virtuele en een echte wereld in het thema van de Pride Amsterdam. Daarnaast delen ING-medewerkers hun persoonlijke ervaring over diversiteit bij hun bank.

[Interview] Derk Nijssen over XITE, vervanger van lineaire tv

1aug 201712:10
  • Media
  • 11287 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • Televisie

nieuws Muziekbedrijf XITE lanceert de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. Algoritmes reageren op het gedrag van de kijker en creëren zo custom-made tv-kanalen. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks.

Social Highlights juli

1aug 201712:05
  • Online
  • 9687 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social Media

weblog De maand juli was een heftige op social media. Naast impactvolle gebeurtenissen zoals de hartstilstand van Nouri en het grote succes van de Oranje Leeuwinnen zijn er op diverse socialemediakanalen grote veranderingen doorgebracht. We zetten de belangrijkste op een rijtje.

Monsterboard benoemt Kadric tot B2B marketeer

1aug 201711:56
  • B2b
  • 6984 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws Anela Kadric (28) is gestart als B2B marketeer bij Monsterboard Nederland. Zij was al werkzaam bij het recruitment platform in de rol van e-Commerce specialist en maakt hiermee de overstap naar marketing.

De supermarkt als ontmoetingsplek

1aug 201711:22
  • Food-en-retail
  • 15794 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • WinkelenPackaging

weblog Hoe ziet de supermarkt van de toekomst eruit? Albert Heijn bestaat 130 jaar en ging in het kader hiervan op onderzoek uit. De supermarktketen vroeg millennials en 65+’ers onder andere naar hun ideeën over de supermarkt van de toekomst, duurzaamheid over 20 jaar en eten in 2025. De conclusie: 'De supermarkt van de toekomst is een groene, sociale ontmoetingsplek vol inspiratie' [1]. Welke gevolgen heeft dit voor de verpakking?

Corbion realiseert salesgroei door slim gebruik van CRM

1aug 201710:45
  • Online
  • 8420 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • SalesCRM

weblog Biotechnologiebedrijf Corbion staat in de top 50 van ‘hottest global companies in the advanced Bioeconomy’. Een mooie positie en een positieve indicator voor het groeipotentieel, maar natuurlijk geen garantie voor toekomstige groei. Voor veel bedrijven zal dit een herkenbare uitdaging zijn: hoe zet ik mijn groeipotentieel om in daadwerkelijk groei? Vice President Marketing van Boudewijn van Nuland geeft een kijkje in de keuken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent