40e Uitmarkt van essentieel belang Amsterdam Marketing

4aug 201711:07
  • Algemeen
  • 21115 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

nieuws De Uitmarkt bestaat veertig jaar en vindt plaats van vrijdag 25 t/m zondag 27 augustus 2017. Tijdens de Uitmarkt wordt het rijke culturele aanbod voor het komende seizoen gepresenteerd. ‘Cultuur en deelnemen aan culturele activiteiten heeft een groot positief effect op mensen. Tijdens de Uitmarkt laten we met alle partners en deelnemers zien hoe rijk dat aanbod is in Nederland. Onze organisatie brengt door brede en complete informatievoorziening over wat er te zien en te doen is, cultuur dichterbij de mensen. De Uitmarkt is daarom voor ons een belangrijk evenement,’ aldus Frans van der Avert, directeur Amsterdam Marketing.

[Kijkcijfers] 2,9 miljoen mensen zien Nederlands vrouwenelftal Engeland verslaan op EK Voetbal

4aug 201709:53
  • Media
  • 13710 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • VoetbalTelevisieKijkcijfers

nieuws In een uitverkocht Grolsch Veste in Enschede heeft het Nederlands vrouwenelftal Engeland met 3-0 verslagen in de halve finale van het EK voetbal. Er keken 2,9 miljoen mensen (NOS, NPO1). Een nog nooit eerder vertoond hoog kijkcijfer voor vrouwenvoetbal.

Grand Prix Content Marketing 2017: verhoog je kans op een Award of Bekroning

3aug 201714:16
  • Content
  • 21194 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsContentGrand Prix Content Marketing

nieuws De Grand Prix Content Marketing 2017 staat weer voor de deur. Sterker: de inschrijving is al opengesteld. Maar wat is nu precies het verschil tussen een Award en een Bekroning? Hoe wordt er voor die twee verschillende zaken beoordeeld? En dus: in welke categorieën stuur je cases in met de hoogste kans op het winnen van zo'n felbegeerde prijs?

Keynote MarTech17 Jeremiah Albinus: 'Eigenzinnig FonQ scoort met afwijkende koers'

3aug 201713:03
  • Bureaus
  • 43673 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesInterviewBrandingMarketingMerken

nieuws 'Vind jouw mooi.' Taalfout of slimme woordspeling? Webwinkel FonQ wist er in ieder geval veel aandacht mee te trekken. De crossmediale campagne heeft meer opvallende elementen. Reden voor MarketingTribune om Chief Marketing Officer Jeremiah Albinus eens uitgebreid aan de tand te voelen. Hij spreekt 9 november op het Marketing & Technology Event. 'Met spelfouten creëren wij stopping-power.'

Hallo buurtsuper, dag hotel

3aug 201711:51
  • Bureaus
  • 18595 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Reclame

nieuws Toerisme is een plaag. Als we alle berichten in de media mogen geloven tenminste. Alle grote wereldsteden, en dus ook Amsterdam, zuchten onder de toeristen die elke dag in grote horden aankomen. In Barcelona staken deze week boze bewoners de banden lek van een toeristenbus en op Facebook wordt al gedreigd toeristen te gaan neerschieten. Nee, dan kun je beter een buurtsuper in plaats van weer een hotel openen in Amsterdam.

Sponsorlessen van Amsterdam City Swim

3aug 201711:40
  • Sponsoring
  • 31900 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieMaatschappijEvenementSponsorRing

nieuws Van de successen van prijswinnaars kun je leren, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 1: Amsterdam City Swim.

Procter & Gamble bezuinigt op online reclame

3aug 201711:31
  • Bureaus
  • 32927 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenOnline advertisingMarketingReclame

nieuws Procter & Gamble heeft afgelopen kwartaal fors gesnoeid in de eigen uitgaven aan online reclame. De multinational, bekend van merken als Ariel, Always, Gillette en Pampers, heeft er de afgelopen drie maanden 85 miljoen euro minder aan uitgegeven, zonder serieus effect op de verkoop van de eigen producten. 'We laten share of voice los.'

Liegebeest 2017: Wakker Dier nomineert foute campagnes Almhof, Albert Heijn, Rio Mare en Friesche Vlag

3aug 201711:30
  • Bureaus
  • 31849 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MVOMerkenFoodCampagnesAward

nieuws Wakker Dier heeft vijf kandidaten genomineerd voor de verkiezing van de Liegebeest 2017: Albert Heijn (tweemaal), Almhof, Rio Mare en Friesche Vlag. Supermarktketen AH dingt mee met z'n 'happy fish' en de eigen serranoham van Albert Heijn, zuivelmerk Almhof vanwege z'n koeien, Rio Mare om de tonijn en Frische Vlag vanwege de vermeende ‘plantaardige’ koffiemelk.

Glasnost start management-traineeship met vier consultants

3aug 201711:29
  • Bureaus
  • 27617 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • NieuwkomersPersonaliaCommunicatieHR

nieuws Communicatiebureau Glasnost is een management-traineeship programma gestart met de aanstelling van vier Junior Consultants. In het driejarige traineeship worden de Juniors opgeleid tot Consultants door een combinatie van externe VEA-cursussen, interne trainingen, bezoeken aan de vakbroeders zoals uitgevers en mediabureaus en een goede dosis praktijkervaring. Het traineeship is een logische volgende stap voor Glasnost, dat binnen vijf jaar uitgroeide van één naar vijftien medewerkers.

Takeaway maakt verlies en investeert in marketing

3aug 201711:27
  • Online
  • 17520 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • StrategieMarketing

nieuws Takeaway maakt in de eerste zes maanden van 2017 21,8 miljoen euro verlies. Het gaf 58,8 miljoen euro uit aan marketing en reclame-uitgaven in met name Duitsland en Polen, twee van zijn kernmarkten.

Lucien Spee (directeur Pride Amsterdam): 'Je moet ballen hebben om je voor ons in te zetten'

3aug 201711:21
  • Algemeen
  • 22890 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EntertainmentMaatschappijEvenement

nieuws De Pride Amsterdam, voorheen Gay Pride, is deze week van start gegaan. Aanstaande zaterdag (5 augustus) vindt de botenparade plaats. De Pride is een mensenrechten organisatie, wat maakt dat het naar eigen zeggen niet aan marketing doet maar evengoed is het evenement alom bekend, ook over de grens. Lucien Spee, directeur van de stichting, over de media aandacht, sponsoring en uitdagingen van de Pride.

JCDecaux Groep boekt lichte groei

3aug 201710:47
  • Media
  • 13247 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ZakelijkReclameOutdoor

nieuws Outdoor-exploitant JCDecaux heeft het eerste half jaar van 2017 afgesloten met een groei van 1,5%, resulterend in een omzet van 1,64 miljard euro. Het bedrijf verwacht dat de groei zich doorzet.

Aarts manager communications & pr bij Kia

3aug 201710:46
  • B2b
  • 8715 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws Maaike Aarts is benoemd tot Manager Communications & Public Relations van Kia Motors Nederland B.V.. In deze functie is zij samen met haar team verantwoordelijk voor de marketing communicatie én vanaf heden ook voor de PR van de Koreaanse autoproducent. Het team zal op korte termijn nog worden uitgebreid met een PR Officer om de dagelijkse werkzaamheden te ondersteunen.

ING steunt G-voetbal via Facebook Live

3aug 201710:07
  • Sponsoring
  • 19642 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VideoSocial mediaSponsoringVoetbal

nieuws Op de Coaches Betaald Voetbal G-voetbaldag heeft ING onder meer coach Paul Bosvelt en voetballers met een beperking uitgedaagd om deel te nemen aan voetbal-challenges. De uitdagingen werden beloond met een donatiebedrag voor het G-voetbal. Via Facebook Live werd in totaal 25.000 euro opgehaald. ING kan dankzij dit bedrag samen met de KNVB vijf tot tien clubs helpen een G-voetbalafdeling op te starten.

[storecheck] Gent

3aug 201709:14
  • Design
  • 9158 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Ik stop niet vaak voor een storecheck in België, misschien omdat ik denk dat het zo op Nederland lijkt. Maar niks is minder waar. In studentenstad Gent bijvoorbeeld barst het van de foodinitiatieven, zoals de gevulde gehaktballen van Balls & Glory. De Belgen hebben namelijk meer smaak, oftewel goesting, wat ik gelukkig ook steeds meer in packaging design terug zie.

De gouden regels van contentmarketing

2aug 201717:05
  • Online
  • 13654 x gelezen
  • Link
  • Ben van Bokhoven
  • Content

weblog Produceert jouw bedrijf sterke content of gewoon ‘content omdat iedereen het doet’? Laatstgenoemde gebeurt namelijk bij te veel bedrijven. Iets dat je helaas ook in de kwaliteit terug ziet. Maar hoe zorg je dan dat content wel sterk is? Dit kan onder andere door een duidelijk doel te bepalen en met content formats te experimenteren. In dit artikel geef ik 12 suggesties om je content te verbeteren.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent