PR-drama AkzoNobel rond ontslag zeiltopper Tienpont

16okt 201711:46
  • Sponsoring
  • 8949 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringMerkenSportmarketing

nieuws Een sponsordrama voltrekt zich tijdens de Volvo Ocean Race. Of beter gezegd: nog voordat de belangrijkste zeilrace ter wereld van start is gegaan. Team AkzoNobel heeft vlak voor de proloog de befaamde schipper Simeon Tienpont ontslagen wegens contractbreuk, maar weigert dit nader toe te lichten. Tienpont ontkent. Deze PR-fail is uitermate schadelijk voor sponsor AkzoNobel.

Contentmarketeers: ga de straat op!

16okt 201711:44
  • Content
  • 5368 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

weblog 'Hoe blijf je als merk effectief met contentmarketing in de overload aan content die er is? Zes trends én tips.' Met deze woorden begint een artikel over contentmarketing op CMM, een online platform voor contentmarketeers. De adviezen zijn helder, niet overdreven maar wel behoorlijke clichés.

FD stopt met 'kostbare' nieuwsbrief FD Bites

16okt 201711:30
  • Media
  • 8329 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladuitgeversJournalistiekMediaZakelijkApps

nieuws Het Financieele Dagblad stopt binnen enkele weken met het versturen van de dagelijkse nieuwsbrief FD Bites. De nieuwsbrief kost de uitgever meer geld dan het oplevert. Het FD biedt inmiddels een betaalde app aan met een dagelijkse selectie van artikelen.

Nieuwe cult-spot van Jansma Burdaard

16okt 201711:22
  • Bureaus
  • 7487 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesMarketingCommercialsReclame

nieuws Elke regio heeft zijn eigen cult-adverteerder. Al ruim twintig jaar is Jansma Burdaard een vertrouwd gezicht op de regionale televisie in Noord-Nederland. Befaamd zijn de Ameland-spotjes op Omrop Fryslan met Rients Gratama als flierefluitende vakantieganger en Feije Spoelstra als verongelijkte buurman. Het familiebedrijf pakt nu uit met de ultieme beunhaas.

BVA benoemt marketeers Van Schaick (Nestlé) en Smith (AS Watson) in bestuur - Cees Polman a.i. BVA-directeur

16okt 201711:18
  • Food-en-retail
  • 6829 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PersonenMarketing

nieuws BVA bond van adverteerders heeft twee nieuwe bestuursleden benoemd: Valerie van Schaick, Head of Marketing and Communication Nestlë Nederland en Brenda Smith, Adjunct Directeur Marketing AS Watson. De dames treden dit najaar toe tot het BVA Bestuur onder voorbehoud van goedkeuring door de ALV in april 2018. Cees Polman neemt op tijdelijke basis de rol van Olaf Croon als BVA-directeur waar.

Grand Prix Content Marketing 2017 - dit zijn de genomineerden

16okt 201711:03
  • Content
  • 23168 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Grand Prix Content MarketingContentAward

nieuws Eindelijk: de genomineerden voor de Grand Prix Content Marketing 2017 zijn bekend. Op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar bekroond. Bekijk hieronder per categorie de genomineerden.

Forse interne kritiek op nieuwe programmering NPO

16okt 201711:01
  • Media
  • 4483 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaTelevisieRadio

nieuws De aangekondigde nieuwe programmering van de NPO heeft tot veel kritiek geleverd vanuit de aangesloten omroepen. Zo fulmineert AvroTros-directeur Eric van Stade dat er gesold wordt met de recent aangetrokken radio-dj Annemieke Schollaardt. NPO weerlegt de kritiek en zegt open te staan voor tegenvoorstellen.

Dionne Schulf (Friends of the Brands): 'Influencer marketing zal altijd blijven bestaan'

16okt 201710:54
  • Content
  • 4063 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CampagnesContent

nieuws Dionne Schulf (links op de foto) gaat met haar influencer marketingbureau Friends of the Brands samenwerkingen aan tussen merk en influencer. Zo heeft ze bijvoorbeeld recent een samenwerking opgezet tussen automerk Lexus en dj Don Diablo. Maar wat houdt zo'n samenwerking precies in? En hoe is haar kijk op de vaak kritische geluiden die nog altijd over influencer marketing te horen zijn?

[column] Kristof De Wulf: Het iPhone effect

16okt 201708:00
  • Design
  • 3590 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Product

nieuws 10 jaar geleden introduceerde Steve Jobs zijn baanbrekende innovatie met de recente lancering van de iPhone X als voorlopige climax. Sinds toen zijn er niet minder dan 1,2 miljard iPhones over de toonbank gegaan en is Apple met een geschatte merkwaarde van 170 miljard dollar uitgegroeid tot het meest waardevolle merk ter wereld (bron: Forbes World’s Best Brands 2017). Het effect van de iPhone reikt echter nog verder. De komst van de iPhone veranderde voorgoed consumentenverwachtingen en gaf richting aan wat merksucces in de toekomst betekent.

[Stelling] 'Nederlandse marketeer moet verantwoordelijkheid pakken als het gaat om duurzame packaging'

15okt 201708:18
  • Design
  • 9409 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws In de publieke opinie wordt de verpakkingsindustrie nog steeds als een grote vervuiler gezien. Is dat zo en waar ligt de verantwoordelijkheid? Bij de politiek, CEO, CMO of misschien zelfs het packaging designbureau? MarketingTribune vroeg een aantal designers te reageren op bovenstaande stelling.

[stelling] 'De Nederlandse marketeer moet zich nu al druk gaan maken om waarschuwingsteksten op de verpakkingen van zijn producten met suiker en vet'

14okt 201708:01
  • Design
  • 14105 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • MaatschappijPackaging

nieuws Zelfbenoemde voedselwaakhond Foodwatch stelt dat de zelfregulering faalt en dat de levensmiddelenindustrie onvoldoende doet om suiker, vet en zout in voedingsmiddelen te verminderen. Volgens het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) bleef het suikergehalte in vrijwel alle voedingsmiddelen de afgelopen vijf jaar gelijk. Volgens foodwatch.org dus een ‘kraakhelder signaal aan het nieuwe kabinet om de voedingsindustrie harder aan te pakken.’ Moet de Nederlandse marketeer wakker liggen? We vroegen drie packaging designers op bovenstaande stelling te reageren.

[interview] Eugene Bay: 'Creativiteit kun je niet leren'

13okt 201717:41
  • Design
  • 14239 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Interview

nieuws Mag ik hem ‘legendary’ noemen? Ja, dat mag ik, deze mede-naamgever van VBAT - ‘viebet’ zoals hij het zelf noemt - met 40 jaar ervaring. Ik ken deze inspirerende man en zijn partner al sinds de jaren tachtig, toen ik bij PMSvW/Y&R werkte en hij zijn eigen bureau begon. Nu zit ik met hem aan de keukentafel in zijn grachtenpand in Amsterdam voor een interview in ons designnummer. Eugene Bay (65) heeft een zeer duidelijke mening over de stand van de design-, marketing- en advertisingstaat: ‘Je kunt creativiteit niet leren en dat is de grootste fout die marketeers nu maken; het is een marketingtijdbom.’

Oud-directeuren Uniekaas richten Best Cheese Holland op

13okt 201716:32
  • Food-en-retail
  • 20122 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Na de recente verkoop van Uniekaas aan DOC, hebben oud-directeuren van Uniekaas Willem Jan Rote en Paul Wilde een nieuw bedrijf binnen de kaasmarkt opgericht: 'Best Cheese Holland'. Best Cheese zal zich volgens de heren richten op kwalitatieve en innovatieve kaasspecialiteiten en -concepten. De reeds bekende merken Parrano en Tjiezi vormen de basis van het nieuwe bedrijf. Daarnaast vallen ‘De Goudse Waag’ (Gouda) en Coach Farm USA (Hudson Valley, NY USA) ook onder hun vlag.

[Column] Arthur Terpstra: Oorlog in de ochtend

13okt 201712:51
  • Media
  • 16405 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • RadioBereik

weblog De ochtendshow van een radiozender wordt over het algemeen beschouwd als het belangrijkste tijdvak van de dag. Het is niet alleen het moment dat er luisteraars ingeladen worden voor de rest van de dag, maar ook het moment op de dag waar de band met de luisteraar en de dj het meest intens is.

Business Insider naar Vlaanderen

13okt 201711:36
  • Media
  • 18874 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineOnline advertising

nieuws Business Insider Nederland, een gratis site voor zakelijk nieuws, bedient nu ook Vlaanderen. Vlaamse lezers komen voortaan op de Nederlandse editie van Business Insider terecht. Adverteerders hebben de mogelijkheid om specifiek te targeten op de Belgische lezers.

Jumbo Veggie Chef brengt grootste huismerkassortiment vegetarische producten

13okt 201711:34
  • Food-en-retail
  • 19393 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVOInnovatie

nieuws Jumbo Veggie Chef - het grootste huismerkassortiment vegetarische en veganistische producten van Nederland - ligt vanaf nu in de schappen. Jumbo Veggie Chef is een nieuwe productlijn van het Jumbo Huismerk met 40 verschillende producten. Jumbo speelt met Veggie Chef in op de steeds grotere groep ‘flexitariërs’ die behoefte heeft aan een uitgebreider aanbod alternatieven voor vlees of vis.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent