Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions

7aug 201714:05
  • Media
  • 9686 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BloggenBranded contentTijdschriftenSocial media

nieuws Influencer Solutions is een nieuwe benadering van influencer marketing waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de merken van Hearst Netherlands centraal staan. Met Influencer Solutions speelt Hearst Netherlands in op de ontwikkelingen in influencer marketing.

Nieuwe glazen toegangsbrug voor Kasteel Ruurlo

7aug 201714:03
  • Design
  • 10939 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Sinds juni 2017 is Kasteel Ruurlo, de tweede locatie van Museum MORE, open voor publiek en recentelijk voorzien van een glazen toegangsbrug, ontworpen door Hans van Heeswijk architecten. Het bureau tekende ook voor het in 2015 gebouwde nieuwe museum MORE bij het vroegere gemeentehuis van Gorssel.

5 finalisten Nationale RestaurantPITCH bekend

7aug 201713:08
  • Food-en-retail
  • 10769 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Acties

nieuws Vijf kandidaten hebben de voorronde van de Nationale RestaurantPITCH doorstaan en zijn doorgedrongen tot de finale. Uit deze groep wordt de winnaar met een veelbelovende horeca pop-up idee gekozen. Deze winnaar krijgt tijdens de komende Horecava in januari 2018 zijn of haar eigen pop-up restaurant. De finalepitch van de competitie is op woensdag 23 augustus.

ING meest trots op grote progressie vrouwenvoetbal

7aug 201712:11
  • Sponsoring
  • 10748 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • VoetbalSponsoringCampagnes

nieuws De Oranje Leeuwinnen schreven gisteren historie door ongeslagen Europees Kampioen te worden na een wervelende finale tegen Denemarken. Hiermee onttroonde het Duitsland dat de afgelopen zes edities op zijn naam schreef. Ook voor hoofdsponsor ING uiteraard een prachtig succes. Manager Sportsponsoring Steven Sedee van de bank blikt terug.

Procter & Gamble betaalt mee aan transfer Neymar

7aug 201711:50
  • Bureaus
  • 11771 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Online advertisingSportmarketingVoetbal

weblog Schrikbarend dat één van ‘s werelds grootste adverteerders haar budget voor digitaal adverteren gigantisch laat slinken. Is het dan over met digitaal adverteren of geeft Procter & Gamble hier een verkeerd signaal? Ik denk dat ze bij hebben moeten lappen aan de overstap van Neymar naar Paris Saint-Germain, omdat hij anders niet meer met Gillette zou scheren.

Kim Kreber (Kia) over sponsoring WEURO 2017: 'Passie vrouwenvoetbal hoort bij ons merk'

7aug 201711:48
  • Sponsoring
  • 7412 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • SportmarketingVoetbal

nieuws Kia is al sinds 2006 sponsor van de FIFA en dit jaar dus automatisch ook van het EK Vrouwenvoetbal. Met de eindzege zorgde het Nederlandse vrouwenelftal voor een historische en ongekende sensatie. Kia heeft tijdens het EK dankzij de steeds groeiende publieke belangstelling goede zaken gedaan in termen van awareness en merkbeleving. In gesprek met director marketing Kim Kreber: ‘Door het ongekende succes van Oranje heeft het toernooi ook in ons land de aandacht gekregen die het verdient.’

Eva Jinek beantwoordt vragen via Facebook Live

7aug 201711:45
  • Online
  • 6775 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InnovatieInteractieMessenger

nieuws Eva Jinek neemt op dinsdag 8 augustus vanaf 12.30 uur voor even de taken van haar chatbot over en kruipt achter de knoppen om vragen van fans te beantwoorden. Dit is te volgen via Facebook Live. In januari lanceerde Jinek haar nieuwe journalistieke platform en Messenger chatbot. En met succes, het platform trekt elke maand een half miljoen unieke bezoekers.

Opel blijft sponsor van Borussia Dortmund en Feyenoord

7aug 201711:42
  • Sponsoring
  • 6072 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Voetbal

nieuws Opel is ook de komende vijf jaar sponsor van de Duitse voetbalclub Borussia Dortmund. In Nederland eindigde dit jaar het hoofdsponsorschap van Opel bij Feyenoord, maar onlangs werd aangekondigd dat het automerk de komende drie jaar mobiliteitspartner van Feyenoord wordt. Hiermee behoort Opel ook tot een van de strategische partners van de regerend landskampioen.

GroupM benoemt Robin Bach Kolling tot managing director van [m]Platform Amsterdam

7aug 201711:32
  • Bureaus
  • 27515 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Mediabureau

nieuws Per 1 augustus start Robin Bach Kolling als de nieuwe managing director van [m]Platform Amsterdam van GroupM. Hij volgt Geert Hoogeveen op die deze zomer de groep heeft verlaten.

MarketingTribune goes Content Marketing World USA

7aug 201709:29
  • Content
  • 8004 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CreatieContent

nieuws Dat contentmarketing een hot item is in Nederland is weinig nieuws, niet voor niets besteedt MarketingTribune in samenwerking met Platform Content er een volledig nummer (eind augustus) aan. Maar ook over de grens is het onderwerp veelbesproken; in de tweede week van september is Cleveland, Ohio namelijk het toneel van het Content Marketing World 2017. Naar CMWorld komen naar verwachting 4.000 (content)marketingprofessionals uit meer dan vijftig verschillende landen tezamen om inspiratie op te doen voor hun contentmarketingstrategie voor het komende jaar. Ook MarketingTribune-redacteur Lucas Boon stapt samen met veel leden van Platform Content in september in het vliegtuig naar Cleveland om daar ter plekke de laatste ontwikkelingen te volgen. Tijd om vast voor te beschouwen.

[Kijkcijfers] 5,4 miljoen mensen kijken naar huldiging Nederlands vrouwenelftal

7aug 201708:45
  • Media
  • 5604 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • KijkcijfersTelevisieVoetbal

nieuws De belangstelling voor het Nederlands vrouwenelftal heeft duizelingwekkende proporties aangenomen. De 2,9 miljoen mensen die naar de halve finale tegen Engeland keken, waren al een ongekend record maar naar de finale tegen Denemarken liep de teller nog verder op.

[longread] Sander Schimmelpenninck: 'Iedereen heeft een mening over Quote'

4aug 201715:18
  • Content
  • 20355 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaMakersContent

nieuws Sander Schimmelpenninck (33) werkt eigenlijk nog helemaal niet zo lang bij Quote. Na een wat bumpy road als advocaat op de Zuidas en ondernemer in de horeca startte hij in 2013 bij ‘het bijtertje onder de zakenbladen’, waar hij na drie jaar al zijn opwachting maakte als hoofdredacteur. In de afgelopen maanden verscheen Schimmelpenninck regelmatig in de media, opvallend vaker dan zijn voorgangers (met uitzondering van Jort Kelder natuurlijk). Zit daar een bepaalde strategie achter? Ziet hij ‘zijn’ Quote maar ook zichzelf als merk? En hoe is zijn kijk op de journalistiek van dit moment?

Contentmarketing, monsterlijk moeilijk

4aug 201714:25
  • Content
  • 16855 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

weblog Het kost al moeite om goede content te maken, krijg je uit onverwachte hoek plots het advies dat je een monsterblog moet gaan schrijven van meer dan 2.000 woorden. Weet je wel hoeveel A4-tjes dat zijn? Meer dan vier. Zelfs een goed journalist krabt dan eerst eens achter zijn oren, alvorens de uitdaging aan te nemen om aan een behoorlijk lang verhaal te beginnen.

[Interview] Jerome Kuijken over adverteren met De Speld

4aug 201712:54
  • Media
  • 18788 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • OnlineOnline advertisingCampagnes

nieuws Onlangs lanceerde het contentbureau van het satirische online platform De Speld zijn eerste commercial, voor biermerk Oedipus. We spreken met Jerome Kuijken, Head of Advertising, over de ambities van De Speld & Partners.

ING: 'Vrouwen zijn bindmiddel van Nederlandse voetbal'

4aug 201712:42
  • Sponsoring
  • 22791 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • SponsoringVoetbal

nieuws De Leeuwinnen hebben de finale van WEURO2017 bereikt. Volle stadions, acht wedstrijden live op de NPO met miljoenen kijkers en het goed scorende YouTubekanaal Only Football zijn slechts enkele wapenfeiten uit deze eindronde. Daarom is het toernooi voor hoofdsponsor ING een groot succes. Maar de importantie van vrouwen voor het Nederlandse voetbal is oneindig veel groter volgens Steven Sedee, manager sportsponsoring van ING. ‘Vrouwen zorgen voor een bestendige toekomst van het Nederlandse voetbal.’

Hydrodipping: klinkt vies, maar is prachtig!

4aug 201712:00
  • Design
  • 17204 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog Als vormgever kijk je vaak op een andere manier naar voorwerpen dan een 'doorsnee' consument. Het is vaak een kritische blik wat betreft vormgeving, maar ook verwondering. Dat laatste had ik ook toen ik een filmpje over hydrodipping op Facebook voorbij zag schuiven. Mijn eerste reactie was: het lijkt wel toveren!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent