Fries Museum brengt Mata Hari in nieuw expoconcept

10aug 201712:17
  • Design
  • 8405 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Innovatie

nieuws Van 14 oktober 2017 tot en met 2 april 2018 presenteert het Fries Museum in Leeuwarden de tentoonstelling Mata Hari: de mythe en het meisje. Precies honderd jaar na haar dood vertelt het museum voor het eerst het volledige levensverhaal van Margaretha Geertruida Zelle. Het vernieuwende tentoonstellingsconcept werd ontwikkeld in samenwerking met Studio Louter. Opera Amsterdam tekent voor de theatrale vormgeving.

RTL zoekt nieuwe gangmakers (m/v)

10aug 201712:10
  • Media
  • 9798 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MakersNieuwkomersJournalistiekTelevisie

nieuws Commerciële omroep RTL Nederland is deze zomer op zoek naar 'nieuwe, nieuwsgierige Gangmakers met lef en een goeie dosis zelfspot'. De naam 'Gangmakers' verwijst naar het dit voorjaar gestarte online programma met dezelfde naam dat verhalen vertelt achter de muren, merken en mensen van RTL.

AI-gedreven beeldherkenning als goudmijn voor de marketeer

10aug 201711:43
  • Online
  • 7470 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenMarketingautomation

nieuws Salesforce introduceert Einstein Vision for Social Studio, waarmee marketeers in de social media-omgeving van Marketing Cloud gebruik kunnen maken van AI-gedreven beeldherkenning. Hierdoor kunnen marketeers automatisch foto’s waar hun product of dienst op staat opsporen, identificeren en eventueel opvolgen met een actie. Met het inzicht dat ze verkrijgen door het monitoren van beeld, krijgen marketeers de mogelijkheid om consumenten te bereiken, zelfs wanneer hun product of dienst niet met naam en toenaam genoemd wordt.

Kroon Casino 'sponsort' talentprogramma ijshockey

10aug 201711:37
  • Sponsoring
  • 7686 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Online gamingSponsoringSport

nieuws Jonge, getalenteerde Nederlandse ijshockeyers moeten in de toekomst meer mogelijkheden krijgen om zich te ontwikkelen tot topsporter. IJshockey Nederland gaat hiertoe samen met de Internationale IJshockeyfederatie IIHF en Finland, Canada en de Verenigde Staten, de regionale talentencentra in Heerenveen, Dordrecht en Tilburg nieuw leven inblazen. Het project wordt mogelijk gemaakt door een vrijblijvende donatie van Kroon Casino.

Maken we contentmarketing niet onnodig complex?

10aug 201711:16
  • Media
  • 13079 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • StorytellingOnlineContentMarketing

weblog Pickwick wil 'het theemoment betekenisvoller maken'. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken van merken met een ambitieuze contentstrategie. Maken we met dit soort bewoordingen storytelling en contentmarketing niet veel te gewichtig, te technisch en te complex? Waar hebben we het eigenlijk over in de basis?

Laggard TCA lanceert nieuwe app

10aug 201711:01
  • Online
  • 6914 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Apps

nieuws Taxicentrale Amsterdam lanceert zijn nieuwe app die te vinden is in de Apple App Store. De app stelt mensen in staat om de dichtstbijzijnde taxi te bestellen of te reserveren, maar ook een keuze te maken uit een normale taxi, een busje, ‘groene’ taxi of Schiphol-taxi. Betalen kan via de app, maar ook nog steeds cash of met pin bij de chauffeur. De Android-versie is over een paar weken beschikbaar. TCA loopt met deze nieuwe dienst ver achter op andere taxidiensten zoals Uber en Abel.

Arne Mosselman is partner bij Helden Media

10aug 201710:43
  • Media
  • 11634 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalMediaSportmarketingContentTijdschriften

nieuws Arne Mosselman wordt partner bij Helden Media, het mediabedrijf opgericht door Barbara en Frits Barend. Mosselman blijft verantwoordelijk voor strategie en creatie bij Helden Media.

De nieuwe shoppingzone heet Alexa

10aug 201710:42
  • Food-en-retail
  • 8181 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • InnovatieWinkelen

weblog Spraak gestuurde systemen vervangen het toetsenbord en worden onze nieuwe vriend of vriendin. Apple, Facebook, Google, Samsung, allemaal werken ze aan het fenomeen spraak gestuurd. Amazon is op dit moment de leider in deze nieuwe techniek met een ongekend fenomeen dat in 2015 werd geïntroduceerd: Alexa.

Brandmanager Rijks (Hertog Jan): onze authenticiteit is ons marketingwapen

10aug 201709:44
  • Food-en-retail
  • 8862 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Merken

nieuws Hertog Jan lanceerde recentelijk ‘Het Genootschap’: een verbond van cafés met liefde voor bier. Het Limburgse biermerk heeft 27 cafés geselecteerd die Hertog Jan op het hoogst mogelijke niveau presenteren. De cafés zijn verspreid door heel Nederland. Paul Rijks, Senior Brand Manager van Hertog Jan, over het initiatief: ‘Wij vinden het belangrijk dat wij deze café-eigenaren kunnen helpen om de juiste beleving van het merk en al onze bieren neer te zetten.’

Van Heertum Design VHD wint Red Dot Award 2017

10aug 201709:38
  • Design
  • 6616 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws VHD won de Red Dot Award in de categorie Packaging Design voor het Cráneo Organic Mezcal verpakkingsontwerp. Eerder dit jaar won VHD ook al een NL Packaging Award met dezelfde fles. De prijsuitreiking voor de Red Dot Award: Communicatie Design 2017 vindt plaats op 27 oktober in Berlijn.

AKO brengt winkelbeleving zoals 'back to school' tot leven

10aug 201700:02
  • Food-en-retail
  • 9471 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • MarketingFood

weblog AKO begeeft zich op het vlak van high-traffic retail met een belangrijke focus op lezen. De boekenmarkt heeft de afgelopen jaren onder druk gestaan, maar is weer volop in beweging. Met een eigenzinnige visie en insteek probeert AKO de markt naar haar hand te zetten. Dit blijkt meer dan aardig te lukken. Daarbij worden experimenten niet geschuwd. De directie heeft het lef om nieuwe dingen te proberen.

Kleinere merken vinden klant belangrijker

9aug 201714:07
  • B2b
  • 8326 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Verkoop

nieuws Europese consumenten (53%) vinden dat kleinere merken hun behoeften belangrijker vinden dan grotere merken. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van technologiespecialist Ricoh. Slechts een vijfde (21%) van de respondenten gelooft dat grotere merken meer aandacht aan hen besteden, ook al hebben deze bedrijven meestal meer middelen ter beschikking.

Voetbalclub Arsenal gekleed door Cavallaro Napoli

9aug 201712:23
  • Sponsoring
  • 10628 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingPartnershipVoetbal

nieuws Cavallaro Napoli is een tweejarige overeenkomst aangegaan met de Britse voetbalclub Arsenal. De komende twee jaar is het Nederlands-Italiaanse kledingbedrijf de 'formal wear partner' van 'The Gunners'. Zowel de spelers, de technische staf als het managementteam worden voorzien van een compleet nieuwe look.

[Ingezonden artikel] Maatschappelijk betrokken ondernemen is ook marketing

9aug 201711:23
  • Algemeen
  • 6125 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Maatschappelijk betrokken ondernemen is eigenlijk een vorm van marketing die meebouwt aan de visie en het bestaansrecht van een bedrijf.

Facebook update: Verandering voor linkberichten

9aug 201711:10
  • Online
  • 6203 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social media

weblog Graag brengen we je op de hoogte van niet één nieuwe Facebook update, maar twee! Deze updates kunnen behoorlijke gevolgen hebben voor het websiteverkeer naar jouw website. Wat houden deze updates precies in en wat zijn de gevolgen van de Facebook Updates voor jouw Facebookpagina?

Miriam Huizing contentmanager van Team Communicatie

9aug 201711:02
  • Bureaus
  • 9575 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategieContentCommunicatiePersonalia

nieuws Miriam Huizing is de nieuwe contentmanager van Team Communicatie. Met haar wil het communicatiebureau uit Drachten zijn dienstverlening op het gebied van contentmarketing nog verder professionaliseren en uitbreiden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent