Kroketfabriek Van Dobben en Kwekkeboom gaat dicht

18okt 201708:59
  • Food-en-retail
  • 4766 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodProducten en dienstenMarketing

nieuws Snackmaker Van Geloven sluit eind volgend jaar zijn fabriek in Oostzaan waar de bekende kroketten van de merken Kwekkeboom, Laan en Van Dobben worden geproduceerd, meldt Distrifood. De productie van de haute friture-merken verhuist naar de snackfabriek van Van Geloven in Tilburg.

[column] De marketingwereld volgens JP: Schoonheid van drank, auto en fiets

18okt 201708:15
  • Design
  • 3677 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Product

nieuws De beste marketing voor Porsche is als je er eentje in de straat ziet rijden, zo vertelde de marketingmanager van Union Bikes me pasgeleden. Volgens die filosofie werken ze ook bij het fietsenmerk, waar ik niet geheel toevallig zelf ook op rijd. Racend door Amsterdam op mijn Union Lite krijg ik compliment na compliment over mijn fiets en ik vind het best bijzonder hoe vaak dat gebeurt. Interessant is het dat designthinking bij dit bedrijf ervoor zorgt dat ik als consument dankzij die complimenten nog blijer wordt dat ik op een Union rijd.

Klaverblad kiest voor Goud Uberconnected

18okt 201700:05
  • Bureaus
  • 4850 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenBrandingKlanten

nieuws Na een oriëntatie bij vier bureaus heeft Klaverblad Verzekeringen gekozen voor Goud Uberconnected (GUC) als digitaal bureau. Samen met BVH zal GUC werken aan de ontwikkeling van de nieuwe geïntegreerde merkcampagne. Daarnaast zal GUC verantwoordelijk zijn voor social media: social content, community- en content-management en social care.

Tatum Dagelet en Frans Duijts zoeken maatjes Oranje Fonds

18okt 201700:00
  • Sponsoring
  • 7897 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MaatschappijEndorsementTelevisie

nieuws Presentatoren Frans Duijts en Tatum Dagelet gaan in een nieuw tv-programma op zoek naar maatjes voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. In 'Maatjes Gezocht' bezoeken zij mensen die om uiteenlopende redenen wat hulp in het leven kunnen gebruiken. Kijkers kunnen zich via Maatjesgezocht.nl opgeven als maatje voor iemand die ze in de uitzending hebben gezien. Op 17 oktober is Dagelet de serie afgetrapt op NH en AT5 en op 21 oktober start het programma op Omroep Gelderland gepresenteerd door Duijts. Maatjes Gezocht wordt mede mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds.

#alshetjouoverkomt: aanklacht tegen seksueel geweld

17okt 201716:17
  • Bureaus
  • 6744 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • VideoCampagnes

nieuws Zangeres Jennie Lena maakte een Nederlandstalige variant op het nummer ‘Til It Happens To You’ van Lady Gaga. De video – geproduceerd door Boomerang Agency in samenwerking met Fonds Slachtofferhulp - vormt de kern van de nieuwe campagne tegen seksueel geweld van Fonds Slachtofferhulp.

Nieuwe positionering van de 'bekendste winkelstraat waar je nooit naartoe gaat’

17okt 201715:55
  • Design
  • 5679 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual idDigital design

nieuws ‘Het Rokin is de bekendste winkelstraat waar je nooit naartoe gaat’, volgens het Amsterdamse creative digital agency Grrr. Meer dan 10 jaar stond de straat in de steigers en met het openen van de NoordZuid-lijn breekt er een nieuwe fase aan voor ‘de Nederlandse Champs-Élysées’. De samenwerkende ondernemers vroegen Grrr om daar een strategie en herkenbare stijl voor te ontwikkelen. Dit project werd samen met Merijn van Velsen van Silo uitgevoerd.

Rabobank promoot duurzame food- en agrisector met crossmediale campagne en nieuw programma

17okt 201715:01
  • Food-en-retail
  • 9909 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMVOCampagnes

nieuws Rabobank kondigt vandaag 'Kickstart Food' aan: een driejarig programma dat volgens het merk de overgang naar een duurzame food- en agrisector gaat kickstarten. 'Met onze kennis, netwerken en financiële oplossingen zullen wij ons de komende drie jaar inzetten om onze klanten en partners te helpen hun innovatieve oplossingen op te schalen en door te ontwikkelen langs de gehele voedselwaardeketen: van veld tot vork.' Er hoort een epische lanceringsfilm bij die u hier als eerste kunt zien. Bijbehorende slogan: Only together we can grow a better world.

Hearst Magazines koopt G+J Media Nederland

17okt 201713:46
  • Media
  • 6385 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MakersContent

nieuws Het te koop staande Gruner + Jahr Media Nederland wordt geheel overgenomen door concurrent Hearst. G+J is uitgever van mediamerken als Glamour, Vogue, National Geographic en Custom Content. Deze merken en alle andere activiteiten worden eigendom van Hearst Magazines en zullen worden uitgegeven door Hearst Netherlands, dat met merken als Cosmopolitan en Esquire 5,5 miljoen mensen bereikt.

Mag ik straks nog wel koud bellen?

17okt 201711:56
  • B2b
  • 7719 x gelezen
  • Link
  • Laura van Stralen
  • Privacy

weblog De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt vanaf 25 mei 2018 van kracht. Wij krijgen regelmatig de vraag van onze klanten of je, na invoering van deze nieuwe Europese regels, nog wel koud mag bellen in 2018. Koude acquisitie is straks niet verboden, alleen is het nog niet duidelijk hoe het precies dient te worden toegepast.

Influencer Yara Michels hoofdredacteur Linda Meiden

17okt 201711:13
  • Media
  • 9395 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PersonaliaJournalistiekTijdschriften

nieuws Linda Meiden, een spin-off van succestitel Linda, heeft een nieuwe hoofdredacteur: Yara Michels. Deze online influencer zit dicht op de doelgroep, maar heeft ook enige journalistieke ervaring opgedaan bij ELLE. Deze benoeming lijkt de muur te slechten tussen traditionele media en social influencers.

Mountain ontwikkelt visuele identiteit en packaging themasets Royal Leerdam

17okt 201711:12
  • Design
  • 5934 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • PackagingVisual id

nieuws Glasproducent Royal heeft Mountain gevraagd om een nieuwe designstijl te ontwikkelen voor een tiental verschillende themasets. Elke set bestaat uit een karaf met bijbehorende glazen.

Online en offline in de echt verbinden

17okt 201711:04
  • Online
  • 6099 x gelezen
  • Link
  • Lisa Paauwe
  • VideoE-commerceOnline

weblog Online marketing, vroeger, toen ik aan het begin van mijn werkende carrière stond... Ik weet het nog heel goed: bedrijven begonnen met social media ‘omdat iedereen het doet’, op tweets reageerden ze na 2 maanden en Facebook? Misschien ‘leuk’ voor internationale vrienden, maar Hyves was toch écht hot.

[update] NVWA wilde merknamen Vegetarische Slager veranderen - zaak nu opgelost

17okt 201711:03
  • Food-en-retail
  • 21182 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketingPolitiek

nieuws Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit wilde onlangs dat De Vegetarische Slager een groot aantal merknamen zou veranderen. Het ging om productaanduidingen als 'Kipstuckjes', 'Gehackt' en 'Gerookte speckjes'. Ook 'Visvrije tonyn' is volgens de NVWA onwenselijk, terwijl in alle gevallen haarscherp op de verpakking staat wat erin zit: verantwoorde vlees- en visvervangers gemaakt door de Vegetarische Slager. [update] Intussen (16/10/'17) zegt de NVWA het te betreuren de indruk te hebben gewekt dat het bij de waarschuwing ging om de etikettering op de producten. DVS paste zaken aan en de kwestie is afgerond.

Najaarsevent EPN met sprekers van Westland Kaas en AH

17okt 201710:44
  • Design
  • 5519 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Effective Packaging Network (EPN) is een ‘netwerkclub voor vakbroeders’ in de markt van strategisch hoog volume packagingprojecten, voor zowel professionals als decisionmakers aan opdrachtgeverskant. Het doel is kennis en kunde te vergroten. Tijdens de pilotbijeenkomst in mei werd stilgestaan bij onderwerpen zoals innovatie, consumentengedrag, design en verduurzaming en het najaarsevent op 16 november staat in het teken van ‘Het nieuwe merk denken en doen’ en ‘Onderscheidend vermogen met eigen merk-producten’.

Emirates stopt 15 miljoen dollar in Dubai-campagne

17okt 201710:39
  • Bureaus
  • 8435 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameMarketingCommercialsCampagnes

nieuws Emirates lanceert vandaag een reclamecampagne van 15 miljoen dollar om reizigers te inspireren en Emirates’ uitgebreide en wereldwijde netwerk van bestemmingen te promoten. Emirates’ thuisbasis en hub Dubai speelt een grote rol in de reclame. De campagne wordt ondersteund door de klassieke rocksong 'Don’t stop me now' van Queen.

[Ingezonden artikel] Speelgoed uitzoeken begint aan de keukentafel

17okt 201710:34
  • Algemeen
  • 5333 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Wie zat er als kind niet smachtend op te wachten… de dikke speelgoedcatalogus die vlak voor de feestdagen op de deurmat viel. Uren kon je jezelf ermee vermaken, knippend en plakkend voor de verlanglijstjes in de schoen. Datzelfde knutselplezier ervaart ook de nieuwste generatie. De catalogus blijkt nog altijd een slim en effectief marketingmiddel. Het maken van een verlanglijstje begint nu eenmaal thuis aan de keukentafel.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent