Team Justlease krijgt KNSB-licentie, maar stopt na Spelen

19okt 201700:00
  • Sponsoring
  • 11599 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkOlympische SpelenSponsoringSport

nieuws Het schaats-avontuur van sponsor Justlease.nl is na de Olympische Winterspelen alweer voorbij. De hoofdsponsor van het team rond Olympisch kampioene Ireen Wüst vindt dan de 'missie volbracht'. De vroege bekendmaking valt goeddeels samen met de toewijzing van KNSB-licenties. Dat was voor Team Justlease uiteraard een formaliteit, dus kan de focus helemaal op de missie naar Pyongyang.

Mercurs reikt eenmalig Jubileum Mercur uit

18okt 201716:44
  • Media
  • 8215 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • AwardsTijdschriften

nieuws Bij de 20e editie van de Mercurs gaat de organisatie van de Mercurs een eenmalige jubileum award uitreiken: de ‘all time favorite’ van het vak. Inzenden kan niet, maar erop stemmen wel. Bestaande titels die Lancering of Magazine/Mediamerk van het Jaar zijn geworden of de Mercur d’Or/LOF Prijs voor Magazines hebben gewonnen, dingen automatisch mee. Je kunt stemmen vanaf 15 november.

ABN Amro komt met Spaarverslimmers

18okt 201716:06
  • Bureaus
  • 14305 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online advertisingCommercialsCampagnesVideo

nieuws De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Ze hebben het gevoel dat hun spaargeld bijna stil ligt. Daarom komt ABN Amro met 'Spaarverslimmers': vier manieren om méér uit je spaargeld te halen. De campagne is ontwikkeld door N=5 en doorvertaald naar online door Code d'Azur.

Masterclass Van den Acker van Renault te volgen via livestream

18okt 201715:58
  • Design
  • 9243 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Product

nieuws Laurens van den Acker, sr. VP Corporate Design bij Groupe Renault en zelf afgestudeerd aan de TU Delft, is in Nederland en geeft vrijdag 20 oktober een besloten Design Masterclass voor TU Delft-studenten en media – waaronder MarketingTribune. Het toneel is de TU Delft Faculteit Industrieel Ontwerpen. Hij spreekt in het bijzijn van de conceptcars Renault Symbioz en Trezor over de toekomstvisie van Renault en de rol van de auto in 2030.

Merken slagen er niet om klantgegevens te benutten voor gepersonaliseerde digitale ervaringen

18okt 201715:45
  • Online
  • 7891 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Customer JourneyDigitaal

nieuws Uit onderzoek van Sitecore en Vanson Bourne blijkt dat merken onder druk staan om op basis van data te handelen. Hoewel 73% grote prioriteit geeft aan personalisering, worstelen ze met de organisatie en opslag van klantgegevens als fundering voor strategieën voor klantervaringen en om de belofte van personalisering waar te maken. Hierdoor nemen klanten waar dat veel merken in feite 'slechte personalisering' bieden, die bij nadere beschouwing geen 'personalisering' genoemd mag worden.'

Albert Heijn prolongeert Allerhande Kerstfestival te Utrecht

18okt 201715:13
  • Food-en-retail
  • 8181 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementFood

nieuws Op 8, 9 en 10 december brengt Albert Heijn klanten alvast weer in sprookjesachtige kerstsferen tijdens het derde Allerhande Kerstfestival. Het foodfestival vindt plaats in het tot 'winterwonderland' omgetoverde Spoorwegmuseum in Utrecht en neemt jong en oud mee op reis door het kerstmenu van 2017. De afgelopen edities waren uitverkocht.

ADE-baas Richard Zijlma: ‘Artiesten promoten het event al vanuit zichzelf'

18okt 201713:12
  • Algemeen
  • 6723 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewEvenement

nieuws Richard Zijlma (sinds 2000 directeur van Amsterdam Dance Event) is een lastig te bereiken man, zeker op de dag dat ADE nog maar net is losgebarsten. Toch hangt hij na veel aandringen dan eindelijk aan de telefoon met de MT-redactie. Wel op een lastig moment, ik was net onze dagelijkse nieuwsbrief aan het bouwen. Of ik Zijlma over tien minuten mocht terugbellen. 'Wat denk je zelf?'

Vinkeles en Van den Berg starten bureau MediaActivationCo

18okt 201712:08
  • Media
  • 12473 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ActivatieMediastrategieNieuwkomersMedia

nieuws Het nieuwe onafhankelijke bureau MediaActivationCo is deze week van start gegaan. De oprichters Taco Vinkeles en Arne van den Berg claimen daarmee media-activatie. Zij zien dit als 'het creëren van verrassende momenten voor merken op relevante plekken in media met als doel mensen te raken, te inspireren, te betrekken, te activeren of te verbinden, kortom in beweging te brengen.'

Twitter introduceert Video Website Card om bezoekers naar website terug te leiden

18okt 201712:01
  • Online
  • 6975 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebsiteVideoInnovatieSocial Media

nieuws Twitter introduceert de Video Website Card. Een creatief format dat de kracht van video combineert met de mogelijkheid gebruikers terug te leiden naar een website, waar ze meer kunnen leren of in het moment actie kunnen ondernemen.

Frédérique ter Brugge (managing director Amsterdam Light Festival): 'Profilering is eerste marketinguitdaging'

18okt 201711:56
  • Algemeen
  • 15911 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Het centrum van onze hoofdstad verandert van 30 november tot en met 21 januari in 'het grootste openlichtmuseum ter wereld'. Naar verwachting trekt de zesde editie van Amsterdam Light Festival bijna één miljoen bezoekers. Hoe krijgt de organisatie dat precies voor elkaar? Managing director Frédérique ter Brugge, tevens verantwoordelijk voor de marketing, licht toe.

Lidl opent in alle stilte non food-winkel

18okt 201711:26
  • Food-en-retail
  • 8029 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Lidl heeft het niet aan de grote klok gehangen, maar juist heel low profile een vestiging geopend met uitsluitend non food-aanbod. Of beter gezegd: het gaat om de verbouwde winkel aan de Jorisstraat in Breda die nu is opgedeeld in een food- en een non food-deel. Die laatste is pakweg 300 vierkante meter groot, kent een uitgebeid assortiment met fashion, tuin, gereedschap, noem maar op, is via een aparte ingang bereikbaar en telt een aparte kassa-unit met twee check outs. De winkel is nu precies een week open.

Fitzroy ontwikkelt campagne voor ontwikkelaar BPD

18okt 201710:58
  • Bureaus
  • 10190 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZakelijkContentStorytellingCampagnes

nieuws Na een korte orientatieronde heeft BPD gekozen voor bureau Fitzroy. BPD is een onderneming die zich bezig houdt met een van de belangrijkste levensbehoeften: wonen. BPD is de grootste gebiedsontwikkelaar van Nederland, en is ook actief is in Frankrijk en Duitsland.

Greenpeace lanceert NIKS

18okt 201710:40
  • Sponsoring
  • 11806 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MVOFondsenwervingConceptenBranding

nieuws Nederland staat steevast in de top van de rijkste landen ter wereld. Het is dus ook niet verrassend dat het antwoord op de vraag wat iemand voor de feestdagen wil hebben in veel gevallen luidt: 'Niks.' Greenpeace heeft hier een passende oplossing voor gevonden.

Libresse vindt menstruatie 'bloednormaal'

18okt 201710:03
  • Bureaus
  • 9440 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsBrandingCampagnesMarketing

nieuws Weg met de blauwe inkt. In een nieuwe online campagne laat Libresse echt bloed zien, want menstruatie is niets om je voor te schamen. In de spraakmakende video van de nieuwe campagne #BLOODNORMAL toont Libresse verschillende scenario’s uit het leven van menstruerende meisjes. Tijdens het vrijen, op een feestje of aan tafel met vriendinnen. De campagne moet menstruatie beter bespreekbaar maken op school, werk en in de kleedkamer van de sportschool.

Daan Goote (LVB Networks): 'Het gaat steeds meer om de marketing in contentmarketing'

18okt 201709:54
  • Content
  • 5600 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentGrand Prix Content Marketing

nieuws Het zal u niet ontgaan zijn: de genomineerden voor de Grand Prix Content Marketing zijn bekend. En dat betekent ook dat de uitreikingsavond niet meer lang op zich laat wachten: op donderdag 16 november is het zover, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is LVB Networks, we maken vast de balans op met client director Daan Goote.

Marketeer, wat is jouw rol in de nacht?

18okt 201709:11
  • Algemeen
  • 10929 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementCampagnes

nieuws Wie dacht dat het Amsterdam Dance Event (ADE) louter draait om vijf nachten lang uit je plaat gaan op een plakkerige dansvloer heeft het mis. Ja, dat kun je óók doen, maar veel interessanter is het feit dat er in de derde week van oktober meer dan 400 conferenties met 550 sprekers te bezoeken zijn en er 375.000 bezoekers speciaal voor het ADE onze hoofdstad komen opzoeken. Marketeer, wees je daar dus van bewust!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent