Transfer-gekte: wat is Neymar écht waard?

11aug 201715:49
  • Sponsoring
  • 30195 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSportmarketingVoetbalRechten

weblog Neymar werd afgelopen week de duurste voetballer aller tijden, met een voorsprong van grofweg 100 miljoen euro ten opzichte van de eerdere recordhouders Ronaldo en Pogba. Is de voetbalwereld een piramidespel geworden voor sponsors, adverteerders en clubs?

Ikea: het is leven is onvoorspelbaar, maar wel duurzaam

11aug 201712:22
  • Food-en-retail
  • 19849 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Showroomtraffic

nieuws De nieuwe catalogus van Ikea komt er weer aan. Dit jaar huldigt het Zweedse zelf-doe woonwarenhuis het motto: de onvoorspelbaarheid van het leven. Marketing die inspeelt op een multifunctioneel gebruik van de huiskamer en de oproep het huis duurzamer te maken.

Toetanchamon ging viral

11aug 201712:00
  • Design
  • 17371 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog Eén van de spectaculairste ontdekkingen in de 20ste eeuw was de ontdekking van het graf van Toetanchamon in 1922 door Howard Carter. Toetanchamon werd in één klap de beroemdste Egyptenaar ooit en dat terwijl hij slechts negen jaar oud was toen hij zijn vader als farao opvolgde. Op zijn 19e jaar was zijn leven reeds voorbij.

Ook Red Dot Awards voor KLM, ING en Triggi

11aug 201711:46
  • Design
  • 19574 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Ook het reisplatform ‘iFly KLM Selections’ (categorie best website) van bureau Born05 en de inzendingen van ING Mobiel Betalen (categorie Apps) en Triggi (categorie Interface & user Experience Design) van bureau Resoluut zijn bekroond met een Red Dot Design Award 2017. De awards worden dit jaar op 27 oktober in Berlijn uitgereikt.

Centralpoint nieuwe shirtsponsor FC Utrecht

11aug 201711:01
  • Sponsoring
  • 25683 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkE-commerceSponsorshipVoetbal

nieuws FC Utrecht heeft een nieuwe shirtsponsor. Vanaf vandaag is Centralpoint.nl zichtbaar op de achterkant van het speelshirt van het elftal uit de Domstad. Centralpoint is sinds vorige maand onderdeel van Infotheek Group, dat zich vorig jaar oktober voor twee jaar aan de club verbond.

Ziggo brengt Formule 1 terug naar Zandvoort met eBattle

11aug 201710:40
  • Sponsoring
  • 24127 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementOnline gamingActivatieSportmarketing

nieuws Ziggo brengt op 15 augustus de Formule 1 terug naar het circuit van Zandvoort met een eenmalige eBattle. Tien simulatoren van Playseat staan straks op de starting grid van het befaamde parcours. Er wordt voor het eerst gespeeld in F1 2017: het spel komt officieel uit op 25 augustus. Coureur Robert Doornbos is het boegbeeld van de Ziggo eBattle F1.

Telecom en ICT: wat heb je als bedrijf nodig?

11aug 201710:24
  • B2b
  • 13862 x gelezen
  • Link
  • Laura van Stralen
  • Producten en dienstenB2Bkoper

weblog Er bestaat uiteraard een groot verschil in de behoeftes van organisaties op het gebied van telecom en ICT. Een lokale bakker heeft nu eenmaal andere wensen dan een softwarebedrijf. Bovendien is de gedragscode ook anders. Wil je als bedrijf dat je medewerkers altijd met de nieuwste Iphone lopen, omdat innovatie en vernieuwing belangrijke speerpunten zijn of koop je pas nieuwe telefoons als de oude het begeven? Hoe bepaal je het beste telecom en ICT aanbod voor een specifiek bedrijf?

Vodafone-deal Blendle maakt uitgevers boos

11aug 201710:20
  • Media
  • 22442 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DigitaalVerdienmodellenJournalistiekContentMedia

nieuws Blendle heeft zich de woede van een aantal uitgevers op de hals gehaald vanwege een deal met telecom-aanbieder Vodafone. De publishers verdienen wel met het reguliere Blendle Premium, maar krijgen geen cent voor een weggeefactie zoals wat Vodafone nu doet.

Inzenden SponsorRingen: doe het voor 20 september 2017

11aug 201710:00
  • Sponsoring
  • 61263 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsorRingSponsoring

nieuws Sponsoren, organisaties, adviesbureaus en andere betrokken partijen kunnen nog tot 20 september 2017 hun beste sponsorcases inzenden voor de SponsorRingen. Er kunnen cases worden ingestuurd voor de volgende categorieën: Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsorde en Smart Budget. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende Sponsorships waarvoor de vakjury’s zelf nomineren.

Hoe lokaal moet content zijn?

11aug 201709:38
  • Content
  • 13635 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Content

weblog Het gebruik van social media voor lokale marketing neemt een enorme vlucht. Facebook ontwikkelde zelfs al een speciale optie voor grote merken om al hun winkels onder centraal beheer te brengen. En wat te denken van Snap, dat Places overnam om meer grip te krijgen op offline lokale aanwezigheid? Kortom, er is heel wat gaande op het vlak van lokale social media-marketing.

Sponsorlessen van The Voice Kids

10aug 201715:40
  • Sponsoring
  • 43054 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieSponsorRingInstore marketingTelevisieproductieMarketing

nieuws Van de successen van prijswinnaars kun je leren, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 2: de uitdaging van WE Fashion met The Voice Kids.

Brexit kan Amsterdam de Europese mediahoofdstad maken

10aug 201715:20
  • Media
  • 18824 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkRechtenTelevisieMedia

nieuws Amsterdam maakt grote kans op het binnenhalen van mediabedrijven die Groot-Brittannië na de brexit moeten ontvluchten om hun Europese uitzendrechten te behouden. Ook datacentra maken zich op Engeland te verlaten. De Nederlandse hoofdstad geldt als kansrijk alternatief. Daarmee krijgt de lokale strijd met Hilversum een nieuwe impuls.

Gr8 Industries schrijft brandstory FC Utrecht

10aug 201715:12
  • Bureaus
  • 16087 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieBrandingStorytellingVoetbalMerken

nieuws Creatief bureau Gr8 Industries heeft een nieuwe brandstory ontwikkeld voor voetbalclub FC Utrecht. Dit merkverhaal is vastgelegd in een manifest dat is opgehangen bij de entree van het clubkantoor.

JCDecaux gaat adverteren op Amsterdamse veerpont

10aug 201715:09
  • Media
  • 10579 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikPromotieReclameOutdoor

nieuws JCDecaux introduceert vervoersreclame te water: adverteerders kunnen voortaan ook de veerpont van OV-bedrijf GVB tussen Amsterdam Centraal en stadsdeel Noord inzetten voor een volledige bestickering.

Doe mee aan Marketing18, het grote marketingonderzoek

10aug 201715:02
  • B2b
  • 79509 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • DialoogMarketingOnderzoek

nieuws Eenmaal per jaar slaan NIMA, MarketingTribune, Marketingfacts en Berenschot de handen ineen om de stand van de marketingstaat in beeld te brengen via Marketing 18, het grote marketingonderzoek.

Talpa legt zich neer bij overname TMG door Mediahuis

10aug 201713:33
  • Media
  • 14196 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkDagbladuitgeversNieuwsmediaUitgevers

nieuws Talpa-topman John de Mol staakt zijn pogingen om Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen. De grootaandeelhouder (29%) is er niet in geslaagd om meer dan 50% van de aandelen in handen te krijgen. Concurrent Mediahuis bood iets minder, maar heeft het vertrouwen van TMG, plus een meerderheid van de aandelen. Het tegenbod van Talpa verliep woensdagmiddag. Talpa blijft wel aandeelhouder. TMG laat weten blij te zijn dat er nu rust is om op de toekomst te focussen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent