Nederland krijgt eigen Minecraft Magazine

15aug 201710:37
  • Media
  • 7268 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentOnline gamingGamificationTijdschriften

nieuws Meis & Maas, uitgeverij van veel kinderboeken en -tijdschriften, kondigt de lancering aan van het eerste Minecraft Magazine. Het tijdschrift verschijnt op 24 augustus 2017. De uitgeverij belooft een 'vernieuwende uitvoering en exclusieve inhoud om de grootste en meest creatieve community ter wereld te vieren.'

Boatsters wil de wereld veroveren

15aug 201710:15
  • Online
  • 5664 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • InnovatieProducten en diensten

nieuws Nick Gelevert (26) en Raoul Milhado (27) timmeren stevig aan de weg met hun botenplatform Boatsters. Partnerships met wereldwijde charter partners en de lancering van Boatsters Black moeten van het platform een wereldwijde speler maken. Gesprek met twee jonge, gedreven ondernemers over wereldwijde ambities, de kracht van online marketing en hun ideële doelstelling om te zorgen dat varen voor iedereen toegankelijk is.

5 vragen aan... Raymond Bresching (Counter Content): 'Ik ben altijd op zoek naar het rauwe randje van merken'

15aug 201710:14
  • Content
  • 4875 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

nieuws Raymond Bresching heeft een lange staat van dienst in de marcom-wereld. Zo werkte hij voor Randstad, Brunel en Manpower. Sinds 2013 is hij partner van b2b- en contentmarketingbureau Counter Content en pakt hij als zelfstandig communicatieadviseur projecten op voor onder andere dance pr-bureau The Media Nanny en chefkok John Halvemaan. Reden genoeg hem te vragen voor '5 vragen aan'.

PSH Media Sales sluit deal met VBT

15aug 201710:13
  • Media
  • 7593 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • SalesReclameTijdschriftenPrint

nieuws PSH Media Sales neemt vanaf deze maand ConsulTand mee in zijn advertentieportfolio. Het blad van de Vlaamse Beroepsvereniging Tandartsen (VBT) richt zich op iedereen uit Vlaanderen die beroepshalve betrokken is bij de tandheelkunde.

Marketeer Van Veen (AutoTrack): alles is erop gericht om verwachting klant te overtreffen

15aug 201709:29
  • B2b
  • 5293 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PersonenWeb

nieuws Sander van Veen is gestart als marketingmanager bij AutoTrack.nl, onderdeel van De Persgroep Nederland. Hij wordt verantwoordelijk voor de marketing- en productstrategie van de autoportal en gaat leiding geven aan het marketing en productteam met als belangrijkste doel de doorontwikkeling van de autoportal en daarmee een verdere groei van de klanttevredenheid. We belden met hem over zijn belangrijkste speerpunten.

[Interview 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes

14aug 201716:52
  • Food-en-retail
  • 8083 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Producten en dienstenInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 112 interviewt de redactie Food&Retail Olaf Ouwerkerk, de man achter het Rotterdamse snoepje Rotterdammertje. De Rotterdammertjes zijn verkrijgbaar bij onder andere Euromast, Hotel New York Rotterdam Tourist Information, Donner en vanaf volgende maand bij Hudson Bay. Daarnaast natuurlijk via de website. ‘Ik heb wel bewust nagedacht over dit ontwerp. Over 2 jaar mag iedere Rotterdammer denken dat het snoepje al meer dan 100 jaar bestaat......’

3e keynote MarTech17 Annemarie Kruijer: Deeltaxidienst Abel wil concurrent zijn voor de fiets

14aug 201712:22
  • Algemeen
  • 24241 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Evenement

nieuws Annemarie Kruijer is marketingmanager van taxidienst Abel. Hoewel zij liever spreekt van een dienst die mensen op comfortabele en betaalbare wijze van A naar B brengt. Kruijer deelt tijdens het Marketing&Technology Congres op donderdag 9 november in De Flint in Amersfoort haar inzichten over je plek veroveren binnen een vechtmarkt met een besmeurde reputatie, online marketing en word of mouth als belangrijkste speerpunt en pionieren binnen de deeleconomie. Andere keynotes zijn professor Roland van der Vorst (FreedomLab) en cmo Albinus van fonQ.

Natwerk schakelt Extince in voor mixdrank Sterkwater

14aug 201712:18
  • Bureaus
  • 12932 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingMerkenMuziekCampagnes

nieuws Hiphop bestond afgelopen week 44 jaar, maar 's Neerlands grootste hiphop-hit vierde ook een jubileum: 'Spraakwater' van Extince is inmiddels 21 jaar oud. De rapper krijgt een opmerkelijk eerbetoon in een commercial voor de nieuwe mixdrank Sterkwater. Campagne én drankje zijn bedacht door reclamebureau Natwerk.

[Case] Nissan houdt namaak auto-onderdelen van de weg door online merkbescherming

14aug 201712:15
  • Online
  • 20194 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online

nieuws De wereldwijde auto-industrie verliest jaarlijks bijna 45 miljard dollar aan namaak onderdelen. Hierbij gaat het om kleine én grote onderdelen, van riemspanners tot carrosserieonderdelen en wielen. Klantveiligheid staat op nummer één in de auto-industrie. Het smokkelen van vervalste onderdelen in business to business (B2B), marktplaatsen en illegale online marktplaatsen zijn een groot probleem. Vervalste onderdelen ondermijnen de integriteit van legitieme distributiekanalen, hebben een negatief effect op de klanttevredenheid en uiteindelijk ook op de merkreputatie. Dit kan resulteren in stijgende klantenservice- en garantiekosten. Nissan is een van de autofabrikanten die kampt met dit probleem. Hoe hebben zij dit aangepakt?

[Interview] Dutch Media Week: wat je altijd al wilde weten over media

14aug 201712:10
  • Media
  • 5099 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • TelevisieRadio

nieuws Hilversum Mediastad staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement waarbij de bezoeker alle nieuwe trends op het gebied van media krijgt te zien en te horen. Initiatiefnemer is innovator, coach en inspirator Herman Dummer. Dutch Media Week beleeft dit jaar zijn tweede editie en is eigenlijk een b2b uitbreiding van de Open Studio Dagen die 9 jaar geleden al door Dummer werden geïntroduceerd.

Volkswagen vervangt Kia als UEFA-partner

14aug 201711:41
  • Sponsoring
  • 8804 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenPartnershipVoetbal

nieuws Volkswagen en UEFA hebben een overeenkomst gesloten die het Duitse automerk met ingang van 2018 voor vier jaar de mobiliteitspartner maakt van de Europese voetbalbond. Onderdeel van de deal zijn onder meer Euro 2020 (dat in dertien Europese landen plaatsvindt) en het volgende EK vrouwenvoetbal.

Data zijn straks heilig: inbound marketing to the rescue!

14aug 201711:09
  • B2b
  • 5955 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Inbound

weblog De dag dat de nieuwe privacywetgeving van kracht wordt nadert snel: vanaf 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) voor alle EU landen. Een belangrijk verschil met de oude wetgeving is dat persoonsgegevens straks met nog meer zorg moeten worden behandeld. Wat houdt deze wetgeving in en wat kun je als marketeer doen om deze regelgeving niet in de weg te laten staan van je succes?

Beat Cycling Club start commerciële baanploeg

14aug 201710:45
  • Sponsoring
  • 7248 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringOlympische SpelenCrowdfundingSport

nieuws Beat Cycling Club heeft de eerste commerciële baanploeg van Nederland gepresenteerd. Vijfvoudig wereldkampioen Theo Bos (33), vice-Europees kampioen Roy van den Berg (28) en Olympisch zilveren medaillewinnaar Matthijs Büchli (24) zijn de drie boegbeelden. Voormalig baanwielrenner Tim Veldt (33) is de coach van het team.

Paul Römer (NTR): 'Schaf STER-reclame af'

14aug 201709:55
  • Media
  • 8268 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekBereikTelevisieReclame

nieuws NTR-directeur Paul Römer pleit voor afschaffing van de STER-reclame op de zenders van de Nederlandse Publieke Omroep. 'De NPO zou niet commercieel moeten denken', zegt de baas van onder meer Nieuwsuur en College Tour.

4e keynote Martech17 Wieke Vrielink (Transavia): Customer Experience is voor ons een key differentiator

14aug 201709:48
  • B2b
  • 5587 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

nieuws Wieke Vrielink is customer journey expert bij luchtvaartmaatschappij Transavia. Ze is de 4e keynote spreker op het Marketing & Technology Event op 9 november a.s. in De Flint in Amersfoort. Ze heeft een achtergrond in diverse marketingfuncties en is haar carrière gestart bij ABN Amro. Na 7 jaar maakte ze de overstap naar de airline industrie vanwege haar grote passie voor de luchtvaart. Bij Martinair, KLM en Transavia heeft zij in diverse functies gewerkt waarin marketingpropositie, communicatie en customer experience centraal staan.

Openhartige seks-campagne van Woedend voor Soa Aids

11aug 201716:19
  • Bureaus
  • 28604 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ContentVideoMaatschappijCampagnes

nieuws 'Seks valt of staat met communiceren', vertelt Orlando in een openhartig interview met Sanne Vogel. Orlando is homo en geeft seksworkshops aan vrouwen: ‘How to please a man’. Want van wie kun je dat nou beter leren dan van een zeer ervaren homoman? Orlando is een van de drie bijzondere mannen die geïnterviewd wordt voor een campagne van reclamebureau Woedend voor Soa Aids Nederland.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent