Sven Huberts leidt Isobar Nederland ad interim

1aug 201710:30
  • Bureaus
  • 6678 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws Sven Huberts zal met ingang van 1 september het management van Isobar Nederland voeren voor een periode van minimaal zes maanden. Sinds mei dit jaar is hij tevens Director Strategic Growth voor Isobar EMEA en werkt hij vanuit Amsterdam en Londen. Huberts zal de functie van managing director a.i. van Isobar Nederland combineren met zijn EMEA-rol.

Neneh Verburg consultant Mediaxplain

1aug 201710:25
  • Bureaus
  • 6766 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MediabureauPRPersonalia

nieuws Mediaxplain voegt een nieuw gezicht toe aan de organisatie. Neneh Verburg start binnen het pr-, content- en activatieteam, in een uitvoerende consultantrol. Verburg heeft een achtergrond in social media, contentproductie en influencermarketing en was voorheen werkzaam als Social Media Executive bij Moxie Amsterdam.

Zenders BrandDeli pieken wederom

1aug 201710:15
  • Media
  • 7234 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • BereikKijkcijfers

nieuws De zenders uit het portfolio van BrandDeli hebben in de maand juli 19,9% marktaandeel behaald, het hoogste marktaandeel voor BrandDeli ooit. Dit betekent een stijging van 16% ten opzichte van juli vorig jaar. Voor 24Kitchen en Comedy Central was juli zelfs de beste maand ooit. (Fotocredits: 24kitchen).

[roundup] Dit was contentmarketing in juli 2017

1aug 201709:47
  • Content
  • 6423 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Content

nieuws Wat is er de afgelopen maand gebeurd op het vlak van contentmarketing? Het was in ieder geval raadzaam om MarketingTribune in de gaten te houden, daar verscheen een interview met Dumpert's 'eindbaas' over de contentstrategie, met de marketing directeur strategie van ABN AMRO MeesPierson over De Vermogensmonitor en met Hema over de Vlog Academy. Ook weer '5 vragen aan', ditmaal met Cor Hospes en Morris Nieuwenhuis en natuurlijk de Content Rally met (onder meer) Laura Vogelsang van Plus1. Daarnaast nieuws over de Grand Prix Content Marketing, NIMA Marketing Day, De Speld en LVB Networks. En nog veel meer... Veel leesplezier gewenst!

&C snelst groeiende magazine merk op social media

1aug 201709:44
  • Media
  • 7753 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Social mediaTijdschriften

nieuws Het aantal likes/volgers van &C stijgt in het tweede kwartaal van 2017 met 58 procent en is daarmee het snelst groeiende magazine merk op social media. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de vierde keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd.

Van Berlo put innovatie uit iconisch Philips gebouw

1aug 201709:20
  • Design
  • 10684 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Zakelijk

nieuws Vanaf vandaag huist de hoofdvestiging van designbureau VanBerlo in het zogenoemde Innovation Powerhouse, voorheen eigendom van Philips. De oprichter van VanBerlo, Ad van Berlo: ‘Het gebouw was bedoeld om Philips van energie te voorzien. In deze periode doorliep de energiecentrale verschillende fases. Het gebruikte kolen als energiebron, gevolgd door olie, afval en uiteindelijk gas. Nu hebben we het voorrecht om de vijfde fase van dit historische gebouw in te huldigen, waarbij innovatiekracht de nieuwe bron voor energie wordt die uit de centrale komt.’

[wrap up] Platform Design juli 2017

1aug 201709:00
  • Design
  • 10042 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • SportInterviewDigital designVisual idPackagingMaatschappij

nieuws Elke maand biedt de designredactie een wrap up van het nieuws, de achtergrondverhalen, blogs, vlogs en andere bijdragen op MarketingTribune’s online platform over Design. Deze keer onder meer een rondvraag onder designers en marketeers over het nieuwe logo van ‘onze’ Oranje Leeuwinnen, twee mooie Designpanels: een digital case (Zaans Medisch Centrum door Silo) en een zomerse case (de verpakking van de groente-ijsjes van Sprice door &samhoud food en MAS). Verder een interview met Brum over het nieuwe logo en de nieuwe identiteit van het 43 jaar ‘jonge’ designbureau en een designcase van Bolletje door Millford. De designredactie is even op vakantie; inspiratie opdoen voor een nieuw seizoen!

[interview] Marketeers Lassie over succes van online restaurant Burger Proof en hun rijst- & bonenstrategie

1aug 201708:51
  • Food-en-retail
  • 12157 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingFoodInterview

nieuws 'Rijstleider' en foodmerk Lassie heeft afgelopen juli de stad Amsterdam op een bijzondere manier kennis laten maken met zijn nieuwe vegetarische burgers. Samen met maaltijdbezorger Foodora opende Lassie online restaurant Burger Proof, 'nu wegens succes gesloten'. Met het restaurant en de burgers, samengesteld door award winning burgerchef Diego Buik, wil Lassie consumenten inspireren om bewust, makkelijk en vooral lekker te eten. 'En dat is gelukt', vertellen Paul Stam, marketing & innovatie manager en Roos Kemper, brand manager van Lassie . 'Dit is een totaal nieuwe categorie met ervaren spelers, hoe kunnen wij ons zelf daar levensvatbaar maken als merk? Dat is onze uitdaging.'

[Marketing Science] Sweet spot sponsorship

1aug 201708:00
  • Sponsoring
  • 8662 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Onderzoek

nieuws In een tijd waarin innovatieve vormen van marketing elkaar in hoog tempo opvolgen, gaat deze golf voorbij aan een nog immer populaire vorm van marketing: sponsoring van evenementen. Ook in wetenschappelijk onderzoek naar sponsoring vindt relatief weinig vernieuwing plaats: de focus van deze onderzoeken ligt met name op het meetbaar maken van de resultaten van sponsoring, waarbij het kwantificeren van deze impact of het bepalen van een ‘return on investment’ keer op keer praktisch onmogelijk blijkt.

Febo lanceert badslippers en eigen kledinglijn

31jul 201715:50
  • Food-en-retail
  • 20978 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMarketing

nieuws Het lijkt de nieuwste trend in snack- en haute fritureland: een eigen kledinglijn. Het hipste item komt binnenkort echter van automatiekgigant Febo: een heuse badslipper. Bij voorkeur met brandschone witte sokken te dragen.

Comarch rolt nieuw loyalty programma uit voor Hudson's Bay

31jul 201713:49
  • Online
  • 7337 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • AppsSocial MediaMobile

nieuws Hudson’s Bay Nederland heeft voor Comarch gekozen als partner voor het ontwikkelen van een nieuw loyalty programma voor zijn klanten. Het werd onder meer geselecteerd vanwege zijn sterke marketing expertise. In de app wordt gebruik gemaakt van proximity marketing en location-based services, in-store beacons alsook real-time push notificaties via de mobiele app In de tweede helft van augustus opent Hudson’s Bay zijn eerste winkel aan het Amsterdamse Rokin.

De Vermogensmonitor van ABN AMRO MeesPierson: 'Inzicht in de belevingswereld van de klant'

31jul 201712:07
  • Content
  • 9251 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieContent

nieuws ABN AMRO MeesPierson heeft samen met contentmarketingbureau Zandbeek een vermogensonderzoek (en bijbehorend magazine) ontwikkeld en uitgevoerd, om zodoende inzicht te krijgen in de belevingswereld van hun klant. 'Ultieme content waarmee we vermogenden kunnen inspireren.' Ferdinand Parijs, directeur marketing strategie, over de noodzaak van De Vermogensmonitor, het bureau waarvoor hij koos en de marketinguitdaging van zijn bank.

Nike tekent sponsorcontract met 9-jarige zoon Kluivert

31jul 201711:15
  • Sponsoring
  • 13207 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ContentSocial mediaSponsorshipVoetbal

nieuws Shane Kluivert, de jongste zoon van Patrick Kluivert, heeft een 5-jarig contract getekend bij Nike. Met zijn negen jaar is hij vermoedelijk de jongste sporter met een kledingcontract. Hij is vooral gewild vanwege zijn grote bereik op social media.

Goede persrelaties bouw je op via social media

31jul 201710:45
  • Media
  • 13573 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MediastrategiePromotiePRCommunicatieJournalistiek

weblog Anno 2017 hoeven we het niet meer te hebben over de impact van het internet. Het Internet of Things en het semantische web zijn inmiddels wel bekend. En toch zijn we, ondanks al die ongekende mogelijkheden, in bepaalde dingen nog vrij ouderwets. Neem bijvoorbeeld de manier waarop we een persrelatie opbouwen. Voor communicatie-professionals is dat cruciaal: een goede relatie maakt of breekt wat jij het merk dat je vertegenwoordigt, te bieden hebt.

Zomergasten: Van der Laan 'verslaat' Rutte en Aboutaleb

31jul 201710:25
  • Media
  • 10476 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikPolitiekKijkcijfersTelevisie

nieuws Eberhard van der Laan is de best bekeken 'Zomergast' in jaren. De Amsterdamse burgemeester trok 974.000 kijkers, meer dan de politici Rutte en Aboutaleb in de afgelopen twee jaar. Dat waren toen de best bekeken afleveringen van het seizoen voor de jaarlijkse zomerserie van de VPRO.

TheBoardRoom categoriseert regisseurs beter

31jul 201710:07
  • Bureaus
  • 16160 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MakersFilmCreatieVideo

nieuws Filmregie- en productiehuis TheBoardRoom lanceert nieuwe categorieën voor zijn regisseurs: beauty en sports. Eerder startte de organisatie een database met gespecialiseerde foodregisseurs. Het filmhuis is de eerste die het bureaus en merken mogelijk maakt om op één plek de juiste filmregisseur te vinden, of het nu gaat om social content of om high-end commercials.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent