[interview] Nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018 is uit - bijzonder aanbod voor MT abonnees

[interview] Nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018 is uit - bijzonder aanbod voor MT abonnees
  • Food-en-retail
  • 1 dec 2017 @ 15:58
  • 46477 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • InspiratieFoodMarketing

Het nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018 is uit. Wij stellen Frank Lindner (37), trendwatcher en senior editor bij Food Inspiration, drie extra vragen over deze uitgave, bestemd voor foodmarketeers en merkenbouwers die met voedsel, gezondheid, horeca, gastronomie, geuren en smaken te maken hebben.

Lezers van MarketingTribune genieten voordeel bij aanschaf. Lindner: '2018 wordt het jaar van "The End of Good Enough", van  "Instagrammable food" en van hyperspecialisatie.'

1. Het nieuwe Food Inspiration Jaarboek 2018 is uit, waarom zouden merkenbouwers en marketeers dat moeten aanschaffen?
 Frank Lindner: 'Ons jaarboek barst van de volvette inspiratie en trends op het gebied van food. Nu eten & drinken in bijna alle lagen van de bevolking een lifestyle aan het worden is, mag dit trendboek niet ontbreken bij marketeers en merkenbouwers. Wat is er dit jaar bijzonder en/of nieuw aan het Jaarboek? We geven het jaarboek altijd uit in liggend formaat. Dat maakt het op zich al bijzonder. Ten opzichte van andere jaren hebben we het boek qua papier en cover cosmetisch onder handen genomen. Het belangrijkste blijft de inhoud: food trends, cool concepts uit toonaangevende foodcapitals als Portland en New York, en heel veel beeldende inspiratie.'

2. Welke drie belangrijke foodtrends zou jij persoonlijk willen aanstippen?
'Ons jaarthema is "The End of Good Enough - and the start of something better". Wie gemiddeld is, delft het onderspit. Met een magere zeven red je het niet meer in de moderne foodwereld. Daarnaast is er uitgebreid aandacht voor de trend van "Instagrammable food" en wat voor gevolgen dit heeft in de horeca. Een derde trend is hyperspecialisatie. Als je het beste jongetje van de klas wilt zijn, dan moet je specialiseren en focussen. We zien steeds meer ondernemers concepten oprichten waarbij wordt gekozen voor een uiterst smal aanbod. Denk aan hotdogbars, Japanse ramen restaurants en bars waar je niets anders kunt drinken dan kwalitatief goede whisky.'

3. Tenslotte wat kost het en hoe is het te bestellen?
'Het Food Inspiration Jaarboek 2018 bestel je eenvoudig via deze link. Wat kost ie? 49 euro ex BTW. Dat vinden wij geen geld voor een jaar lang inspiratie...'


Speciale aanbieding: Bestel je als MarketingTribune lezer het Food Inspiration Jaarboek 2018, vul dan bij opmerkingen MARKETINGTRIBUNE in en ontvang gratis het Food Inspiration Jaarboek 2017 daarbij. Genoeg inspiratie voor de kerst!

     Indruk van enkele spreads uit het nieuwe jaarboek


     Frank Lindner, trendwatcher en senior editor bij Food Inspiration 
(foto: Chantal Arnts)


      Cover


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken