[GfK] Omzet retail op zondagen neemt toe

[GfK] Omzet retail op zondagen neemt toe
  • Food-en-retail
  • 20 sep 2017 @ 09:17
  • 12886 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • KlantSalesWinkelen

GfK becijfert dat het zondagse omzetaandeel blijft toenemen, doordat huishoudens steeds vaker op die dag shoppen in de supermarkt. 70% van de huishoudens winkelt gemiddeld 9,6 keer per jaar op zondag. Het omzetaandeel die dag ligt in Nederland inmiddels op 4,8 procent, dat betekent in geld circa 1,7 miljard euro omzet.

Nederlandse supermarkten hebben in augustus dit jaar  2,4 procent meer omgezet dan in 2016. De omzet kwam afgelopen maand uit op 3,23 miljard euro, laten de nieuwste cijfers van marktonderzoeksbureau GfK zien.

Deze omzetstijging ligt iets onder het gemiddelde over de eerste acht maanden van dit jaar, dat was namelijk 2,6 procent. In augustus 2017 groeide de waarde per kassabon met 8,4 procent. Dit bonbedrag stijgt volgens GfK enerzijds door duurdere producten en anderzijds door een stijging van het aantal digitale bestellingen. Het bonbedrag ligt bij online bestellingen relatief hoger dan in de fysieke supermarkt, aldus het rapport.
(bron: GfK)



Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken