[Scoops] Zinneprikkelende verleiding

24nov 201715:24
  • Food-en-retail
  • 4338 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Het prikkelen van de zintuigen is een belangrijk middel om gasten te verleiden. In aanloop naar de Horecava 2018 wordt het digimag Scoops uitgegeven. In de november editie belicht de redactie een aantal horecaconcepten die gebruik maken van zintuigen voor de beste klantbeleving. Volers van dit platform kunnen gratis meegenieten via de speciale link. In een video hoort en ziet u over de geur van verse koffie. U leest over het Innovation & TrendLAB tijdens de beurs en Puck Kerkhoven schrijft ditmaal over de smaaksensatie van de kikkererwten. Plus de nominaties voor de 18e Horecava Innovation Award. Geniet ervan.

Paradepaardje Coolblue XXL op Amsterdamse ZuidAs moet claim klantreisbureau verstevigen

24nov 201711:56
  • Online
  • 5364 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • InnovatieWinkelenE-commerce

nieuws Met de nieuwe Coolblue XXL vestiging aan de Amsterdamse ZuidAs wil de online retailer de klanttevredenheid verder omhoog stuwen door persoonlijke service te bieden bij de aanschaf van producten die daarom vragen, zo stelde ceo Pieter Zwart vanochtend tijdens de opening. Met de lancering van deze negende fysieke vestiging in Nederland – en met Den Haag zeer binnenkort in het verschiet – ontwikkelt de van oudsher online player zich langzaam maar zeker ook tot een retailer met een serieuze positie in het fysieke winkellandschap. Hoewel Zwart bezweert dat deze ambitie zijn begrenzingen kent. ‘We gaan de komende jaren wellicht naar 20 á 25 winkels, maar het zullen er geen 60 worden.’

[onderzoek] ST - GfK Consumentenonderzoek 2017: 70% van de jongeren shopt mobiel & andere winkeltrends

24nov 201711:53
  • Food-en-retail
  • 7201 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • WebwinkelCrossmediaOnderzoek

nieuws Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste half jaar van 2017 gemiddeld € 757,- uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten1 online uitgegeven. De komende vijf jaar verwacht de Nederlandse consument alleen maar meer online te gaan besteden. Opvallend is dat hij hiervoor vaker zijn mobiel zal gebruiken, en dat hij vaker over de grenzen bij buitenlandse webshops gaat kopen. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder een representatieve steekproef van ruim 5.000 Nederlanders.

Freedom of commercial speech krijgt knauw: 'Ook andere gemeenten willen folder bannen'

24nov 201709:35
  • Food-en-retail
  • 5017 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingPolitiek

nieuws Vanaf januari mogen in Amsterdam alleen nog maar reclamefolders worden bezorgd bij mensen met een ja/ja-sticker. Een soort van omgekeerde bewijslast met een tekst die je liever niet spontaan aan de buitenwereld toont, alsof je voor colportage bent of je je afficheert als vrijgezel. Zorgelijk is dat de 'freedom of commercial speech' en vrijheid van informatie hiermee op het spel komt, zeker nu andere gemeenten met interesse naar Amsterdam kijken. De huis-aan-huisbranche en grote retailers die veel marketing via de brievenbus bedrijven, reageren (te) voorzichtig.

Musto kledingsponsor van Nederlandse topzeilers

23nov 201712:42
  • Sponsoring
  • 8422 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipSport

nieuws Watersportkledingmerk Musto wordt kledingsupplier van het Watersportverbond. Musto-distributeur Kubus Sports en het Watersportverbond zijn op 22 november overeen gekomen dat de alle Nederlandse topzeilers van Team Delta Lloyd, inclusief talenten, coaches en staf, zullen worden voorzien van kwalitatief hoogstaande kleding van Musto.

Amsterdam wint rechtszaak JA/JA-sticker van folderaars

23nov 201711:11
  • Bureaus
  • 15426 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekPromotiePrintReclame

nieuws De JA/JA-sticker is bijna een feit in Amsterdam. De gemeente heeft de rechtszaak gewonnen die de folderbranche had aangespannen tegen het besluit van de gemeenteraad. Wie in de hoofdstad nog reclamefolders wil ontvangen moet per 1 januari een JA/JA-sticker op de brievenbus plakken. De belangenorganisaties MailDB en KVGO gaan vermoedelijk in hoger beroep. 'Grafische bedrijven en winkels lijden door dit besluit grote schade.'

McDonald's maakt duizenden nieuwe overnachtingen in Ronald McDonald Huizen mogelijk

23nov 201710:30
  • Food-en-retail
  • 7020 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVOMarketing

nieuws Tijdens de jongst leden tweede editie van McHappy Day maakte eindbaas Manu Steijaert van McDonald’s Nederland bekend 10.358 overnachtingen in RM huizen mogelijk te maken, waardoor ouders dicht bij hun zieke kind kunnen zijn. De overnachtingen kunnen worden gedoneerd omdat het afgelopen jaar bij ieder verkocht Happy Meal werd gedoneerd aan het Ronald McDonald Kinderfonds. Alle 243 restaurants in Nederland zetten het Kinderfonds in het zonnetje: een sympathieke marketingactie van het merk.

[Black Friday] Kwart jongeren ziet winkelstraten net zo lief verdwijnen

23nov 201709:04
  • Food-en-retail
  • 7336 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Maar liefst 23 procent van de jongeren (16-29) heeft er geen enkel probleem mee als winkelstraten zouden verdwijnen en er alleen nog maar webshops bestaan. Dit blijkt uit onderzoek van Acties.nl, gehouden onder 1.115 Nederlanders naar online shoppen. Opdringerig winkelpersoneel blijkt voor meer dan de helft van de jongeren een reden te zijn om online aankopen te doen. Ook ziet driekwart van hen graag meer winkels meedoen aan Black Friday.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken