George Baker bakt verse broodjes in nieuwe campagne Lidl

23okt 201708:30
  • Bureaus
  • 12225 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesFoodMuziek

nieuws Niemand minder dan zanger George Baker prijst de verse broodjes van Lidl aan in de eerste commercial van de supermarktketen in samenwerking met reclamebureau Joe Public. De zanger, bekend van zijn eighties-hit 'Little Green Bag', geeft een nieuwe invulling aan dit nummer met een op de situatie toegespitste nieuwe tekst en titel: ‘Lidl Brown Bag’.

[Storecheck] Malmö

20okt 201717:05
  • Design
  • 18980 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Steven goes Scandinavisch: ‘Van Kopenhagen over the bridge naar Malmö, Zweden. Een klein stukje rijden en toch meteen een ander gevoel. Een dorp ten opzichte van de wereldstad, maar daarentegen onderdeel van een groter land met grotere ketens en daarmee ook meer een eigen signatuur. Het land van eenvoud en Ikea, maar dat hoeft nog niet saai te zijn. Ha krul!

TripAdvisor top 25 restaurants 2017 wereldwijd

20okt 201715:25
  • Food-en-retail
  • 20614 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodConsumenten

nieuws De online reis-adviseur Tripadvisor heeft op basis van reviews een wereldwijde ranking met toprestaurants over 2017 opgesteld. Een aardige aftrap voor allerhande culinaire gidsen met lijstjes en kwalificaties die de komende weken in aantocht zijn. In de top 25 staan geen Nederlandse namen, voor de globetrotters onder ons toch wat interessante tips voor op de bucketlist. Check hier de complete Tripadvisor-ranking toprestaurants 2017.

Lidl Nederland wil meer vrouwen aan de top

20okt 201711:48
  • Food-en-retail
  • 19937 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PersonaliaWinkelen

nieuws Lidl Nederland wil dat binnen drie jaar tijd minimaal 30 procent van de leidinggevende posities binnen het bedrijf is ingevuld door een vrouw. Bij het retailmerk wordt momenteel 20 procent van die posities ingevuld door een vrouw.

[Interview] Dennis de Borst over zijn Febo en vlamballen

20okt 201710:03
  • Bureaus
  • 11025 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • EvenementFoodReclameCampagnes

nieuws Febo introduceert tijdens Amsterdam Dance Event een nieuw product: de vlambal, een bitterbal met cafeïne die tijdelijk verkrijgbaar is bij een nachtelijke pop-upautomatiek in club Claire. Ook deze opmerkelijke campagne is opgezet in samenwerking met Natwerk. We spreken met de directeur van Febo, Dennis de Borst, over de weg die de snackbar de laatste jaren op marketinggebied inslaat.

[video report Cityguys 3] Naar Berlijn

20okt 201709:19
  • Food-en-retail
  • 10013 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodTrendsMarketing

nieuws De 'Cityguys' willen belangstellende foodies, marketeers en trendwatchers op de hoogte houden van 'food, drinks & travel' in en vanuit hun hoofdstad Amsterdam. Hun nieuwe serie over eten en drinken delen ze graag met MarketingTribune. In deze editie video report reizen we naar die onder jongeren zo super-populaire stad Berlijn. Roger en JP van Cityguys gingen op pad naar bijvoorbeeld Brasserie Colette by Tim Raue, The Bird en Burgermeister en nog veel meer. Kijk mee.

[ADE] Samenwerking Scotch&Soda en MassiveMusic

19okt 201715:38
  • Food-en-retail
  • 9802 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenEvenementMarketing

nieuws Voor de lancering van de Scotch & Soda Felix the Cat collectie, gaat het merk een samenwerking aan met music agency MassiveMusic. De partijen zullen twee exclusieve preview evenementen organiseren tijdens Amsterdam Dance Event (ADE): een in-store lancering en MassivePresents: The Felix Session by Scotch & Soda.

'Shoppen voor bril voelt nog te vaak als naar tandarts gaan'

19okt 201713:28
  • Design
  • 14441 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerceProducten en dienstenInnovatie

nieuws Een Europese omnichannel speler die bekendstaat om zijn combinatie van minimalistisch en mooi design, excellente kwaliteit van zowel de customer service als het product en dat tegen een zachte prijs. Deze propositie aanbieden, is de ambitie van oprichter en CEO van brillenmerk Ace & Tate Mark de Lange. ‘Bij veel brillenmerken is het nog steeds een ervaring die je kunt vergelijken met naar de tandarts gaan. Terwijl een bril kopen juist fun moet zijn.’

Febo samen met Van Loon en NedPho op Ferdinand Bol-expo en op Amsterdam Dance Event

19okt 201708:56
  • Food-en-retail
  • 11150 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodEvenement

nieuws Op vrijdag 17 november presenteert Febo een event in huize Van Loon, het patriciershuis in centrum Amsterdam. Haakje is de expositie rond Ferdinand Bol, waaraan het automatiek- en haute frituremerk ook zijn naam dankt. De eerste Febo-vestiging stond immers in de Amsterdamse Ferdinand Bolstraat. Er zullen bitterballen zijn, kroketten, prachtige schilderijen en muziek. Ook op ADE is het merk aanwezig.

BeyenMeyer belicht sportsponsoring Plantina

19okt 201700:01
  • Bureaus
  • 15571 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingFoodSportmarketingCampagnes

nieuws Reclamebureau BeyenMeyer heeft een campagne ontwikkeld voor Plantina, waarin de door het sportvoedingsmerk gesponsorde sporters centraal staan. Plantina sponsort onder meer turnster Sanne Wevers, zeilster Marit Bouwmeester en een eigen schaatsploeg.

Albert Heijn prolongeert Allerhande Kerstfestival te Utrecht

18okt 201715:13
  • Food-en-retail
  • 9113 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementFood

nieuws Op 8, 9 en 10 december brengt Albert Heijn klanten alvast weer in sprookjesachtige kerstsferen tijdens het derde Allerhande Kerstfestival. Het foodfestival vindt plaats in het tot 'winterwonderland' omgetoverde Spoorwegmuseum in Utrecht en neemt jong en oud mee op reis door het kerstmenu van 2017. De afgelopen edities waren uitverkocht.

Lidl opent in alle stilte non food-winkel

18okt 201711:26
  • Food-en-retail
  • 8820 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Lidl heeft het niet aan de grote klok gehangen, maar juist heel low profile een vestiging geopend met uitsluitend non food-aanbod. Of beter gezegd: het gaat om de verbouwde winkel aan de Jorisstraat in Breda die nu is opgedeeld in een food- en een non food-deel. Die laatste is pakweg 300 vierkante meter groot, kent een uitgebeid assortiment met fashion, tuin, gereedschap, noem maar op, is via een aparte ingang bereikbaar en telt een aparte kassa-unit met twee check outs. De winkel is nu precies een week open.

Libresse vindt menstruatie 'bloednormaal'

18okt 201710:03
  • Bureaus
  • 10685 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsBrandingCampagnesMarketing

nieuws Weg met de blauwe inkt. In een nieuwe online campagne laat Libresse echt bloed zien, want menstruatie is niets om je voor te schamen. In de spraakmakende video van de nieuwe campagne #BLOODNORMAL toont Libresse verschillende scenario’s uit het leven van menstruerende meisjes. Tijdens het vrijen, op een feestje of aan tafel met vriendinnen. De campagne moet menstruatie beter bespreekbaar maken op school, werk en in de kleedkamer van de sportschool.

Kroketfabriek Van Dobben en Kwekkeboom gaat dicht

18okt 201708:59
  • Food-en-retail
  • 5399 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodProducten en dienstenMarketing

nieuws Snackmaker Van Geloven sluit eind volgend jaar zijn fabriek in Oostzaan waar de bekende kroketten van de merken Kwekkeboom, Laan en Van Dobben worden geproduceerd, meldt Distrifood. De productie van de haute friture-merken verhuist naar de snackfabriek van Van Geloven in Tilburg.

[primeur] Rabobank promoot duurzame food- en agrisector met crossmediale campagne en nieuw programma

17okt 201715:01
  • Food-en-retail
  • 11345 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • CampagnesFoodMVO

nieuws Rabobank kondigt vandaag 'Kickstart Food' aan: een driejarig programma dat volgens het merk de overgang naar een duurzame food- en agrisector gaat kickstarten. 'Met onze kennis, netwerken en financiële oplossingen zullen wij ons de komende drie jaar inzetten om onze klanten en partners te helpen hun innovatieve oplossingen op te schalen en door te ontwikkelen langs de gehele voedselwaardeketen: van veld tot vork.' Er hoort een epische lanceringsfilm bij die u hier als eerste kunt zien. Bijbehorende slogan: Only together we can grow a better world.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken